Pachnie, a nawet śmierdzi na odległość. Cały czas się biję z myślami - wykasować jeśli się nie uwiarygodni? czy zostawić - bo jak widać daje pozytywną zwrotną reakcję od osób z dobrą historią na forum ..
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDla mnie śmierdzi spamem na odległość. Post usunąłem, a koledze zostawiłem otwartą furtkę w razie gdyby chciał napisać bardziej konstruktywną opinię, popartą faktami.
Ostatnio edytowane przez Tomaszs131 ; 03-03-2018 o 10:39 Powód: Uzupełnienie.
Pow. grzanych podłóg 278m2 w tym piwnica 63m2 OZC 30kwh/m2/rok, 5.9 KW, n50=0,66. Pci GW 10KW on/off, DZ 2×100m, 100% OP, ciepłomierz, reku, OC, GGWC. Kominek bez rozprowadzenia. Chybiony zakup. Zużycie prądu na rzecz CO, CWU i chłodzenie:
2017r. - 3265 kwh,2018r.-2898 kwh, 2019-2745kwh, 2020r-2540 kwh.Temp. w domu 230C.
Piwnicy nie ogrzewam.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychTak, to "specyfika" klamek AXA sprzed 2 lat i starszych. Trochę to dziwne, że dominująca na polskim rynku firma nie zauważała tego problemu.I nie ma tu znaczenia czy to klamka AXA w drzwiach Wikęd, KMT czy Calu. Od ok. roku smarują śrubkę blokującą klamkę klejem do gwintów, czyli robią coś, co zapobiegliwy monter robił sam..
Ale nie wiem co zrobić w Twojej sytuacji..
Ostatnio edytowane przez finlandia ; 03-03-2018 o 13:04
A Ty?! Widząc tonącego wyciągniesz rękę? czy smartfona..
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDzięki za odpowiedź.
Czy ten element podlega jakiejkolwiek gwarancji? Teraz mijają 2 lata od montażu drzwi...
EDIT:
Przed chwilą wysłałem do nich poprzez formularz kontaktowy zapytanie w sprawie tych klamek. Za drzwi zapłaciłem całkiem sporo, a użytkuje się je tak jakby to były jakieś tanie drzwi z marketu. Skoro to jest znany problem to moim zdaniem powinni coś z tym zrobić, szczególnie, że musiałem za te klamki z tego co pamiętam dopłacić. W dwóch drzwiach mam klamki dawane w standardzie i użytkuje się je o niebo lepiej!
Ostatnio edytowane przez MD. ; 03-03-2018 o 11:23
200 m2 powierzchni użytkowej; zakończenie budowy 2016/2017; ściany 20 cm styro białego 0,038; podłoga 18 cm EPS100 0,036; Dach 25 cm piany OK, ogrzewanie piecokominek wodny z akumulacją ceramiczną + Immergas Victrix 12kw TT, wszędzie podłogówka, WM z reku
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychWitam!
Mam bardzo złe doświadczenia z firmą WIKĘD i sprzedawcą w Krakowie, firmą SALON WNĘTRZ z ul. Zakopiańskiej.
Dostarczone drzwi okazały się nieco krzywe (wystarczająco aby na dole powstała lekka szparka), natomiast futryna
jest uszkodzona w jednym narożniku. Ponowny przyjazd technika nic nie wniósł, a otarcie naprawił... flamastrem! (zdjęcie poniżej):
Od prawie pół roku mailuję do sprzedawcy który czasami zdawkowo odpisuje, że reklamacja była wysłana do producenta itp. itd.
Kontaktowałem się bezpośrednio z fabryką jak i z przedstawicielem WIKĘDA na region. Okazało się że żadna reklamacja
nie wypłynęła do WIKĘDU a sprawę mam zgłaszać tam gdzie kupiłem drzwi.
Niestety moja cierpliwość się już kończy i zgłaszam sprawę do rzecznika praw konsumenta.
A taka szkoda - pan w salonie był taki miły i w ogóle...
Pozdrawiam wszystkich WIKĘD-owiczów!
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychTo czemu masz pretensje do wikenda kiedy ze zdjęcia nawet widać że swoją robotę spaprał montażysta a i ty nie jesteś bez winy. Przecież ta futryna wygląda jakby była z gnoju wyciągnięta.
NIE DLA WĘGLA W NOWYCH DOMACH
Nigdy nie byłem ani nie jestem związany z jakąkolwiek firmą budowlaną, instalacyjną czy sprzedającą cokolwiek co jest związane z powstawaniem domu.
Dziennik budowy - komentarze i uwagi mile widziane Dane budynku TUTAJ
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychHej,
jak się wczytasz w posta, to wynika z niego że mam pretensję do SPRZEDAWCY, nie do PRODUCENTA (no może trochę że takie drzwi przysłał).
Interwencja u producenta była tylko po to by sprawdzić czy sprzedawca mówi prawdę - i się okazało właśnie że nie do końca...
To sprzedawca (który również montował drzwi) się uchyla od odpowiedzialności i to przeciw niemu (sprzedawcy) zgłaszam sprawę do rzecznika.
Jak by ktoś był zainteresowany to kompletna kopia korespondencji mailowej + dokumentacja foto jest do wglądu.
Edit:
aha: zdjęcie futryny było zrobione jeszcze w obecności montera w dniu instalacji drzwi - więc o jakimkolwiek naciąganiu nie mam mowy (jak by co!)
Pozdrawiam!
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychNapisałeś w wątku o wikędzie więc zawsze pierwsze skojarzenie będzie iż wikęd jest BE. Proponuję abyś uzupełnił czarną listę z małopolski.
NIE DLA WĘGLA W NOWYCH DOMACH
Nigdy nie byłem ani nie jestem związany z jakąkolwiek firmą budowlaną, instalacyjną czy sprzedającą cokolwiek co jest związane z powstawaniem domu.
Dziennik budowy - komentarze i uwagi mile widziane Dane budynku TUTAJ
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychNo co tu się rozwodzić. Ewidentna wada mechaniczna.Wygląda na przeciągniętą przez montażem. Majster składając ościeżnicę praktycznie nie ma możliwości przeoczyć.
Korekta specjalnym "flamastrem" do oklein jak najbardziej może być skuteczna.
Ale rozumiem że tu chodzi o poważną sprawę i wymianę ? To tylko "górna belka" także zdemontować, wymienić i po sprawie..
A Ty?! Widząc tonącego wyciągniesz rękę? czy smartfona..
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychNo nie wiem - pod koniec listopada (tj. prawie dwa miesiące od montażu i zgłoszenia usterki) ruszyły prace wykończeniowe elewacji (ocieplenie, tynkowanie itp) o czym sprzedawca SALON WNĘTRZ był informowany w każdym mailu aby wiedział że do tego czasu ma drzwi nie-zabudowane i do pełnej dyspozycji.
Obecnie wymiana belki jest raczej nie możliwa - no chyba że mi odtworzą obecny stan elewacji po wymianie (w co wątpię).
Odrapana futryna to jedna z dwóch usterek - druga poważniejsza to krzywe skrzydło przez które troszkę podwiewa (w rogu przy zawiasach). Aby nie być gołosłownym a już gadamy o tym to proszę:
Drzwi nie przylegające do uszczelki u dołu (ledwo ją dotykające):
Odchyłka skrzydła od linii prostej (poziomica przyłożona przez technika instalującego drzwi):
Dodam że futryna jest idealnie prosta - sprawdzane parokrotnie. Albo jest skrzydło krzywe albo zawiasy źle założone (technik próbował je regulować dwa razy ale bez efektu). Prezentowane zdjęcia pochodzą z dnia montażu wykonane w obecności montera. Uwagi zostały zapisane w protokole powykonawczym i w tym samym dniu również wysłane mailem do sprzedawcy, i od tej pory tylko sobie mailujemy (wcześniej jeszcze dzwoniłem ale przestałem aby został jakiś ślad mailowy bo w grudniu już czułem że będą problemy...).
Generalnie problem w tym że nie zrobili w zasadzie NIC od zgłoszenia reklamacji i o to mam żal...
Pozdrawiam!
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionych
Nie chcę nikogo bronić w tej sytuacji ale Wikęd dla mnie średnio jest odpowiedzialny za taką rzecz. Moim zdaniem należy się porządny opier**ol sprzedawcy za to, że przez pół roku nie zgłosił reklamacji do Wikędu. Jak dla mnie ościeżnica została uszkodzona podczas montażu drzwi. Pytanie tylko czy miałeś umowę na montaż i czy podpisywałeś protokół odbioru, bo teraz to tak na prawdę osoba trzecia jak my możemy wywnioskować sobie nawet, że to Ty sam uszkodziłeś ościeżnicę. Wiesz jakie jest życie.
Co do skrzydła to po zdjęciu nie widać dokładnie ile jest tego odchylenia. Normy przewidują 2mm na każdy metr, czyli w tych drzwiach możesz mieć 4mm odchylenia od płaskości skrzydła.
Mierzy się to tak:
-kładziesz skrzydło na płasko na np. kozłach
-kładziesz (jak dobrze pamietam) 10cm od dołu i 10cm od góry rurki o średnicy np 10mm
-na te rurki kładziesz łatę
-teraz mierzysz czy gdzieś pomiędzy łatą a drzwiami nie ma 15mm lub 5mm
-wyniki 14mm oraz 6mm są jeszcze dopuszczalne (czyli 10mm rurak +/- 4mm odchylenie)
Takie badanie najlepiej aby zrobił producent, bo wie jak to się robi i może coś pomóc.
P.S. dobrze, że skontaktowałeś się z producentem, bo pewnie jeszcze długo byłbyś zwodzony. No i dobrze, że dałeś cynk do rzecznika praw, bo takie zachowania trzeba eliminować z rynku jak najszybciej.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychTeż miałem podobną sytuację z oknami innej firmy. Zgłaszałem reklamację do sklepu, ponaglałem, dzwoniłem, pytałem. Okazało się, że reklamacja nie poszła dalej do producenta, człowiek u którego zgłaszałem poszedł na urlop, nie przekazał sprawy. Wszyscy byli pewni, że poszło i dopiero po ok 2 miesiącach wyjaśniło się co i jak. Sklep ładnie przeprosił i dał mi korzystne warunki kolejnych zakupów. Niesmak do sklepu pozostał, a producent wywiązał się ze swoich obowiązków.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychPow.ogrz:127m2, pow.użytk:102m2, okna 0,7-0,9 Veka SL82, ściany BK24 500+20cm 0,32; grunt 031 20cm, skosy i strop piana 25-28cm, strych 15-18cm, drzwi zew. Ud-1.1, WM samoróba, reku Mistral Smart 300EC, podlogówka 100%, PC P/W Aquarea 7kW +OKC250NTR/HP OZC dla +22-20: 4,5kW, zapotrz. 7122 kWh/rok
sezon 2019/20 - CO bez CWU ~2000kWh - temp. wewn. 21-23*C
-2020 -CO+CWU -23-24*C ~2500kWh
-2021 -CO+CWU -23-24*C ~2800kWh
-2022 -CO+CWU -23-24*C -2454kWh
-2023 -CO+CWU -23-24*C -2370kWh
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychJest też opcja dania poszerzenia z góry ale to będzie średni benefit w tym przypadku. Jest też droższa opcja, czyli zamówienie drzwi w wysokości 240cm i skrócenie ich lub wręcz przeciwnie - podniesienie otworu do tych drzwi. Ale to są koszta rzędu 860-980zł netto + dopłata za ościeżnicę Termo jeśli nie ma jej w standardzie.
Moim zdaniem najrozsądniej będzie albo obniżyć otwór do standardu (co polecam, bo dawanie naświetla z szybą 5cm mija się z celem), albo podwyższyć go na normalne naświetle ewentualnie wstawienie drzwi 240cm wyskości. Pierwsza opcja najtańsza.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychStandard odkąd pamiętam to 210cm i w taki otwór pasuje większość drzwi. W ostatnim czasie głownie z powodu potrzeby lepszej termiki drzwi urosły i teraz czasem trzeba więcej o 2-3cm.
Drzwi na 220 + mają uzasadnienie jedynie estetyczne - o ile pasują do elewacji. Następne drzwi w domu i tak będą raczej miały tylko wymagane 200cm światła przejścia.
Ale pytajcie: firmy w tej chwili są bardziej elastyczne i robią czasem wyższe drzwi. Nie zawsze za słoną dopłatą.
A Ty?! Widząc tonącego wyciągniesz rękę? czy smartfona..
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionych