dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 371 z 1022
Pokaż wyniki od 7.401 do 7.420 z 20440
  1. #7401

    Domyślnie

    Ja mam 2 salusy podpiete i mozesz sterowac krzywa. Albo z menu instalatora ustawiasz cala krzywa, albo podczas dzialania PC mozesz zrobic podbicie lub obmizenie w zakresie 5 stopni. Tak samo w harmonogramie mozesz ustawic grzanie i wtedy pokazuje Ci sie cyfra zero. Gora/dol regulujesz krzywa -5/+5.
    Pytanie jest jak masz podłączone te termostaty? I czy masz dodatkową płytkę rozszerzeń? Bo z tego co wiem to normalnie obsługiwany jest tylko jeden termostat. Niektóre opcje uaktywniają się dopiero z dodatkową płytką...

  2. #7402

    Domyślnie

    Cytat Napisał map78 Zobacz post
    ...sterowanie kombinowane u mnie się super sprawdza i podejrzewam, że w wielu innych domach też by to zagrało...
    map78 o co chodzi z tym sterowaniem kombinowanym?

  3. #7403

    Domyślnie

    Cytat Napisał peter08 Zobacz post
    Witam,

    Niedawno dopiero uruchomiłem nowa PC serie H i zauważyłem,że podczas pracy dziwnie "skacze" cisnienie,czy to jest normalne?
    ponizej nagrałem filmik

    https://photos.app.goo.gl/2Vjj5bmpPzVZFoDq9
    peter08 masz za wysokie ciśnienie w układzie.

  4. #7404
    ELITA FORUM (min. 1000) Avatar rydzadam
    Zarejestrowany
    Sep 2005
    Skąd
    Przywidz
    Kod pocztowy
    83-047
    Posty
    1.193

    Domyślnie

    Cytat Napisał rydzadam Zobacz post
    Dobra. Zrobiłem test. Podczas pracy pompy w trybie CO stopniowo przymykałem pętle, aż uzyskałem na rotametrach 3-4 l/min. Poczekałem z minutę, a błąd H62 się nie pojawił, a powinien. Znaczy to wprost, że czujnik przepływu oszukuje, tzn. podwiesił się w pozycji "przepływ powyżej 10l/min. Dlatego też oszukując podczas defrostu w 2.trybie wyrzuca błąd H65. Jutro otworzę obudowę i postukam w ten czujnik, może się odwiesi. W między czasie i tak umówiłem się z instalatorem na serwis w środę i przy okazji ogarnięcie tego czujnika. Przeczyszczenie lub wymiana na nowy. W ramach gwarancji.
    OK. Instalator wyjął czujnik, który faktycznie zawiesza się w pozycji odchylonej w bok, czyli wykazując przepływ nawet jak przepływu nie ma. Wtedy zwiera styk i PC cały czas myśli, że leci woda, mimo że obiegówka stoi. Czujnik przeczyscił na ile się dało, bez jego rozbietania, zrobi jutro zgłoszenie reklamacyjne i czekamy na nowy. Wymiana banalna. Odkręca się go ręką i odpina jeden styk-kostkę na kabelku. 5 minut roboty. Piszę to "dla potomnych".

  5. #7405
    STAŁY BYWALEC (min. 300)
    mate166@gmail.com

    Zarejestrowany
    Feb 2016
    Skąd
    Ostromecko
    Kod pocztowy
    86-070
    Posty
    434

    Domyślnie

    Cytat Napisał PPamir Zobacz post
    Pytanie jest jak masz podłączone te termostaty? I czy masz dodatkową płytkę rozszerzeń? Bo z tego co wiem to normalnie obsługiwany jest tylko jeden termostat. Niektóre opcje uaktywniają się dopiero z dodatkową płytką...
    A widzisz, zapomnialem dodac ze moje termostaty moe steruja do konca PC a 2 pompkami obiegowymi zaraz za 100l buforem. Jak temp na prterze czy pietrze osiaga zadana to pompki obiegowe staja co praktycznie rowna sie temu ze PC rowniez. Oczywiscie pracuje caly czas i raz na jakis czas dogrzewa bufor ale to szczegol.
    PC PW Panasonic T-cap 9kW, 230V, seria H, + bufor 100l, 2x termostat salus (parter i piętro) + CWU 300L.
    Dom pełna piętrówka 200m2 z garażem i kotłownią - wszystko grzane, 100% podłogówka + 2 drabinki w łazienkach. Okna 3 szyby Abakus BluEnergy Uw~0,8 + ciepły parapet. Siany BK 24cm + docelowo 25cm styro. Piętro ocieplone 40cm wełna nad płytami z KG.

  6. #7406

    Domyślnie

    A widzisz, zapomnialem dodac ze moje termostaty moe steruja do konca PC a 2 pompkami obiegowymi zaraz za 100l buforem. Jak temp na prterze czy pietrze osiaga zadana to pompki obiegowe staja co praktycznie rowna sie temu ze PC rowniez. Oczywiscie pracuje caly czas i raz na jakis czas dogrzewa bufor ale to szczegol.
    No właśnie ten "szczegół" powoduje ze ty możesz podbijać krzywą a ja nie... Twoje termostaty nie są fizycznie wpięte w PC, są dla niej niewidoczne, w ustawieniach instalatora masz zapewne wybrane sterowanie temperatura wody...(w tym przypadku w buforze) a nie termostatem pokojowym i dlatego nie masz zablokowanej regulacji krzywej podczas działania pompy.

  7. #7407

    Domyślnie

    Zawsze się zastanawiam jak taki układ działa.
    Podczas normalnej pracy. Czyli pracują pompki obiegowe parteru i piętra, bo ich sterowniki/termostaty każą im się kręcić.
    Zakładam, że przepływ PC<->bufor ~= przepływ parter + przepływ góra.
    Gdy termostat np. dołu osiągnie swoją temperaturę zadaną wyłączy swoją pompkę i przepływ PC<->bufor jest większy niż za buforem, czyli zachodzi podmieszanie. Co powinno doprowadzić do wyłączenia PC od małej dT. Wtedy pompka piętra działa dalej, ale temperatura na pietrze nie rośnie bo pompka mieli przy wyłączonej PC. Za chwilę PC widzi, że spadła temperatura na jej wyjściu i się włącza.
    Czy to nie zaczyna taktować? Albo właściwie jeżeli nie taktuje to dlaczego?
    PULSAR NF40, powierzchnia 185m2 (wg normy) + garaż 36m2 w bryle budynku.
    W całym domu podłogówka 230m2, rozstaw rurek 15cm i 10cm.
    Rekuperacja Renovent Excellent 400, PC Mitsubishi Zubadan 11,2kW
    Ściany: porotherm 25 + styropian grafitowy 22cm (0,031), podłoga na gruncie: 30cm styro + 10cm wylewki, podłoga na stropie: 12cm styro + 8cm wylewki, poddasze wełna 40cm (0,033), okna 3 szybowe.
    Kominek bez płaszcza wodnego z lekkim grawitacyjnym rozprowadzeniem powietrza.

  8. #7408

    Domyślnie

    Cytat Napisał milsa666 Zobacz post
    Zawsze się zastanawiam jak taki układ działa.
    Czy to nie zaczyna taktować? Albo właściwie jeżeli nie taktuje to dlaczego?
    Bo zazwyczaj temperatura zadana w buforze jest delikatnie wyższa niż w obiegach podłogówki... więc zanim dojdzie do podgrzania wody w buforze i wyłączenia pompy ciepła to zostanie zgłoszone ponownie zapotrzebowanie na ciepło z podłogówki.... poza tym pompa nie wyłączy się od razu jak zamknie się jeden z obiegów tylko najpierw zmoduluje moc... Cykli ON/OFF jest na pewno mniej niż w instalacji bez bufora, ale niestety COP jest niższy.

  9. #7409
    WITAJ, czytaj i pytaj... :)
    tserof

    Zarejestrowany
    Nov 2018
    Kod pocztowy
    47-110
    Posty
    3

    Domyślnie

    Mam takie same rozwiązanie tylko bufor 300 litrów. Do pełni szczęścia aby utrzymać wysoką deltę przydałby się termostat który uruchamiałby pompę ciepła jak temp. w buforze spadnie poniżej np. 28C a wyłączy ją jak osiągnie np. 35C . Krzywą ustawić na sztywno na 39-40C. W ten sposób pompa powinna mieć zawsze wysokie dt = 4-5C.

    Moje problem z długą pracą pompy z małym dt i małym COP chyba został rozwiązany. Przyczyną jest wyciek czynnika na śrubunku pod jednostka wewnętrzną. Czekam na serwis maja ściągnąć czynnik i nabić na nowo. Pech bo gwarancja na montaż minęła 2 miesiące temu.

  10. #7410
    ELITA FORUM (min. 1000)
    Pratchawiec

    Zarejestrowany
    Feb 2013
    Skąd
    Opole
    Kod pocztowy
    45-037
    Posty
    1.058

    Domyślnie

    Cytat Napisał tserof Zobacz post
    Moje problem z długą pracą pompy z małym dt i małym COP chyba został rozwiązany. Przyczyną jest wyciek czynnika na śrubunku pod jednostka wewnętrzną. Czekam na serwis maja ściągnąć czynnik i nabić na nowo. Pech bo gwarancja na montaż minęła 2 miesiące temu.
    Witam

    Jak się okazuje jest to przypadłość wszystkich Pan...
    Miałem w ubiegłym roku identyczny problem.
    Szczegóły w poście https://forum.muratordom.pl/showthre...=1#post7577044

    Panowie z serwisu powiedzieli mi, że w swojej praktyce kilkukrotnie spotkali się z identyczną sytuacją. Dostęp do tych połączeń po instalacji hydrauliki jest fatalny.
    By uniknąć dalszych możliwych komplikacji z felernym połączeniem, zgodziłem się na jego zalutowanie "na twardo".

    Pozdrawiam

    Pratchawiec
    Dom parterowy 142 m2 pow. użytkowej - 2 osoby. Powierzchnia ogrzewana w całości podłogówką. 138 m2, Okna i drzwi zewn. 45m2. Ściany silka 24 - 20 cm grafit , podłoga 20 cm, dach płaski żelbetowy 20-32 cm (śr 26) - styropian. Pompa T-Cap 1-faza z serii SXC. Klimakonwektor sufitowy Aermec FCL 62. Kominek BG SD 442, o mocy nominalnej 7 kW, dotychczas nieużywany.

  11. #7411
    Lider FORUM (min. 2800) FORUMOWICZ WIELKI SERCEM Avatar map78
    Zarejestrowany
    Jul 2013
    Skąd
    Gościcino
    Kod pocztowy
    84-241
    Posty
    3.031

    Domyślnie

    Cytat Napisał tede80 Zobacz post
    map78 o co chodzi z tym sterowaniem kombinowanym?
    W skrócie jest to połączenie możliwości sterowania pompą jakie daje nam zewnętrzny termostat z tymi, które oferuje pogodówka i soft pompy.
    U mnie działa to tak, że wszystkim steruje termostat, który włącza i wyłącza pompę w zależności od temperatury w domu. Kiedy termostat włączy pompę to zaczyna ona pracować w oparciu o krzywą grzewczą i ustawienia timera, który podbija KG w godzinach taniego prądu. Pozwala to na optymalne wykorzystanie taniego prądu przy praktycznie zerowej utracie komfortu. Maksymalne wahania temp wewnątrz domu to u mnie 0,5st (22,7-23,2) i tak to sobie pracuje już szósty rok, nigdy niczego z ręcznie nie ustawiałem i nic nie zmieniałem, bo nie było nigdy takiej potrzeby...
    Bliźniak, 190m2, ogrzewana kubatura 530m3. OZC: 8,6kW, 78kWh (m2/rok) dla -20/22. Parter -podłogówka, piętro -klimakonwektory Purmo Vido, garaż i kotłownia -grzejniki.
    Od 27.09.2013r. - Pompa ciepła Panasonic T-CAP 9kW 400V + Galmet Maxi 300l.
    Od 28.05.2021r. - PV 8,36kW (22xTrinaSolar380 + SolarEdge SE7K)

  12. #7412
    DOMOWNIK FORUM (min. 500) Avatar magdaseb
    Zarejestrowany
    Oct 2017
    Skąd
    Chełmno
    Kod pocztowy
    86-200
    Posty
    704

    Domyślnie

    Cytat Napisał map78 Zobacz post
    W skrócie jest to połączenie możliwości sterowania pompą jakie daje nam zewnętrzny termostat z tymi, które oferuje pogodówka i soft pompy.
    U mnie działa to tak, że wszystkim steruje termostat, który włącza i wyłącza pompę w zależności od temperatury w domu. Kiedy termostat włączy pompę to zaczyna ona pracować w oparciu o krzywą grzewczą i ustawienia timera, który podbija KG w godzinach taniego prądu. Pozwala to na optymalne wykorzystanie taniego prądu przy praktycznie zerowej utracie komfortu. Maksymalne wahania temp wewnątrz domu to u mnie 0,5st (22,7-23,2) i tak to sobie pracuje już szósty rok, nigdy niczego z ręcznie nie ustawiałem i nic nie zmieniałem, bo nie było nigdy takiej potrzeby...
    I o to chodzi...świadomy i zadowolony. Brawo.
    IVT Geo 312C 12KW, DZ 4x85, OP 100%-360m2, garaż 40m2 (ogrz do 10*),24 cm BK, 20cm grafit 031, podł 18cm 038, wylewka 7cm, fundamenty 12cm 038, użyt. poddasze 25 cm wełna skalna 035. CWU-7 osób.
    PV 10,2kw
    PV 6,57kw
    2018- CO 4520kWh, CWU 1920kWh
    2019- CO 4075kWh, CWU 1970kWh
    2020- CO 4127kWh, CWU 1962kWh
    2021- CO 5319kWh, CWU 2273kWh
    2022- CO 4618kWh, CWU 2202kWh
    2023- CO 4765kWh, CWU 2197kWh

  13. #7413
    DOMOWNIK FORUM (min. 500)
    toommm

    Zarejestrowany
    Nov 2018
    Skąd
    Bochnia
    Kod pocztowy
    32-700
    Posty
    922

    Domyślnie

    Dziś u mnie w nocy było -10 w dzień -6 , KG ustawiłem wczoraj +5 = 28 , -10 = 32 , zostawiłem ją na szczyt przedpołudniowy i okienka taniej 13-16 , w domu 24 , teraz wyłączona do 21 , jeszcze 10 KW i wyrównam zużycie z zeszłym miesiącem, a było coś koło 415 KW , na pewno do jutra północy przekroczę , co zauważyłem , to po wyczyszczeniu filtra , i dobiciu wody prawie do 0,1 na postoju pompa jakby płynniej pracowała...a może się mi zdaje . Defrosty mam krótkie , 4-6 minut ( tak zawsze miałem odkąd się pojawiły ) . Od wczoraj godz. 21 do dzisiaj godz 16 zabrała 32 KW , pierwszy sezon więc bardziej grzeje aby wylazła wszystka wilgoć , która utrzymuje się między 41-55 , mam sterownik , termostat pokojowy ale na razie ( od miesiąca ) śmigam na KG , choć zeszły miesiąc przejechałem cały na prostej 28stopni .
    dom Z216 + , OP 14 pętli , po podłogach 114 m2 , ytong 24 cm + 25 styro grafit , poddasze betonowe + 40 cm piany , fundamenty zwykłe + 20 cm styropianu hydro , wylewki : parter 20 cm styropianu + 12 cm wylewki zwykłej , piętro 5 cm styropianu + 12 cm wylewki zwykłej , balkon zlikwidowany , okna 3 szyby Veka , dachowe 3 szyby Velux , drzwi drewniane 4 szyby , rekuperacja Wanas 350 , pompa SDC allinone 1 f 9 kw , 100% płytek na podłogach , w planie kominek rekreacyjny.

  14. #7414
    WITAJ, czytaj i pytaj... :)
    tserof

    Zarejestrowany
    Nov 2018
    Kod pocztowy
    47-110
    Posty
    3

    Domyślnie

    Dobrze wiedzieć i chyba tez pójdę w lutowanie.

  15. #7415
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    Drogba

    Zarejestrowany
    Jul 2012
    Skąd
    Toruń
    Kod pocztowy
    87-100
    Posty
    252

    Domyślnie

    Witam
    Panowie rozważam w niedalekiej przyszłości zainstalowanie paneli fotowoltaicznych (z obawy na drożejący prąd w przyszłości), czy się opłaca czy nie to temat na osobną dyskusję. Chciałbym wyliczyć teoretyczne z użycie kwh . Potrzebuję pomocy informacji.
    Od przedwczoraj w ciągu nocy - 6 w ciągu dnia - 2. Zużycie dobowe 38 kwh. Ile przyjąć dla dla temp - 15/-10 stopni?
    Parterówka 116 m + poddasze 40m. Silka 24 + 20 styropian grafitowy 0,031. Wylewka 10 -12 cm. Skosy na dachu wełna 30 cm 0,039, podłoga 13 cm styropian, Okna trzy szybowe od 0.7-1 (razem około 40 m2), rolety zewnętrzne, wentylacja mechaniczna z reku i GWC. Mostki termiczne i styropian na placki. Wodna podłogówka. Wreszcie pompa Panasonic T-Cap 1 faza (od lipca 2018 r.), zamiast "bezobsługowego kotła na mały węgiel".

  16. #7416
    DOMOWNIK FORUM (min. 500)
    toommm

    Zarejestrowany
    Nov 2018
    Skąd
    Bochnia
    Kod pocztowy
    32-700
    Posty
    922

    Domyślnie

    Cytat Napisał kubson Zobacz post
    Jak to sprawdzasz?
    Nie wiem czy dobrze , Palę fajki w pomieszczeniu gdzie jest pompa , jak słyszę fuknięcie i "heat" zaczyna migać - start defrostu , to obok na wyświetlaczu jest zegarek , jak kończy to też fuknie HZ spadają , "heat" przestaje migać i widzę ile czasu to trwało
    dom Z216 + , OP 14 pętli , po podłogach 114 m2 , ytong 24 cm + 25 styro grafit , poddasze betonowe + 40 cm piany , fundamenty zwykłe + 20 cm styropianu hydro , wylewki : parter 20 cm styropianu + 12 cm wylewki zwykłej , piętro 5 cm styropianu + 12 cm wylewki zwykłej , balkon zlikwidowany , okna 3 szyby Veka , dachowe 3 szyby Velux , drzwi drewniane 4 szyby , rekuperacja Wanas 350 , pompa SDC allinone 1 f 9 kw , 100% płytek na podłogach , w planie kominek rekreacyjny.

  17. #7417

    Domyślnie

    Cytat Napisał Drogba Zobacz post
    Chciałbym wyliczyć teoretyczne zużycie kWh . Potrzebuję pomocy informacji.
    Mając zrobione OZC budynku, masz tzw " zapotrzebowanie na ciepło " w kWh/rok.
    Wartość tą podziel przez 3 i będziesz miał skalę zużycia energii przez pompę.
    Około 80 % Energii Na Ogrzewanie Budynku Przypada Na Temperatury > - 2 C ,
    Dobór mocy PC-PW wg. OZC ; http://forum.muratordom.pl/showthrea...-wg-OZC/page16
    Czy bufor / sprzęgło jest potrzebne ??? ; http://forum.muratordom.pl/showthrea...-hydrauliczne),
    Grzanie PC-PW w II-taryfie; http://forum.muratordom.pl/showthrea...-taryfie/page2

  18. #7418
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    Drogba

    Zarejestrowany
    Jul 2012
    Skąd
    Toruń
    Kod pocztowy
    87-100
    Posty
    252

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzej5101 Zobacz post
    Mając zrobione OZC budynku, masz tzw " zapotrzebowanie na ciepło " w kWh/rok.
    Wartość tą podziel przez 3 i będziesz miał skalę zużycia energii przez pompę.
    Mam na poziomie 68kwh/m2 ale dla parteru, doszło poddasze i mostki cieplne. Da się oszacować na podstawie teraźniejszego zapotrzebowania?
    Parterówka 116 m + poddasze 40m. Silka 24 + 20 styropian grafitowy 0,031. Wylewka 10 -12 cm. Skosy na dachu wełna 30 cm 0,039, podłoga 13 cm styropian, Okna trzy szybowe od 0.7-1 (razem około 40 m2), rolety zewnętrzne, wentylacja mechaniczna z reku i GWC. Mostki termiczne i styropian na placki. Wodna podłogówka. Wreszcie pompa Panasonic T-Cap 1 faza (od lipca 2018 r.), zamiast "bezobsługowego kotła na mały węgiel".

  19. #7419

    Domyślnie

    Cytat Napisał Drogba Zobacz post
    Mam na poziomie 68 kwh/m2 ale dla parteru, doszło poddasze i mostki cieplne.
    Da się oszacować na podstawie teraźniejszego zapotrzebowania?
    Orientacyjnie to ; 116 m2 + 40 m2 = ok.160 m2 * 68 kWh/m2 = 10880 kWh/rok / 3 = 3626 kWh/rok - na CO
    Około 80 % Energii Na Ogrzewanie Budynku Przypada Na Temperatury > - 2 C ,
    Dobór mocy PC-PW wg. OZC ; http://forum.muratordom.pl/showthrea...-wg-OZC/page16
    Czy bufor / sprzęgło jest potrzebne ??? ; http://forum.muratordom.pl/showthrea...-hydrauliczne),
    Grzanie PC-PW w II-taryfie; http://forum.muratordom.pl/showthrea...-taryfie/page2

  20. #7420
    SYMPATYK FORUM (min. 10)
    olszan

    Zarejestrowany
    Feb 2017
    Skąd
    Ełk
    Kod pocztowy
    19-300
    Posty
    69

    Domyślnie

    Witam , mam pytanie. Zauważyłem dzisiaj że przy -8°C moja pompa Tcap 9kw grzejąc CW dobijała do 84 Hz i po kilku chwilach schodziła na 47 Hz. W trakcie ok 30 minutowym cyklu grzania robiła to ciągle. Czyli podnosiła czestotliwość do 84hz i obniżała do 47Hz i znowu podnosiła aż zagrzała wodę. Czy powinienem się martwić ? Coś jest nie tak? Czy to naturalna praca? Nie znalazłem odpowiedzi na forum. Dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam

Strona 371 z 1022

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony