dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 671 z 693
Pokaż wyniki od 13.401 do 13.420 z 13859

Temat: Domy z bali

  1. #13401
    Lider FORUM (min. 2800) Avatar Remiks
    Zarejestrowany
    Dec 2011
    Kod pocztowy
    58-560
    Posty
    4.687
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    16

    Domyślnie

    Zeby się nie wymądrzać o oleju lnianym , propozycja dla Piotra i Justyny proponuję zakup najmniejszego opakowania oleju lnianego i sprawdzenie. Olej lniany to olej wysychający tworzy powłokę ale też trudny w użyciu bo można sobie gumę na jakiś czas na drewnie zafundować.
    Aby być mądrym, nie wystarczy mieć wiele ksiąg: osioł dźwigający na grzbiecie wiele książek nie jest przez to mądrzejszy.
    Mark Twain "Nigdy nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem... "

  2. #13402

    Domyślnie

    Powiem szczerze, że my pomalowaliśmy olejem lnianym i kiedy napisałeś, że byś w to nie szedł to zaczęłam się martwić.

    Oczywiście najpierw kupiliśmy litr tego oleju i sprawdziliśmy co się będzie działo ....i po pomalowaniu bal wpił olej i wyglądał OK (cokolwiek to znaczy )
    Kupiliśmy naturalny olej lniany przeznaczony do drewna (HMF24.pl) i pomalowaliśmy resztę.
    Pierwsza warstwa była położona dwa tygodnie temu, drugą kładliśmy po tygodniu przerwy.

    Nie wiem jak ma wyglądać to, że ma być guma jak napisałeś i mam nadzieję, że tego nie będzie

  3. #13403
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    PiotrK1985

    Zarejestrowany
    Nov 2015
    Skąd
    obecnie Pabianice
    Kod pocztowy
    95-200
    Posty
    129
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    1

    Domyślnie

    Justyno, ile płaciłaś za litr tego oleju? bo na stronie nie ma podanych cen, a chciałbym to tak na szybko porównać z moja ceną.
    Olej nie stworzy gumy. Malowałem olejem lnianym wiele rzeczy drewnianych, świeczniki, rączki noży, elementy dekoracyjne. Jeśli sie położy poprawnie nie tworzy on zadnej powłoki. Drewno jest naturalne w dotyku, warunkiem jest, że drewno musi całą dawkę wypić, a resztę trzeba wytrzeć.
    Na domu używałem mieszanki olei, które po wyschnięciu robią się gumiaste. Nanosiłem kompresorem 2 solidne warstwy, bez wycierania. I żadna guma się nie zrobiła. drewno ładnie wciągnęło. i teraz jest naprawdę jak wodoodporne.

    Jeden, jak na razie minus modrzewia. na nasłonecznionych ścianach wychodzą mikrokropelki żywicy. Nie widać tego, ale jak się ręką przejedzie to jak po papierze ściernym. tylko że się od razu wykruszają. No i leje się tam gdzie została przecieta jakaś żyła, bądź pęknięcie uszkodziło ją. Jeszcze nie wiem jak to zatrzymać, ale w jednym miejscu w środku mam z tym problem. w kiepskim miejscu jest. Doszło do tego, że mi do środka spodni nakapało, gdy wisiały na wieszaku. Oczywiście, że tego nie zauważyłem i je takie założyłem. pół dnia mi się wszystko do d,,, kleiło.

  4. #13404

    Domyślnie

    Cenę za olej mieliśmy 25 zł/litr przy zakupie 100 l, bo policzyliśmy, że aby pomalować dwa razy potrzebujemy tego tyle.
    Pan, który nam to sprzedawał powiedział, że wydajność to 10mkw z litra a nam z tego próbnego litra wyszło koło 8 mkw więc zamówiliśmy 100l.
    Jednak podczas malowania całości okazało się, że bal nie pije tyle i malując dwa razy zużyliśmy 50l więc drugie tyle nam zostało.

    Jeśli będziesz chciał to możemy Ci to sprzedać, bo nie zużyjemy tego. Opakowania są oryginalnie zamknięte.

    Malowaliśmy to pędzlami nakładając cienką warstwę.
    Najpierw olej stał na budowie i był trochę gęsty co utrudniało malowanie (ciężko się rozprowadzał i bolały nas ręce od malowania) ale później zabraliśmy go do naszego domu i stał w temperaturze pokojowej więc malowanie szło bardzo ładnie.
    Bal wpił olej i nie ma na nim powłoki.
    Jest "dziwny" zapach ale to ponoć wywietrzeje.....mam taką nadzieję przynajmniej
    I mam nadzieję, że nic złego się z tym nie stanie.

    Próbowaliśmy pomalować tym też cegłę, bo mamy ścianki działowe na parterze zrobione ze starej cegły ale cegła robi się jednolita i traci swój urok.

  5. #13405

    Domyślnie

    Nie wiem jak mam wstawić zdjęcie, bo pokazałabym jak to wygląda po pomalowaniu.

    Bal jest żywszy i słoje są bardziej wyraźne.

  6. #13406
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    PiotrK1985

    Zarejestrowany
    Nov 2015
    Skąd
    obecnie Pabianice
    Kod pocztowy
    95-200
    Posty
    129
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    1

    Domyślnie

    czyli u mnie też koło tego gdzieś pójdzie, może więcej bo ja jeszcze całą górę będę malował. Tylko że ja znalazłem po 3,3 zł za litr. olej lniany niespożywczy. Przeznaczony do impregnacji drewna.
    Trzeba było podgrzać olej do 50-60 stopni, wtedy by się lepiej wchłaniał i lżej malował.
    A nie przyciemniło ci to drewna? Ja mam modrzew i boję się ciemności. (fajnie zabrzmiało)
    Podeślesz zdjęcia jak to wygląda w środku?

    CZY TYLKO TY JESTES NA TYM FORUM IMPREGNUJĄCA OLEJEM LNIANYM?

    U mnie w okolicy cały dom na zewnątrz jest olejem lnianym pomalowany, ale dostrzegłem w miejscach narażonych na wilgoć ogniska sinizny. ięc chyba z zewnątrz bym się nie zdecydował. No ale w środku, gdzie olej nie będzie wypłukiwany...

  7. #13407
    Lider FORUM (min. 2800) Avatar Remiks
    Zarejestrowany
    Dec 2011
    Kod pocztowy
    58-560
    Posty
    4.687
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    16

    Domyślnie

    Justyna nie masz się co martwić guma już się nie zrobi. Pisałem o gumie na jakiś czas bo często ludzie nanoszą zbyt grubą warstwę i jak zostawi się to bez wytarcia to przysycha na powierzchni i nie wysycha pod spodem.
    Pierwsze słyszę by jakikolwiek olej był impregnatem zabezpieczającym przed sinizną czy grzybami, szkodnikami. Od tego są inne środki. Olej lniany jest powłokotwórczy mimo iż tego nie widać może na drewnie. Polimeryzuje pod wpływem światła i tlenu.
    Drewno na zewnatrz pomalowane czymkolwiek i tak pęka i przez pęknięcia i tak woda do drewna się dostaje, moje zdanie jest takie ze nie należy drewnu blokować zdolności schnięcia ale każdy moze zrobić jak uważa.
    Był też wymieniony wcześniej pokost, to nie czysty olej lniany tam są dodatki mające odpowiednie zadanie proponuję poczytać.
    Aby być mądrym, nie wystarczy mieć wiele ksiąg: osioł dźwigający na grzbiecie wiele książek nie jest przez to mądrzejszy.
    Mark Twain "Nigdy nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem... "

  8. #13408
    SYMPATYK FORUM (min. 10) Avatar piotrzlu
    Zarejestrowany
    Mar 2014
    Skąd
    meszno
    Kod pocztowy
    48-385
    Posty
    20
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    6

    Domyślnie

    Cytat Napisał strażak.t Zobacz post
    Piotrzlu
    Powiem że bardzo klimatycznie i fajnie to wszystko wygląda.
    A czekaliscie na "osiadanie" czy od razu po zbudowaniu zaczęliscie wykanczać?
    po położeniu dachu czekaliśmy 1.5 roku aby dom osiadł i ułożył się.komfortem było to że mogliśmy odczekać te 1.5 roku
    dość dobrze znamy technologie i wykańczanie po najbardziej "drastycznym "osiadaniu jest o wiele prostsze i mniej ryzykowne.
    po 2 latach dom osiadł około 14-15 cm a po 3 z hakiem około 22 cm więc np montaż ram okiennych i drzwiowych był o wiele łatwiejszy.
    firma proponowała wykonanie schodów krętych zaraz po montażu domu ale powalili nas ceną i nie wierzyliśmy w prawidłowe wykonanie z uwzględnieniem osiadania co wyszło nam na dobre , ponieważ schody wg naszego projektu z podwójnym spocznikiem wyszły bardzo wygodne , funkcjonalne a co też istotne kosztowały nas 1000 zl
    [SIGPIC][/SIGPIC]

  9. #13409
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    PiotrK1985

    Zarejestrowany
    Nov 2015
    Skąd
    obecnie Pabianice
    Kod pocztowy
    95-200
    Posty
    129
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    1

    Domyślnie

    1000 za schody? To chyba za sam materiał. Mi robiła firma z drewna świerkowego z półbala za 2200 zł.Jeszcze nie wiem, jak to będzie spasowane, bo to jest taki trochę gotowiec, dostosowany do wysokości domu, ale do własnego montażu. tzn do złożenia z trzech elementów i do przykrecenia nóg w zabieg. To to myślałem, że jest tanio, a widać da się jeszcze taniej.

    Co do oleju to wiem, że on nie chroni przed sinizną, że niekoniecznie nadaje się na zewnątrz, bo jest wymywany i trzeba zabieg powtarzać,
    Ale tu jest temat bali w środku. Raczej w środku nie wejdzie ci sinizna. więc uważam, że do środka nic tańszego i łatwiejszego w utrzymaniu, konserwacji i ewentualnej naprawie nie ma. A jeśli jest to podajcie co.

  10. #13410
    WITAJ, czytaj i pytaj... :)
    yuupi90

    Zarejestrowany
    Feb 2019
    Skąd
    Kraków
    Kod pocztowy
    31-335
    Posty
    8

    Domyślnie

    Czy ktoś używał impregnat ogniochronny na balach ?

  11. #13411
    SYMPATYK FORUM (min. 10)
    jacak

    Zarejestrowany
    Jul 2016
    Skąd
    Kraków
    Kod pocztowy
    30-091
    Posty
    56

    Domyślnie

    Schody piękne !! no i właściwie darmo , takie akcje to mi się podobają ciekawi mnie jak macie rozwiązane ogrzewanie domu i jak się sprawuje ? nie zauważyłem kaloryferów.

  12. #13412
    SYMPATYK FORUM (min. 10) Avatar piotrzlu
    Zarejestrowany
    Mar 2014
    Skąd
    meszno
    Kod pocztowy
    48-385
    Posty
    20
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    6

    Domyślnie

    precyzując wpis faktycznie 1000 zl to koszt materiału.2dni obliczeń oraz 2 tygodnie wykonania nie liczę(własny wkład) firma proponowała kręte ,świerkowe za 25tys .u nas stopnie są dębowe , główny słup brzozowy , poręcz osikowa (rok poszukiwań )

    odnośnie impregnatu ogniochronnego
    my 3 krotnie impregnowaliśmy fobosem M4 (ale tak szczerze )
    [SIGPIC][/SIGPIC]

  13. #13413
    SYMPATYK FORUM (min. 10) Avatar piotrzlu
    Zarejestrowany
    Mar 2014
    Skąd
    meszno
    Kod pocztowy
    48-385
    Posty
    20
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    6

    Domyślnie

    Cytat Napisał jacak Zobacz post
    Schody piękne !! no i właściwie darmo , takie akcje to mi się podobają ciekawi mnie jak macie rozwiązane ogrzewanie domu i jak się sprawuje ? nie zauważyłem kaloryferów.
    dom i ciepła wodę ogrzewamy kominkiem .wkład podwójny -górna część płaszcz wodny 14kW , dolna żeliwna 7kW + miedziana wężownica wokoło nierdzewnego komina zaraz nad czopuchem która też coś tam kradnie ciepła .
    zasobnik na ciepła wodę -viessmann 350l izolowany , nierdzewny + grzałka elektryczna 3kW na sezon letni
    na parterze podłogówka +grzejnik w jednej piwnicy
    poddasze ogrzewane powietrzem grawitacyjnie +grzejnik w górnej łazience
    sprawuje sie wyśmienicie.w sumie druga zima już prawie za nami. spalanie to 11m3 drewna za sezon (powierzchnia domu 210m2)
    [SIGPIC][/SIGPIC]

  14. #13414

    Domyślnie

    Schody za 1000 zł....schody za 2200 zł....to czemu ja mam zapłacić 10 000 zł?
    A myślałam, że za 16 stopni to nie jest drogo

  15. #13415

    Domyślnie

    Piotrzlu powiedz mi jak zrobiłeś te schody....czy wycinałeś tylko gniazda na stopnie w belkach głównych czy w stopniach też wycinałeś?

    I powiedzcie mi gdyby te schody były bez tego spoczynku tylko jednobiegowe to czy utrzymałyby się na jednej bece pod spodem czy muszą być dwie belki?

  16. #13416
    SYMPATYK FORUM (min. 10) Avatar piotrzlu
    Zarejestrowany
    Mar 2014
    Skąd
    meszno
    Kod pocztowy
    48-385
    Posty
    20
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    6

    Domyślnie

    Cytat Napisał Justyna Dwojak Zobacz post
    Schody za 1000 zł....schody za 2200 zł....to czemu ja mam zapłacić 10 000 zł?
    A myślałam, że za 16 stopni to nie jest drogo
    Zależy za jakie schody ☺

  17. #13417
    SYMPATYK FORUM (min. 10) Avatar piotrzlu
    Zarejestrowany
    Mar 2014
    Skąd
    meszno
    Kod pocztowy
    48-385
    Posty
    20
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    6

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotrzlu Zobacz post
    Zależy za jakie schody ☺
    Gniazda sa tylko w belkach glównych.całe schody są tak zrobione ze można je w kaźdej chwili rozmontować.w stopniach sa osadzone specjalne wkładki gwintowane do których sa wkręcone śruby przez belki główne.spoczniki są przykręcone do bali ścian na specjalnych fasolkach , dzięki czemu można niwelować osiadanie domu względem schodów.

    Stopnie na jednej belce jak najbardziej.wszystko zależy od szerokości stopni i średnicy belki głównej

  18. #13418
    Lider FORUM (min. 2800) Avatar Remiks
    Zarejestrowany
    Dec 2011
    Kod pocztowy
    58-560
    Posty
    4.687
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    16

    Domyślnie

    Cytat Napisał Justyna Dwojak Zobacz post
    I powiedzcie mi gdyby te schody były bez tego spoczynku tylko jednobiegowe to czy utrzymałyby się na jednej bece pod spodem czy muszą być dwie belki?
    Spocznik nie ma tutaj wielkiego znaczenia. Sam popełniłem takie schody na jednej belce i po pewnym czasie dodałem male policzki. Stopnie nie jest łatwo ustabilizować na jednej belce. Oczywiscie dało by się to zrobić ale potrzebny dobry materiał i solidna belka przynajmniej 30+cm
    Ps. Uznałem że schody do scian balowych nie powinny być mocowane i rozwiązałem to troszkę inaczej niż piotrzlu, nic nie trzeba rególować samo się zrobi
    Ostatnio edytowane przez Remiks ; 07-03-2019 o 20:07
    Aby być mądrym, nie wystarczy mieć wiele ksiąg: osioł dźwigający na grzbiecie wiele książek nie jest przez to mądrzejszy.
    Mark Twain "Nigdy nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem... "

  19. #13419

    Domyślnie

    Wystarczyły by nam takie jak Twoje, bo są piękne

    Nasz projektant zrobił takie:

    https://forum.muratordom.pl/album.ph...hmentid=427817

    Mam nadzieję, że to się wyświetli

  20. #13420

    Domyślnie

    Remix możesz pokazać Twoje schody?

    I co to są "małe policzki"?
    Pamiętaj, że rozmawiasz z kobietą

Strona 671 z 693

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony