Ostatnio edytowane przez minertu ; 27-08-2012 o 20:13
Jeśli chcesz znajdziesz sposób,jeśli nie chcesz znajdziesz powód.
Podgląd pracy kotła RBR-K 12kW https://esterownik.pl/device/14153
Kontakt dla zainteresowanych 721274788
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychZapomniałem zapytać,instalacja poprawiona?
Jeśli chcesz znajdziesz sposób,jeśli nie chcesz znajdziesz powód.
Podgląd pracy kotła RBR-K 12kW https://esterownik.pl/device/14153
Kontakt dla zainteresowanych 721274788
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychinstalacja jeszcze nie poprawiona, piec wygaszony od półtora miesiąca, na dniach wrócimy z hydraulikiem do tematu.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychJeśli chcesz znajdziesz sposób,jeśli nie chcesz znajdziesz powód.
Podgląd pracy kotła RBR-K 12kW https://esterownik.pl/device/14153
Kontakt dla zainteresowanych 721274788
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychpacjent: dom budowany budowany w latach 90, 131m2, parterówka z poddaszem nieużywkowym.
generalnie to remont + termomodernizacja + zamieszkanie.
plan: na ściany dać 12cm styro "szarego" (miało być 15 zwykłego ale się nie zmieścimy), na poddaszu wełna ( albo zaraz na stropie parteru, albo pod dachem ale plan to 20cm ).
Do zakupu kocioł na ekogroch no i tu pytanie najbardziej standard jakie może być: "jaki ?" po rozmowie z hydraulikiem musi mieć czopuch do góry i poleca coś około 16kw (razem z cwu).
Zastanawiam się czy 17kw będzie ok ?
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychSterowniki - przegląd: http://forum.muratordom.pl/showthrea...C4%85d-rynkowy
http://forum.muratordom.pl/showthrea...sterownik-Puma
Szacunkowy dobór źródła ciepła: http://cieplowlasciwie.pl/
Spalajmy węgiel czysto!
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychczopuch tylko po to żeby było łatwiej zamontować i się zmieścić. termomodernizacja to w sumie może i za duże słowo - po prostu przykleimy trochę styropianu na gołe ściany (no w sumie nowe okna wstawione ale instalacja grzejnikowa zostaje).
nie wiem czy ma to jakiś wpływ na wielkość pieca ale około 20m2 jest w postaci 2 dobudów i nad nimi nie ma już strychu tylko jest stropodach (styropapa).
te 10-12kw jakoś mało się wydaje (nie wiem jakiej mocy był poprzedni piec i czy starczał). hydraulik dosyć sensownie wydawał się mówić o piecach w porównaniu z niektórymi w sklepach oferującymi ponad 20kw. (mam do niego zaufanie, a i nie sprzedaje mi pieca. tylko zamontuje co sobie kupie)
czy te dodatkowa informacja w ogóle coś zmienia ?
Ostatnio edytowane przez rysiuplonie ; 30-08-2012 o 14:23
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychjeśli chodzi o CO to remont polegał na przeniesieniu miedzianych rurek w podłogę (część wstawiona nowych). Grzejniki zostają stare i nie będą wymieniane (normalne zawory bez termostatów). W samej kotłowni wiele się nie zmienia. Wiadomo "rozkład rurek w kotłowni" będzie zmieniony (dopasowany do nowego kotła). Nowa pompa CO bo ta którą zastaliśmy okazuje się niesprawna. Dołożony będzie bojler. No i to by było na tyle. Czy to rozumiesz przez remont hydrauliki ? Jakieś sugestie ?
Dzięki.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychBudowane w latach 90 to dość często jeszcze robiono na rurach stalowych które nie były jeszcze tak docieplane i dużo ciepła szła w ściany. Jeżeli instalacja była już w miedzi to na pewno zakładano ocieplenie. Tylko to było dla mnie niewiadome. Takie różnice potrafią dać różnicę w kW na kotle, niewiele ale zawsze coś.
Grzejniki powinno się dobrze przepłukać przed montażem, mogą mieć w sobie dużo osadu.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychto ja jeszcze coś od siebie
załóż termostaty na te kalafiory- wiem koszt spory ale uwierz mi - potem łatwiej sterować temperaturą w poszczególnych pomieszczeniach.
a tak możesz tylko obniżać lub podnosic temperaturę całego układu co moze dać efekt w postaci przegrzania jednych i niedogrzania innych pomieszczeń.
co do izolacji poddasza to jesli jest nieużytkowe to taniej szybciej i prościej bo samemu mozna, to kładź prosto na strop nie pchaj w dach. ja tak zrobiłem "tymi ręcyma" i efekt jest widoczny. poza tym nie bedziesz grzał już niepotrzebnie poddasza tylko ciepło zostanie zatrzymane w stropie.
Co do kotła to moim zdaniem biorac pod uwagę sposób budowania domu 12KW i nie ma sensu wiecej. Jeśli po termomodernizacji nie zmniejszysz wielkości kaloryferów to nie powinno byc zadnego problemu z ogrzaniem chałupki takim kotłem
TERMO-ECO 19KW BRUCER ST37/ COBRA/SCORPION
Dokonaj czegoś niemożliwego, a szef zaliczy to do twoich obowiązków.
Jedynym sposobem by zmądrzeć jest gra z mądrzejszym przeciwnikiem
http://forum.muratordom.pl/showthrea...nik-dwustanowy
LINK DO PORADNIKA ZABLOKOWAŁ ADMINISTRATOR JAKO NIEZGODNY Z REGULAMINEM
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychNa temat innych produktów się nie wypowiadam.
Z tego, co mogę zaoferować spokojnie wystarczy 12kW, przy podajniku ciepło podajemy stale, więc głównym zadaniem takiego kotła jest uzupełnianie strat ciepła.
Rury są przecież w domu, więc ciepło również zostaje w domu... najważniejsza jest izolacja.
Co do sterowalności, to albo jak podaje Timon głowice termostatyczne na kalafiory, albo jak chcesz mieć możliwośc obniżenia temp. podawanej na dom - to wówczas zawór mieszający, wystarczy manualnie ustawiany, ale wówczas na cały obiekt podajesz mniej lub więcej ciepła. Rozumiem, że to kwestia finansów, więc sam się musisz zastanowić.
Sterowniki - przegląd: http://forum.muratordom.pl/showthrea...C4%85d-rynkowy
http://forum.muratordom.pl/showthrea...sterownik-Puma
Szacunkowy dobór źródła ciepła: http://cieplowlasciwie.pl/
Spalajmy węgiel czysto!
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychrurki były już miedziane ale szły na zewnątrz ściany i nie były niczym ocieplane. Przenieśliśmy je w posadzkę i teraz są w otulinie (takiej czerwonej). Grzejniki pewnie będą przepłukane - pierwszy raz już w sumie są bo próba ciśnieniowa była już na nich pierwsza robiona.
Na chwilę obecną nie planuje termostatów zakładać. Już nie chodzi tak o koszt co o próbę tego jak to będzie działać na normalnych zaworach (mam termostaty w mieszkaniu). Planowałem zawór 4-drogowy i ewentualnie jakiś "regulator pokojowy". Wydaje mi się, że jest to w pełni wystarczające do sterowania temperaturą w domu (ale to się okaże). W jednym miejscu ustawiona temperatura referencyjna domu, a reszta sobie może przykręcić kurek na grzejniku jeśli ma za ciepło za pomocą normalnego zaworu.
Z mojego doświadczenia zawory termostatyczne jakoś specjalnie nie działają tak jakby mogło się to wydawać. Czy to słońce wyjdzie na chwilę trza przykręcić potem zaraz odkręcać i w końcu wychodzi na to, że i tak kurkami trzeba operować (może miałem błędne pojęcie ale kiedyś myślałem, że skoro tam jest termostat to na dobrą sprawę nigdy nie powinienem ruszać raz ustawionego kurka - a tak nie jest). Po prostu wydaje mi się, że samo miejsce zaworu jest na chłopski rozum źle rozwiązane, a może nie tyle co zaworu co termostatu.
Jak na zawory termostatyczne się zdecyduję to już takie bardziej nowoczesne (jak będą i stanieją) zdalnie sterowane gdzie termometr znajduje się w innym miejscu a nie przy samym grzejniku. (albo jak zmęczę się zwykłymi, ale nie sądzę)
Kurde a z tą mocą to się boję takie małe wszyscy polecają, a ja ciepłolub jestem.
Ostatnio edytowane przez rysiuplonie ; 31-08-2012 o 08:58
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDlatego kup termostaty elektroniczne - uwierz mi silniczek kręci się w nich co jakiś czas korygując temperaturę, Ja mam zawór i 3-drogowy i 4- drogowy i co z tego w pokojach była różna temperatura po założeniu termostatów elektronicznych przynajmniej w sypialni śpi się lepiej. I tak będziesz pewnie kupował termostaty to dołóż bodajże 40 zł do elektronicznych ....
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychJeżeli chodzi o moje zdanie...
Wystarczający jest manualny zawór mieszający a ewentualnie w gadżet typu termostat pokojowy inwestować można po pierwszym sezonie grzewczym.
Wypróbować co jest na pokładzie sterownika (większość ma w tej chwili zaimplementowane programatory dobowe lub tygodniowe)
Uważam,że powinno być prosto, funkcjonalnie.
Większy komfort dadzą termostaty grzejnikowe, ale trochę większe nakłady, są jednak równie proste w obsłudze a to duży atut
Moc jest wystarczająca i to z zapasem na to 130m2
12kW jak potrzeba to i 15kW osiągnie i utrzyma.
Sterowniki - przegląd: http://forum.muratordom.pl/showthrea...C4%85d-rynkowy
http://forum.muratordom.pl/showthrea...sterownik-Puma
Szacunkowy dobór źródła ciepła: http://cieplowlasciwie.pl/
Spalajmy węgiel czysto!
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychJaskinię w skale kujesz czy dom budujesz?
Napisz jaka jest pow.użytkowa domu, rozumiem,że aktualnie budowany, czy z jakiejś typowej pracowni np. Archon?
Przy standardowym projekcie można przyjąć w dużym zaokrągleniu straty ciepła na poziomie 70W/m2. Jak trochę lepsza izolacja to granice 50-60W/m2
Sterowniki - przegląd: http://forum.muratordom.pl/showthrea...C4%85d-rynkowy
http://forum.muratordom.pl/showthrea...sterownik-Puma
Szacunkowy dobór źródła ciepła: http://cieplowlasciwie.pl/
Spalajmy węgiel czysto!
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychWlasnie jestem ciekaw ile z tych 150kWh[m2rok] to jest W/m2(wg projektu indywidualnego)? Pytam wyłączenie z ciekawości. Teoretycznie jakbym podzielil te wartosc przez 365 i 24 powinienem otzymac W/m2, ale coś mi chyba za mało wychodzi ok 17W/m2.
A druga kwestia piszecie o tym ze gdy piec pracuje z nizsza moca niz nominalna to ma nizsza sprawnośc - sa jakies ch-ki do tej sprawnosci (od producenta)?
Ja mam ok 200m2 pow uzytkowej i garaz dwustanowiskowy ok 50m2 sprzedawcy proponuja mi piece 19. Ja mysle o 15 - 17.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowane przez piotrek57 ; 31-08-2012 o 10:20
Piotrek
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychwyjdzie ci ok 1,4 - 1,5 W/m2K
ok 6,25 kW przy 0C i 12,5 kW przy -20C
moim zdaniem bez sensu
Ostatnio edytowane przez Vld ; 31-08-2012 o 11:47
R-290 pod strzechy
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionych15-19kW w zasadzie ta sama półka urządzeń, - to zależy od "nomenklatury" konkretnego producenta kotła, zastosowanego palnika itd.
Moim zdaniem myślisz słusznie.
Zadaniem kotła z podajnikiem jest uzupełnianie strat ciepła i w zasadzie nigdy nie będzie pracował na mocy znamionowej, przez zdecydowaną większość sezonu dla uzupełniania strat ciepła budynku będzie pracował <50% swojej mocy a raczej jeszcze niżej.
Sterowniki - przegląd: http://forum.muratordom.pl/showthrea...C4%85d-rynkowy
http://forum.muratordom.pl/showthrea...sterownik-Puma
Szacunkowy dobór źródła ciepła: http://cieplowlasciwie.pl/
Spalajmy węgiel czysto!
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionych