Ładny filmik.
Dokładnie o takim czymś myślałem.
Widziałem to w realu na jakich trzech budowach.
Adam M.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychLitości... Alutermo i tym podobne "rozwiązania" działają głównie jako ekran promieniowania podczerwonego oraz kondukcyjnie w ramach grubości pianki PE, której parametry nie powalają. Niezłym pomysłem na zastosowanie tego produktu jest UZUPEŁNIENIE izolacji właściwej, zwłaszcza tej która dla IR nie stanowi dużego oporu (np. przeźroczysty EPS) lub mamy bardzo mało miejsca w relacji do wytwarzanego ciepła (kabiny samochodów, kamperów, przyczep). Nie zastąpią izolacji kondukcyjnej. Podobny efekt refleksyjny (przy znacznie niższych kosztach) da zastosowanie paroizolacji smart z napyloną warstwą refleksyjną.
Facio który promował toto w Stanach zapłacił olbrzymią karę, nałożoną przez odpowiednik ich nadzoru budowlanego za wciskanie "kitu" bez podstaw naukowych. A u nich, przy ich cenach energii jest to bardziej "zrozumiałe" rozwiązanie, zwłaszcza w strefach klimatu umiarkowanego. Jak widać u nas jest większa wolność przekazu...
Przy tak solidnym ociepleniu elewacji należy dobrać równoważną izolację stropu, która w kierunku przenikania do góry powinna być większa o ok. 30%. Ze względu na drewnianą konstrukcję izolacja MUSI być dobrana z materiałów o niskim oporze dyfuzyjnym: celuloza, wełna drzewna czy pianka ok. Osobiście odradzałbym watę mineralną, z kilku powodów.
Szczegółowy opis jak to zrobić zajmie dużo czasu ale prawidłowe wykonanie zagwarantuje rzeczywistą skuteczność izolacji oraz bezpieczeństwo konstrukcji.
Pozdrav
S
Ostatnio edytowane przez mat3006 ; 02-06-2021 o 22:33
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychNapisz, czy poddasze jest jakoś wentylowane.
Zamierzasz dać paroizolację? W którym miejscu, od wnętrz?
Co do cen ekofiber, jak rok temu wykonywałem termoizolację poddasza, to za ekofiber cena wyszła dużo drożej niż za wełnę. Ekofiber raczej sam nie położysz. Po drugie, jak będziesz na tym poddaszu miał zakamarki, to może jednak nie wszędzie da się fiber wtłoczyć.
Po trzecie, chcesz rozbierać podłogę na poddaszu i usuwać ten proszek gliniany z trocinami? To "trochę" pracy będzie kosztowało, a nie wiadomo, co uszkodzisz podczas wyrywania desek. No chyba, że od strony wnętrza budynku chcesz pousuwać. Napisz, zrób zdjęcia, ze schematu niewiele widać.
Co jak bym zrobił? Nic bym nie usuwał! Jeśli deski na poddaszu są w miarę proste, to na nich położyłbym folię paroizolacyjną w pasach po 1-1,5 m, na zakład 10 cm. W narożnikach i między pasami dałbym taśmę uszczelniającą, np metalizowaną albo SP 925, żeby nie tworzyć mostków parowych. NA to położyłbym w dwóch warstwach styropian EPS odpowiedniej twardości (np podłogowy), na mijankę. Wszystkie szczeliny między płytami styro, ścianami, słupami etc uszczelniłbym pianką niskoprężną. Wokół komina dałbym wełnę, żeby styro nie stopniał. I tyle. Styro możesz dać 2x 10 cm albo 2x15 cm.
Znów, nie wiem jakie są możliwości i ograniczenia, jakie masz media wyprowadzone (np naczynie przelewowe od CO???).
Na co zwrócić uwagę: na szczelność połączeń i żeby opór dyfuzyjny przegrody (tutaj: stropu) malał w kierunku w kierunku poddasza, czyli zimniejszej strony (zimą).
Po drugie, może warto PRZED taką akcją przemyśleć, czy nie warto dorobić wentylację mechaniczną, klimę centralną inwerterową itd. Szczerze mówiąc, niewiele się udzielasz w tym wątku z informacjami
EDIT: jak te deski mają wystające gwoździe, to musisz je podobijać, a całość można przykryć piankami pod panele (takie 3-5 mm) albo lepiej styropianem 2 cm - wtedy będzie pewność, że folia paroizolacyjna nie zostanie uszkodzona przez wystające zadziory, łby gwoździ itp.
Ostatnio edytowane przez Ratpaw ; 05-06-2021 o 09:41
--
Dom pasywny podpiwniczony, 230 m2
Gdynia
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychTrącicie nowoczesnością: jaka folia paroizolacyjna na strychu aby deski sufitu nabierały wilgoci która uciekała dotychczas przez sufit?
To ma sens przy całkowitej wymianie sufitu i dotychczasowego ocieplenia.
Jak stary sufit ma zostać to wymienić warstwę ocieplenia na nową czy to keramzyt czy perlit/ wermikulit czy wełnę drzewną .
A teraz skupcie się mamy cząstkę pary wodnej opuszczająca izbę przez strop tej chałupy o tem 30 stopni. Przeciska się przez ziarnka/łuski tej polepy czy później przez keramzyt. Jak myślicie jaką temperaturę ma napotykając po drodze kilka drobin keramzytu o coraz niżej temperaturze bo na stryszku to niech będzie te 10 stopni , a na dworze -2
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDZiękuję za zainteresowanie
Też myślałem nad styropianem,aby położyć 2 warstwy po 10 cm.Po to aby wyrównać podłogę do belki dachowej.
Co do wentylacji...pod dachówką jest tylko folia czy membrama
ogólnie deski na strychu są dobrej kondycji
A to miejsce gdzie dziadek wylewał beton czy glinę bezpośrednio na dechy,aby zboże nie wpadało pomiędzy nie.
to raczej będę usuwał
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychNo niestety nie masz racji, a ściślej: możesz nie mieć racji. Nie wiadomo, jaki jest opór dyfuzyjny obecnego stropu, więc nie można wiele powiedzieć, czy pod styropianem będzie woda i ile. Może deski zaabsorbują niewielkie ilości, może trochę będzie kapać, a może po pierwszej zimie na podwieszanym suficie mieszkancy zobaczą żółte plamy od zacieków. Bezpiecznie jest dać paroizolację, a właściwie folię opóźniającą. Wystarczy taka zwykła, ale markowa (Sd~=100m).
Nowoczesność nie ma tu nic do rzeczy, fizyka jest taka sama jak "za Niemca"
Co do temperatury cząstki pary wodnej: co to bajki Waść opowiadasz? Wybacz, ale nie rozumiesz zagadnienia kondensacji pary wodnej w przegrodzie.
--
Dom pasywny podpiwniczony, 230 m2
Gdynia
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychTak, gruz usuń, oczyść całe poddasze w gratów i będziesz miał czyste pole. Nie wiem czemu chcesz dawać styropian akurat do tych belek? Przecież poddasze i tak i tak ma byc nieużytkowe, a po styropianie można chodzić (na upartego można położyć na niego jakąś płytę pilśniową 5mm typu "twardego").
Zaciekawiło mnie co się dzieje za ścianą ceglaną, gdzie pewnie kończy się styropian elewacyjny. Możesz zrobić kilka fotek tamtych miejsc? Ścianę też trzeba "otulić" termoizolacją i najlepiej paroizolacją. Inaczej będzie dość potężnym mostkiem cieplnym.
Deski są faktycznie całkiem zdrowe - ok. Ja bym się jednak trzymał rozwiązania z mojego poprzedniego postu. Tylko daj kilka fotek zza tej ściany.
--
Dom pasywny podpiwniczony, 230 m2
Gdynia
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychNa szybko:
pierwsze zdjęcie jest całkowicie nieczytelne - co na nim jest? Co to za cegły i kawałki drewna? To jest widok z góry czy poziomo?
drugie: to jest ciekawe. Co jest pod deskami?
trzecie: j.w., tylko ze stertą pyłu
czwarte: za blisko podszedłeś (kąt widzenia za mały). Co to za belka i ściana?
piąte: to zza ściany?
szóste: ok, to już znamy.
wokół komina: musisz oczyścić to poddasze, bo niewiele widać. Generalnie powinna być dylatacja wokół komina, aby nie zajęło się poddasze. Koniecznie trzeba usunąć wszystkie pajęczyny, pył drzewny i inne łatwopalne śmieci. Komin dobrze jest obłożyć wełną do wysokości termoizolacji (5 cm grubości wystarczy). Widać tam chyba polepę - trzyma sie to w miarę?
Ciekawi mnie ta cegła dziurawka na ostatnim zdjęciu - tak se leży czy to szczyt jakiejś ścianki działowej?
Generalnie jak będziesz robił zdjęcie, to postaraj się wrzucaić w większej rozdzielczości, ale z możliwie dużym kątem widzenia.
--
Dom pasywny podpiwniczony, 230 m2
Gdynia
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychZacznę od drugiego.To jest podbitka za ścianą na poddaszu.Pod nią jest podwurko.Pierwsze i trzecie jest zrobione z tej podbitki w stronę ściany.Czyli środka poddasza.Czwarte to jest ściana na poddaszu i belka dachowa.Dach jest położony na 4 takich belkach.Jedna na środku i 4 wzdłóż murów.One są ze sobą spięte takimi hakami.
Piąte to cegła położona na ścianie.Ktoś chciał aby wiatr nie chulał z podbitki.Co do cegły dziurawki na ostatnim zdjęciu,to jest otwór wentylacyjny z pokoju.Nie było kratki to dałem dziurawke.Taka tymczasowa prowizorka.
Ostatnio edytowane przez 3echo ; 06-06-2021 o 23:12
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychWiele się wyjaśniło.
To od końca: cegła jako wentylacja. Pisałem w pierwszym poście, że warto na tym etapie pomyśleć o wentylacji, tu masz przykład wyprowadzenia "przewodu" przez strop. Co zamierzasz z tym zrobić, bo tak być nie może. Proponuję wentylację mechaniczną z odzyskiem ciepła. Zrobiona własnymi rękoma nie będzie zaporowo droga (w granicach 10 tys. zł na cały dom). Zastanów się nad tym.
Ta ściana z 4-go zdjęcia jest jakaś wysoka, nie widać gdzie się kończy. Pytam o to, bo trzeba ją owinąć termoizolacją.
Podbitka - OK. poniżej jest styropian elewacyjny, ale sięga pod samą podbitkę? Tam nic nie może wiać!
Możesz od razu kupić karton pianki niskoprężnej i odkurzacz przemysłowy
--
Dom pasywny podpiwniczony, 230 m2
Gdynia
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychCo do temperatury cząstki pary wodnej: co to bajki Waść opowiadasz? Wybacz, ale nie rozumiesz zagadnienia kondensacji pary wodnej w przegrodzie.
Chłopie zdjęcia masz !! Czy za towarzyszem Leninem jeśli fakty nie zgadzają się z teorią to tym gorzej dla faktów. Gdzie masz kondensat tej pary wodnej?
Jednym wpisem negujesz termodynamikę, obwiniasz wł. rekuperacji za frajerstwo bo dali sobie kit wcisnąć.
W ramach rozwiewania oparów absurdu wygoglaj sobie maszynkę rekuperator ścienny i jego zasadę działania. Co za bezczelni oszuści tak kłamać ludzi bo wg ciebie to nie może działać!!
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionych--
Dom pasywny podpiwniczony, 230 m2
Gdynia
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychNo i w porządku, niech sobie tamtędy dmucha jak chce, ale same ściany muszą być zaizolowane możliwie szczelnie z każdej strony (na poddaszu). Szczelinę między podbitką o ścianą trzeba uszczelnić!
Folie dać możliwie blisko źródła pary wodnej - proponowałem najpierw na deski położyć 2 cm styro, żeby ochronić folię przed przetarciem i na nią (folię) właściwą termoizolację w dwóch warstwach, wszystko pouszczelniane pianką między płytami styro i ścianami/kominem.
Im grubiej dasz styropianu, tym większy współczynnik Sd musi mieć folia. Ta alumata z linku na Allegro w ogóle nie ma podanego Sd (!!!!) - co to ma być?
Generalnie folia metalizowane obijają promieniowanie podczerwone oraz mają wysokie współczynniki Sd. To pierwsze dlatego, że metal, możliwie gładki, działa jak lustro (zresztą podczerwień zachowuje się bardzo podobnie do fal widzialnych). Jak folię położysz na deski, to z powodu braku szczeliny powietrznej folia metalizowan niczego nie odbije, więc nie ma sensu z tego powodu jej dawać.
To drugie pod warunkiem, że metal (np aluminium) stanowi ciągłą warstwę. W opisie podano: "jest zwalniaczem pary wodnej (zahamowuje ją)" - tylko nie wiadomo o ile, a widziałem już folię "pikowaną" czyli dziurkowaną
Inny sposób podał adam_mk. Nie wiem co zamierzasz w pomieszczeniach, więc ja podałem sposób mniej dla nich inwazyjny.
Nie słuchaj "mądrości" pod tytułem " nic się nie skondensuje. Człowiek oddaje przez pocenie 1/3 wody, którą wypije. Razy ilość mieszkanców, plus para wodna z gotowania, roślin zwierząt, kąpieli i masz kilka czy kilkanaście litrów wody dziennie w powietrzu, która gdzieś się musi podziać (bo ciśnienie ją wypycha na zewnątrz domu, gdzie jest mniejsze ciśnienie cząstkowe pary wodnej). Jak nie zadbasz o zatrzymanie tej pary wodnej pod termoizolacją, to będzie miał zacieki na suficie. Ryzyko jest bardzo duże, nie warto nie dawać paroizolacji (Sd > 10 000m) czy spowalniacza pary wodnej ( Sd > powiedzmy 50-80).
Ostatnio edytowane przez Ratpaw ; 07-06-2021 o 20:32
--
Dom pasywny podpiwniczony, 230 m2
Gdynia
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychParaizolacja ma zatrzymać parę z pomieszczeń.Jeśli tak to czy ta para nie będzie sie skraplać w dół,czyli w stronę sufitu w pomieszczeniach?A jesli tak to czy wtedy nie powstają zacieki?A czy nie o to chodzi aby para przechodziła przez izolacje?
To jest moje rozumowanie.Takie chłopskie,bo się nie znam.Jeśli się mylę to mnie poprawcie.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionych