dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 1 z 2
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 31
  1. #1
    ELITA FORUM (min. 1000)
    Nurek_

    Zarejestrowany
    Feb 2016
    Skąd
    Sosnowiec
    Posty
    1.126
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    1

    Domyślnie Jak ocieplić drzwi balkonowe z zewnątrz?

    Witam
    Zastanawiam się co zrobić z ociepleniem drzwi balkonowych od dołu. Obecnie sytuacja wygląda tak:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	balkon1.jpg
Wyświetleń:	1987
Rozmiar:	10,5 KB
ID:	419840

    a w przyszłości chciałbym zrobić ziemny taras z kostki, czyli coś takiego:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	balkon3.jpg
Wyświetleń:	1912
Rozmiar:	15,9 KB
ID:	419841

    zastanawia się jak rozwiązać kwestię ocieplenia drzwi od dołu. Czy dać tam jakiegoś XPS-a? Jak się coś takiego rozwiązuje?
    Parterówka 117m2 | ściany 20cm grafitu 0.32 | podłoga 20 cm EPS 0.36 | strop 35 cm wełny 0.36 | rekuperator Izzifast 300 ERV | pompa ciepła Buderus WLW196i | PV 9,75kW na gruncie
    Dziennik budowy

  2. #2

    Domyślnie

    najgorzej że masz bloczek a nie poszerzenie

  3. #3
    ELITA FORUM (min. 1000)
    Nurek_

    Zarejestrowany
    Feb 2016
    Skąd
    Sosnowiec
    Posty
    1.126
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    1

    Domyślnie

    A co by zmieniło poszerzenie? Można w ogóle zrobić poszerzenie 30 cm?
    Parterówka 117m2 | ściany 20cm grafitu 0.32 | podłoga 20 cm EPS 0.36 | strop 35 cm wełny 0.36 | rekuperator Izzifast 300 ERV | pompa ciepła Buderus WLW196i | PV 9,75kW na gruncie
    Dziennik budowy

  4. #4
    ELITA FORUM (min. 1000)
    cezary.pl

    Zarejestrowany
    Jan 2015
    Skąd
    Puszcza Stromecka
    Posty
    2.100

    Domyślnie

    Nurek, masz podobną sytuację do mojej z drzwiami tarasowymi, tylko u mnie jest poszerzenie syst. do fundamentu=chudziak.
    Ja rozwiązałem ten szczegół przyklejeniem membrany EPDM .
    Kleisz pasy membrany poziomo (u mnie pas 20cm szer.), zaczynając od pionowej części styro, na poziomą część styro, później na bloczek B/K i poszerzenie.
    Tak jakbyś kleił z zakładem papę na dachu ze spadkiem.
    Ja robiłem te uszczelnienie przed ociepleniem ścian i u mnie pasy membrany zachodzą na ściany obok drzwi tarasowych na 25cm. Ściany z bloczka B/K wcześniej zagruntowałem.

    Pozdrawiam
    Cezary
    Mieszkam w parterówce bez kominów, 123 m2
    Dach: płyta warstwowa PIR 160/200, więźba dachowa z betonu i stali.
    Ściany: BK H+H i 200mm grafitu Etixx.
    Podłoga: 140mm płyty PIR, jastrych anhydrytowy.
    Rekuperator o3ozon 400m3/h
    Ogrzewanie 100% podłogowe i CWU zasilane z bufora 1000l
    Gruntowa PC Konceptus 7 kW zasila bufor.
    Poziome dolne źródło 150 mb PE32 w kurzawce.
    Awaryjnie w buforze grzałki elektr. 8 kW + 2 kW.
    Biokominek na etanol.
    PV 7,3 kWp na gruncie.

  5. #5

    Domyślnie

    Cytat Napisał Nurek_ Zobacz post
    A co by zmieniło poszerzenie? Można w ogóle zrobić poszerzenie 30 cm?

    To, że nie miałbyś gigantycznego mostka i przemarzania podłogi na metr w głąb mieszkania. Twoje rozwiązanie miałem w parterowych dev. mieszkaniach z 2015 roku.

  6. #6
    ELITA FORUM (min. 1000)
    Nurek_

    Zarejestrowany
    Feb 2016
    Skąd
    Sosnowiec
    Posty
    1.126
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    1

    Domyślnie

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	balkon4.jpg
Wyświetleń:	1751
Rozmiar:	15,9 KB
ID:	419846
    Czyli rozumiem, ze kleję membranę tak jak zaznaczyłem na czerwono. A co z ociepleniem tego odcinka, czy mogę dać styropian (a w zasadzie xps-a) tak jak zaznaczyłem na niebiesko? Czy może lepsze byłoby takie rozwiązanie (wygląda na łatwiejsze do wykonania):
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	balkon5.jpg
Wyświetleń:	1278
Rozmiar:	16,0 KB
ID:	419847

    Cytat Napisał pandzik Zobacz post
    To, że nie miałbyś gigantycznego mostka i przemarzania podłogi na metr w głąb mieszkania. Twoje rozwiązanie miałem w parterowych dev. mieszkaniach z 2015 roku.
    W którym miejscu jest ten gigantyczny mostek?
    Parterówka 117m2 | ściany 20cm grafitu 0.32 | podłoga 20 cm EPS 0.36 | strop 35 cm wełny 0.36 | rekuperator Izzifast 300 ERV | pompa ciepła Buderus WLW196i | PV 9,75kW na gruncie
    Dziennik budowy

  7. #7
    ELITA FORUM (min. 1000)
    cezary.pl

    Zarejestrowany
    Jan 2015
    Skąd
    Puszcza Stromecka
    Posty
    2.100

    Domyślnie

    Pierwsza wersja. Dojeżdżasz kostką do poszerzenia (membrany). Pomiędzy membranę, a kostkę brukową dałbym jeszcze z 1 cm piankowej dylatacji, aby nie uszkodzić membrany. U siebie zastosowałem membranę grubości 0,8mm. Bloczek B/K zrobi Ci jakiś tam mostek term. ale nie ma tragedii. 25 cm bloczka B/K robi za 5cm styropianu.
    To co narysowałeś na niebiesko, rozumiem że ma być XPS. Odpuściłbym, bo będzie nietrwałe, chyba że opuścisz to ocieplenie ze 2cm i wstawisz próg z deski.
    Klejenie membrany tak jak na pierwszym rysunku jest prawidłowe.

    Pozdrawiam
    Cezary
    Mieszkam w parterówce bez kominów, 123 m2
    Dach: płyta warstwowa PIR 160/200, więźba dachowa z betonu i stali.
    Ściany: BK H+H i 200mm grafitu Etixx.
    Podłoga: 140mm płyty PIR, jastrych anhydrytowy.
    Rekuperator o3ozon 400m3/h
    Ogrzewanie 100% podłogowe i CWU zasilane z bufora 1000l
    Gruntowa PC Konceptus 7 kW zasila bufor.
    Poziome dolne źródło 150 mb PE32 w kurzawce.
    Awaryjnie w buforze grzałki elektr. 8 kW + 2 kW.
    Biokominek na etanol.
    PV 7,3 kWp na gruncie.

  8. #8
    ELITA FORUM (min. 1000)
    Nurek_

    Zarejestrowany
    Feb 2016
    Skąd
    Sosnowiec
    Posty
    1.126
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    1

    Domyślnie

    Cytat Napisał cezary.pl Zobacz post
    To co narysowałeś na niebiesko, rozumiem że ma być XPS. Odpuściłbym, bo będzie nietrwałe, chyba że opuścisz to ocieplenie ze 2cm i wstawisz próg z deski.
    Cezary
    Taki miałem plan zabezpieczyć to czymś z góry. Ocieplic to jakoś musze, bo inaczej faktycznie byłby mostek.

    Cytat Napisał cezary.pl Zobacz post
    Bloczek B/K zrobi Ci jakiś tam mostek term. ale nie ma tragedii. 25 cm bloczka B/K robi za 5cm styropianu.
    Tak właśnie myślałem, jak będzie xps z zewnątrz, to jedyny mostek jest do przez BK do chudziaka - jakieś tam straty są, ale mówienie o przemarzaniu podłogi na metr gruba przesada.

    Dzięki za pomoc.
    Parterówka 117m2 | ściany 20cm grafitu 0.32 | podłoga 20 cm EPS 0.36 | strop 35 cm wełny 0.36 | rekuperator Izzifast 300 ERV | pompa ciepła Buderus WLW196i | PV 9,75kW na gruncie
    Dziennik budowy

  9. #9
    ELITA FORUM (min. 1000)
    cezary.pl

    Zarejestrowany
    Jan 2015
    Skąd
    Puszcza Stromecka
    Posty
    2.100

    Domyślnie

    Proszę bardzo

    Klej do EPDM nakładasz na zagruntowane powierzchnie ceramiczne z tuby, lub kiełbaski i rozprowadzasz szpachelką.
    Po przyklejeniu membrany dociskasz ją do powierzchni twardym wałeczkiem.

    Klej do membrany powinien być bezrozpuszczalnikowy, bo styropian blisko.

    Pozdrawiam
    Cezary
    Mieszkam w parterówce bez kominów, 123 m2
    Dach: płyta warstwowa PIR 160/200, więźba dachowa z betonu i stali.
    Ściany: BK H+H i 200mm grafitu Etixx.
    Podłoga: 140mm płyty PIR, jastrych anhydrytowy.
    Rekuperator o3ozon 400m3/h
    Ogrzewanie 100% podłogowe i CWU zasilane z bufora 1000l
    Gruntowa PC Konceptus 7 kW zasila bufor.
    Poziome dolne źródło 150 mb PE32 w kurzawce.
    Awaryjnie w buforze grzałki elektr. 8 kW + 2 kW.
    Biokominek na etanol.
    PV 7,3 kWp na gruncie.

  10. #10

    Domyślnie

    pytanie czy musi być folia membrana epdm czy może być folia fundamentowa do izolacji poziomej gr 1mm (muszę mieć to w poniedziałek zrobione a nie wiem czy gdzieś to dostane poza wysyłką
    https://allegro.pl/folia-epdm-zewn-i...348951135.html)

    - jedynie co mnie martwi to to że membrana ma za zadanie nie wpuścić wilgoci ale ma oddać wilgoć jeśli będzie - folia nie puści ani w jedną ani w drugą stronę - no i jeszcze zagięcia

  11. #11
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    michal_wro

    Zarejestrowany
    Feb 2016
    Skąd
    Wrocław
    Kod pocztowy
    55-050
    Posty
    184

    Domyślnie

    Ja dałem szarego XPS'a 5cm. Do odciecia mostka wystarczy, a wizualnie też ok, tzn. nie zwraca na siebie uwagi.

  12. #12
    SYMPATYK FORUM (min. 10)
    TM3d

    Zarejestrowany
    Oct 2014
    Kod pocztowy
    16-070
    Posty
    28

    Domyślnie

    Mam HS prawie 6m, i 4 drzwi balkonowych na takich 30 cm poszerzeniach i mam mostki. Podchodzi się do okna i czuć zimniejszą podłogę pod stopami. Jest to na tyle dokuczliwe że przy najbliższym remoncie podłogi wytnę pasek posadzki wzdłuż okien i wkleję styrodur.

  13. #13

    Domyślnie

    Cytat Napisał TM3d Zobacz post
    Mam HS prawie 6m, i 4 drzwi balkonowych na takich 30 cm poszerzeniach i mam mostki. Podchodzi się do okna i czuć zimniejszą podłogę pod stopami. Jest to na tyle dokuczliwe że przy najbliższym remoncie podłogi wytnę pasek posadzki wzdłuż okien i wkleję styrodur.
    Masz poszerzenia systemowe? Możesz powiedzieć jaki producent okien i HS? Mam ten sam dylemat i przyglądam się ciepłym poszerzeniem typu Stropex

  14. #14

    Domyślnie

    Cytat Napisał drozduu Zobacz post
    pytanie czy musi być folia membrana epdm czy może być folia fundamentowa do izolacji poziomej gr 1mm (muszę mieć to w poniedziałek zrobione a nie wiem czy gdzieś to dostane poza wysyłką
    https://allegro.pl/folia-epdm-zewn-i...348951135.html)

    - jedynie co mnie martwi to to że membrana ma za zadanie nie wpuścić wilgoci ale ma oddać wilgoć jeśli będzie - folia nie puści ani w jedną ani w drugą stronę - no i jeszcze zagięcia
    Właśnie, mam ten sam problem. Czy to powinna być membrana epdm czy wystarczy folia używana do izolacji poziomej pod posadzką (akurat trochę zostało)?

    U mnie wygląda to jak na załączonych zdjęciach. Wykonawca proponuje poziom tarasu podnieść na wysokość do końca poszerzenia i tak byłoby najwygodniej. Wewnątrz po całości jest położona podłogówka i od tarasu byłaby odgrodzona tylko poszerzeniem.
    Rozumiem, że w tej sytuacji powinienem na całej szerokości tarasu a w przypadku tarasu zadaszonego (zdjęcie drugie) również po ścianie bocznej:

    1. przykleić na klej do poszerzenia i bloczków membranę epdm lub folię izolacyjną (po wcześniejszym zagruntowaniu bloczków),
    2. następnie na to w poziomie dać styropian, najlepiej xps, grubość 5 cm, może więcej (więcej będzie chyba mocno widoczne),
    3. dopiero do takiej dylatacji dojdzie taras na gruncie, czyli kostka dotknie styropianu,
    4. take rozwiązanie powinno uchronić ścianę przed zawilgoceniem i od namarzaniem posadzki.

    Teraz kilka konkretnych pytań do forumowiczów
    - czy taka metoda w mojej sytuacji jest prawidłowa, co ewentualnie zmienić?
    - stosować membranę, czy folię i w zależności od przypadku jaki stosować klej (wiem, że
    bezrozpuszczalnikowy, ale jaki)?
    - jak przytwierdzić styropian do folii, na jakiś klej, czy wystarczy docisk od strony tarasu?
    - powyżej dylatacji z xps 5 cm, będzie styropian grafitowy gr 20cm, który w jakiś sposób, jeśli
    chodzi o bok tarasu zadaszonego zamaskuje dylatację ze styropianu,
    ale co zrobić z tym paskiem gr 5 cm (lub szerszym) pomiędzy drzwiami a kostką), czy on z
    czasem nie ulegnie zniszczeniu, czy trzeba go czymś przykryć od góry?

    Pozdrawiam Wszystkich i będę bardzo wdzięczny za rzeczowe rady. Przyznam, że sporo szukałem rozwiązań po rozmaitych forach, ale nie było tam satysfakcjonujących odpowiedzi.
    Załączone zdjęcia Załączone zdjęcia Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20190309_134314766.jpg
Wyświetleń:	807
Rozmiar:	95,6 KB
ID:	427900   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20190309_164534520.jpg
Wyświetleń:	632
Rozmiar:	94,5 KB
ID:	427901   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	RZUT.jpg
Wyświetleń:	677
Rozmiar:	39,9 KB
ID:	427903  
    Ostatnio edytowane przez Peter76 ; 10-03-2019 o 08:54 Powód: dodatkowe zdanie

  15. #15

    Domyślnie

    Naprawdę nikt nie pomoże?

  16. #16
    STAŁY BYWALEC (min. 300)
    michalck81

    Zarejestrowany
    Aug 2014
    Kod pocztowy
    26-065
    Posty
    359

    Domyślnie

    Ja na xps dałem profil aluminiowy (kątownik), patrząc od góry tak jak na twoim szkicu mam okno tarasowe, profil alu i kostkę/płyty tarasowe.

  17. #17

    Domyślnie

    Cytat Napisał michalck81 Zobacz post
    Ja na xps dałem profil aluminiowy (kątownik), patrząc od góry tak jak na twoim szkicu mam okno tarasowe, profil alu i kostkę/płyty tarasowe.
    Dzięki. Do czego przymocowałeś ten profil? (też o tym myślę) Między XPS a poszerzenie pod drzwiami dawałeś jakąś izolację od wilgoci?
    Zastanawiam się, czy nie lepiej obniżyć poziom tarasu, wtedy powyżej obecnej izolacji pionowej fundamentów byłby tylko schodek, czyli około połowa drzwi a w zadaszonej części całe drzwi ale bez bocznej ściany.

  18. #18
    STAŁY BYWALEC (min. 300)
    michalck81

    Zarejestrowany
    Aug 2014
    Kod pocztowy
    26-065
    Posty
    359

    Domyślnie

    XPS przykleiłem do bloczków pod oknem tarasowym, zaciągnąłem od czoła i od góry klejem i wtopiłem siatkę i na to dałem izolację (folię budowlaną), natomiast profil (zwykły kątownik alu) przykleiłem od góry do xps klejem mamuta jakimś do wszystkiego. Przetrwało upalne lato i tegoroczną zimę więc chyba ok rozwiązanie.
    Ostatnio edytowane przez michalck81 ; 13-03-2019 o 19:19

  19. #19
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar Kaizen
    Zarejestrowany
    Jun 2014
    Kod pocztowy
    05-540
    Posty
    24.507
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    155

    Domyślnie

    Jaki sens ma dawanie aluminium, które ma lambdę ponad 100x gorszą od betonu i prawie 4x gorszą od stali, a do tego jest drogie i mniej wytrzymałe?

  20. #20
    STAŁY BYWALEC (min. 300)
    michalck81

    Zarejestrowany
    Aug 2014
    Kod pocztowy
    26-065
    Posty
    359

    Domyślnie

    A no tak, i cały misterny plan w p..u. Lambdę tego elementu mam w głębokim poważaniu, bo stanowi to tylko coś a'la parapet, a raczej próg i wykończenie przestrzeni między płytami tarasu a oknem tarasowym. Taki oto sens, a koszt... nie rozbrajaj mnie, nie kupuje się tego w ilościach stali zbrojeniowej.

Strona 1 z 2

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony