dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1

    Domyślnie Montaż pieca wolnostojącego i przejście przez podwieszany sufit z płyty GK

    Witam,

    Jak bezpiecznie i najłatwiej przejść przez podwieszany sufit zrobiony ze zwykłych płyt gipsowo - kartonowych rurą spalinową (czarna stal 2 mm), średnica rury to 150 mm.

    Rura dymna będzie szła z pieca wolnostojącego bezpośrednio - pionowo do góry w podwieszany sufit, na strychu będzie kolanko 90 stopni z rewizją i dalej przejście do komina z cegły. Poza płytą GK, brak jakichkolwiek innych elementów łatwopalnych w pobliżu pieca i rury, jedynie na podłodze (parkiet) będzie "SZYBA HARTOWANA PODSTAWA POD PIEC KOMINEK" ze znanego portalu aukcyjnego.

    Myślałem nad:
    - kupieniem (na rure 15 cm) szerokiej rozety o średnicy 33,5 cm, wycięciem w tamtym miejscu płyty GK mniej więcej na taki rozmiar, zaizolowaniem rury wełną mineralną lub czymś bardziej skutecznym i założeniem na to rozety. Po zrobieniu tego, odległość od rury dymnej do płyty GK to byłoby jakieś 9 cm i dodatkowo byłaby tam wełna mineralna lub coś podobnego, czy to nadal za mało?

    - usunięciem płyty GK i wstawieniem płyty regipsowej ognioodpornej (czerwona) + wełna mineralna jak wyżej, chciałbym tego uniknąć bo sufit jest już całkowicie wykończony.

    - ewentualnie pierwsza opcja tyle że z jeszcze szerszą rozetą, póki co takiej nie znalazłem,

  2. #2
    ELITA FORUM (min. 1000)
    Wojtek_796

    Zarejestrowany
    Sep 2009
    Skąd
    Dolny Śląsk
    Posty
    2.357

    Domyślnie

    Witaj.

    Płyty gk nie są palne. Wysoka temperatura po prostu je niszczy. Gips odwadnia się w temperaturze około 100 st. tracąc wiązanie. Taka jest też ich wytrzymałość termiczna. Nie zapalą się, tylko po prostu się rozsypią. Dotyczy to też czerwonych czy różowych, jak kto woli, "ogniowych". One nie są odporne na wysoką temperaturę. To przekłamanie, jeżeli nie używać już słowa kłamstwo. Po prostu trochę dłużej wytrzymają w przypadku pożaru, bo są zazbrojone. Służą do ochrony więżby dachowej (strychu) - zwykłe od razu spadną, a te wytrzymają z paręnaście sekund może dłużej. Czasem to może pomóc. Jak ktoś nie wierzy, to niech sprawdzi ten różowy papier zapalniczką.
    Takie przejście tylko rurą dwuścienną. Nie wolno izolować rury dymowej wełną mineralną, jeżeli ta nie jest wciśnięta pomiędzy dwie blachy. Można więc wykorzystać kawałek rury o większej średnicy (np. 250) i dwie rozety. Są także gotowe dwuścienne przejścia stropowe.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	przejście stropowe.jpg
Wyświetleń:	16
Rozmiar:	30,4 KB
ID:	467193

  3. #3

    Domyślnie

    Dziękuje serdecznie za odpowiedź, ktoś inny sugerował kiedyś na forum że czerwone płyty regipsowe są ognioodporne......, dzięki za rozjaśnienie.

    Myślałem o rurze dwuściennej ale jej wykorzystanie ma kilka wad, rura stalowa 2 mm oddawałaby zdecydowanie więcej ciepła do pomieszczenia niż rura dwuścienna, dodatkowo jest tańsza i wydaje mi się że czarna stal 2mm będzie też solidniejsza (dłuższa żywotność),

    Cytat Napisał Wojtek_796 Zobacz post
    Można więc wykorzystać kawałek rury o większej średnicy (np. 250) i dwie rozety.
    Czy chodzi o to żeby na główną rure 150 założyć krótki kawałek rury 250, w pustą przestrzeń pomiędzy te dwie rury wepchnąć wełnę mineralną, od góry i dołu założyć rozety, na całość trzecia większa rozeta i po problemie, zgadza się? Czy ten kawalek rury 250 mm to musi być jakaś solidna rura czy wystarczyłaby cienka, blaszana?

    Jeszcze pytanie odnośnie otworu 150 mm w stropie, czy taka otwornica dałaby radę lanemu betonowi czy raczej zostaje kucie? beton lany, pewnie coś w okolicach b15, gruby na 10 cm.
    https://allegro.pl/oferta/otwornica-...nka-7787869419

    I przy okazji ostatnie pytanie, na poddaszu będzie przejście (zakręt) z rury wychodzącej ze stropu/podłogi do komina obok, komin oddalony o jakieś 140 cm:
    - czy to przejście zrobić pod kątem 90 stopni czy może lepiej będzie skierować tą rurę kolankiem bardziej do góry? podobne rozwiązanie wrzucał ktoś na forum ale odległość to było nieco mniej niż 140 cm, użył kolanka 90 st.

    - czy użyć tam takich samych rur jak niżej tzn. czarna stal 2 mm czy może coś innego?

  4. #4
    ELITA FORUM (min. 1000)
    Wojtek_796

    Zarejestrowany
    Sep 2009
    Skąd
    Dolny Śląsk
    Posty
    2.357

    Domyślnie

    Hej.

    Myślałem o rurze dwuściennej ale jej wykorzystanie ma kilka wad, rura stalowa 2 mm oddawałaby zdecydowanie więcej ciepła do pomieszczenia niż rura dwuścienna, dodatkowo jest tańsza i wydaje mi się że czarna stal 2mm będzie też solidniejsza (dłuższa żywotność)
    Chodziło mi o samo przejście przez strop. Pozostały odcinek poniżej może być z czarnej rury.
    Generalnie komin nie jest do grzania, ale czasem można odstąpić od tej reguły.

    Czy chodzi o to żeby na główną rure 150 założyć krótki kawałek rury 250, w pustą przestrzeń pomiędzy te dwie rury wepchnąć wełnę mineralną, od góry i dołu założyć rozety, na całość trzecia większa rozeta i po problemie, zgadza się? Czy ten kawalek rury 250 mm to musi być jakaś solidna rura czy wystarczyłaby cienka, blaszana?
    Zgadza się.
    Jeżeli chodzi o grubość blachy tego przepustu, może być cieńsza - byleby nie jakaś folia. Powiedzmy - minimum 1 mm.

    Jeszcze pytanie odnośnie otworu 150 mm w stropie, czy taka otwornica dałaby radę lanemu betonowi czy raczej zostaje kucie? beton lany, pewnie coś w okolicach b15, gruby na 10 cm.
    Otwornica da radę, ale czy masz taką wiertarkę i odpowiednio silne ręce. To daje potężny moment. Już "setką" jest ciężko wiercić, ale się da.

    I przy okazji ostatnie pytanie, na poddaszu będzie przejście (zakręt) z rury wychodzącej ze stropu/podłogi do komina obok, komin oddalony o jakieś 140 cm:
    - czy to przejście zrobić pod kątem 90 stopni ...
    Przejście przez nieogrzewaną przestrzeń powinno być prowadzone rurą dwuścienną.
    Nie może być tam tego poziomego odcinka. A więc kolana inne niż 90st. Są rury dwuścienne giętkie - jakby kolanami się nie dało.

    Powodzenia

  5. #5

    Domyślnie

    Dzięki za post, rozjaśniło mi to obraz całości jak to ma wyglądać,

    Przejście przez nieogrzewaną przestrzeń powinno być prowadzone rurą dwuścienną.
    Nie może być tam tego poziomego odcinka. A więc kolana inne niż 90st. Są rury dwuścienne giętkie - jakby kolanami się nie dało.
    To bardzo komplikuje sytuację, nie wiedziałem że taki jest wymóg. Chciałem użyć rury czarnej 2 mm na całej długości + dwóch regulowanych kolanek z rewizją.
    Chyba najprostszym sposobem będzie mimo wszystko tak to zrobić ale dodatkowo zaizolować jakoś te czarne rury samodzielnie.

    Jeżeli będę chciał użyć rury izolowanej od momentu gdzie zaczyna się regips to raz że otwór w betonie będę musiał zrobić na 200mm (co do wiertarki to mam Boscha GBH 2600 Professional ale tak duży otwór to już całkowicie blado to widzę) to dwa, w jaki sposób zrobić tam czyszczenie?
    Wstawić tam dwie wyczystki izolowane (każda za 700 zł, bo kolanek choćby 45 st z rewizją brak?) + do tego rura dwuścienna giętka? Czy one są bezpieczne tzn. odporne na przepalenia i coroczne czyszczenie?

  6. #6
    ELITA FORUM (min. 1000)
    Wojtek_796

    Zarejestrowany
    Sep 2009
    Skąd
    Dolny Śląsk
    Posty
    2.357

    Domyślnie

    Jedno kolano nie wystarczy?
    Do komina można wejść pod kątem.
    Zamiast tego jednego kolana może być trójnik 45st. z zadeklowanym jednym końcem, który będzie wyczystką.
    Przy fi 200 w betonie, to raczej chyba byłoby lepsze wiertło fi 10 i cierpliwie wiercenie wielu otworów plus kucie - idzie wytrzymać.
    Zastanów się czy nie lepiej już wyjść tą rurą prosto przez połać dachową.

    Jeżeli chodzi o czyszczenie tych zakrętów ewentualnych, to zawsze można wtedy to na chwilę zdemontować. I tak robisz to poza sezonem.

    Rur czarnych samodzielnie izolować bym nie radził.

  7. #7
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar Kominki Piotr Batura
    Zarejestrowany
    Jan 2011
    Skąd
    Łaziska 29 k. Wągrowca
    Kod pocztowy
    62-100
    Posty
    10.407
    Kominki i piece kominkowe z których ciepło nie ucieka kominem. Prowadzimy Szkołę Kominkową Instalacje piecokominków dobrej jakości na terenie całego kraju www.kominki-batura.pl Lokalizacja: POLSKA, Tel. 502 607 546

    Domyślnie

    Cytat Napisał bryan7 Zobacz post
    Dziękuje serdecznie za odpowiedź, ktoś inny sugerował kiedyś na forum że czerwone płyty regipsowe są ognioodporne......, dzięki za rozjaśnienie.

    Myślałem o rurze dwuściennej ale jej wykorzystanie ma kilka wad, rura stalowa 2 mm oddawałaby zdecydowanie więcej ciepła do pomieszczenia niż rura dwuścienna, dodatkowo jest tańsza i wydaje mi się że czarna stal 2mm będzie też solidniejsza (dłuższa żywotność),



    Czy chodzi o to żeby na główną rure 150 założyć krótki kawałek rury 250, w pustą przestrzeń pomiędzy te dwie rury wepchnąć wełnę mineralną, od góry i dołu założyć rozety, na całość trzecia większa rozeta i po problemie, zgadza się? Czy ten kawalek rury 250 mm to musi być jakaś solidna rura czy wystarczyłaby cienka, blaszana?

    Jeszcze pytanie odnośnie otworu 150 mm w stropie, czy taka otwornica dałaby radę lanemu betonowi czy raczej zostaje kucie? beton lany, pewnie coś w okolicach b15, gruby na 10 cm.
    https://allegro.pl/oferta/otwornica-...nka-7787869419

    I przy okazji ostatnie pytanie, na poddaszu będzie przejście (zakręt) z rury wychodzącej ze stropu/podłogi do komina obok, komin oddalony o jakieś 140 cm:
    - czy to przejście zrobić pod kątem 90 stopni czy może lepiej będzie skierować tą rurę kolankiem bardziej do góry? podobne rozwiązanie wrzucał ktoś na forum ale odległość to było nieco mniej niż 140 cm, użył kolanka 90 st.

    - czy użyć tam takich samych rur jak niżej tzn. czarna stal 2 mm czy może coś innego?
    Nie wiem czy to zdjęcie poglądowe, czy Twoja samoróbka. Nieważne....Pożar przy takim wykonaniu to tylko kwestia czasu. Raczej krótkiego....

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony