Czy taśma rozprężna jest konieczna pomiędzy wełną a oknem? Czy nie wystarczy jeśli wełna/styropian będzie na styk do okna? Czy może nie da się zrobić na styk ? i zawsze będzie szpara i dlatego taśma ? pozdr adam
Czy taśma rozprężna jest konieczna pomiędzy wełną a oknem? Czy nie wystarczy jeśli wełna/styropian będzie na styk do okna? Czy może nie da się zrobić na styk ? i zawsze będzie szpara i dlatego taśma ? pozdr adam
Dziennik Karii http://forum.muratordom.pl/showthread.php?157129
Komentarze http://forum.muratordom.pl/showthread.php?157130
dom piętrowy 155m2+nieogrzewany garaż w gruncie, pompa ciepła 6,4 kW; WM-Brink Renowent, GWC żwirowy, solary płaskie, okna 0,6; ocieplenie: ściany 33cm szary styropian, płyta fundamentowa styropian biały 20cm +8 cm, strop 63cm wełny cieplejszej, ściany 24cm siporex jakiś podły
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychCzyli lepiej dać taśmę ? Styropian będę miał klejony do ramy i do tego styropinau będzie doklejany węgarek ok 3 cm. nachodzący na ramę. Dokladność powinna być dosysć duża ale taśma jeszcze lepiej wypełni szczelinę ? tak sobie myślę Później tynk ma przykryć taśmę również ? pozdr adam
Dziennik Karii http://forum.muratordom.pl/showthread.php?157129
Komentarze http://forum.muratordom.pl/showthread.php?157130
dom piętrowy 155m2+nieogrzewany garaż w gruncie, pompa ciepła 6,4 kW; WM-Brink Renowent, GWC żwirowy, solary płaskie, okna 0,6; ocieplenie: ściany 33cm szary styropian, płyta fundamentowa styropian biały 20cm +8 cm, strop 63cm wełny cieplejszej, ściany 24cm siporex jakiś podły
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDocieplenie i tynkowanie na styk, to właściwie "norma", a szkoda. Ci, którzy w ten sposób wykonują ten element obróbki okna po prostu nie biorą pod uwagę zjawiska różnej rozszerzalności cieplnej materiałów. Styropianowy (wełniany) węgarek (ściana budynku) będzie pracowała pod wpływem operacji słońca całkowicie inaczej niż ramy kształtowników z PVC (niezależnie od koloru). Tym samym jest tylko kwestią czasu (krótkiego), aby warstewka tynku na styku docieplenia z ramą okna zaczęła pękać. Poszerzająca się z upływem czasu szczelina jest coraz lepszą drogą do przenikania zimnego powietrza i wilgoci z opadów atmosferycznych. Jeśli warstwa termoizolacji pomiędzy oknem a murem nie jest zaizolowana paroprzepuszczalnie, ale i przeciwwilgociowo (a w 9 przypadkach na 10 nie jest) dochodzi do kondensacji pary wodnej w obrębie szczeliny dylatacyjnej wypełnionej pianką oraz w czasie silnych opadów do kapilarnego podciągania wody.
Pytasz czy taśma pomiędzy oknem, a wełną jest konieczna. Moim zdaniem jest. Wełna mineralna, to genialny materiał termoizolacyjny, ale ma dwie właściwości, o których nie można zapomnieć. Mniej więcej 50 krotnie mniejszą od pianki PUR oporność dyfuzyjną i 10 krotnie większą nasiąkliwość. Tym samym para wodna łatwiej przenika przez wełnę (wełna szybciej wysycha w szczelinach), ale w niesprzyjających warunkach (szczelina na styku docieplenia i okna) będzie również 10 x szybciej chłonęła wilgoć. Jeśli dodasz do kondensacji pary w szczelinie (skutek spotkania zimnego i ciepłego powietrza) zjawisko kapilarnego podciągania wody (opady deszczu) jedynym (na dzisiaj) rozsądnym rozwiązaniem jest zastosowanie trwale elastycznego połączenia pomiędzy warstwą docieplenia, a kształtownikiem okna.
Stosowane w tym miejscu od czasu do czasu listwy dylatacyjne (tynkarskie) lub silikon, to według mnie ersatz, a nie rozwiązanie.
Oczywiście wiele osób (rasowych montażystów) będzie miało całkowicie odmienne zdanie. Ich sprawa. Praw fizyki się nie oszuka, siebie samego można jak najbardziej, dlaczego nie.
Pozdrawiam
PRO QUALITY
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychw przypadku wełny nie ma co eksperymentować - taśmy, folie stosować trzeba i chwacit
http://forum.muratordom.pl/showthrea...=1#post7383340
http://forum.muratordom.pl/showthrea...-JAR-EKO-uwaga
nie odbieram PW na Forum,więc proszę nie pisać bo i tak nie odpiszę
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychSerwis24 czy Tobie opianowali profile okienne?
Dom z poddaszem, dach dwuspadowy, brak kominów, brak garażu, 165 m2 po podłodze. Ytong 600 24 cm, cokół 12 cm EPS100 0,038, podłoga 20 cm EPS100 0,038, ściana 25 cm EPS70 0,040, okna 3-szybowe 0,5 w warstwie ocieplenia JB-D, dach 36 cm wełna 0,033, WM Bartosz bez GWC, ogrzewanie Dimplex DuoHeat, brak kominka, okien połaciowych, schody i taras oddzielone od budynku. PV 9,4 kWp SolarEdge + Hoymiles. Szacunkowe zapotrzebowanie na energię 36 kWh/m2.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychAle Serwis24 ma zalozone kolnierze EPDM, czyli wg mojej wiedzy (byc moze blednej, bo naprawde zrodel jest tyle co kot naplakal w sieci na ten temat), wlasciwosci dyfuzyjne sa zbedne, bo cala robote zalatwia kolnierz (bariera dla wilgoci z zewnatrz).
Teoretycznie wiec walka toczy sie o wyprowadzenie wilgoci zatrzymanej na kolnierzu, czyli jak najbardziej lekko nieszczelny wegarek jest ok, bo nastepuje samoistne odparowanie wczesniej zgromadzonej wilgoci zewnetrznej?
Dom z poddaszem, dach dwuspadowy, brak kominów, brak garażu, 165 m2 po podłodze. Ytong 600 24 cm, cokół 12 cm EPS100 0,038, podłoga 20 cm EPS100 0,038, ściana 25 cm EPS70 0,040, okna 3-szybowe 0,5 w warstwie ocieplenia JB-D, dach 36 cm wełna 0,033, WM Bartosz bez GWC, ogrzewanie Dimplex DuoHeat, brak kominka, okien połaciowych, schody i taras oddzielone od budynku. PV 9,4 kWp SolarEdge + Hoymiles. Szacunkowe zapotrzebowanie na energię 36 kWh/m2.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychJeżeli ja dobrze rozumiem intencje tego kto mu te fartuchy montował to one mają zabezpieczać przed wnikaniem wilgoci od wewnątrz do warstwy izolacyjnej!
Błąd w rozumowaniu! Po co w takim razie membrana dachowa? Przecież przez nieszczelności między dachówkami para wodna sama wyjdzieczyli jak najbardziej lekko nieszczelny wegarek jest ok, bo nastepuje samoistne odparowanie wczesniej zgromadzonej wilgoci zewnetrznej
Ostatnio edytowane przez bwojtek ; 22-06-2010 o 15:29 Powód: Uzupełnienie
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychKurt 76 okien mi nie pianowali, nie wiem czy to dobrze czy źle ? Od środka mam jeszcze szpary przez które widać epdm. Miałem zamiar to piankować ale dopiero po ociepleniu zewnętrznym aby mi piana epdm nie wypychała. Tak do końca to nie wiem czy to trzeba piankować czy zostawić tak jak jest i tylko jakimś tynkiem czy zaprawą zrobić aby szpar nie było?????? Na dobrą sprawę jak się dociśnie styro na zewnątrz do epdm i profila to za wiele miejsca tam nie zostaje. Co robić aby było dobrze bo już głupi jestem, a w środku już maluję. Zostawiam jeszcze wnęki okienne nie pomalowane do czasu aż nie wykończę tych szpar według jakiegoś pomysłu
T12345T sensownie pisze o tym pracowaniu materiałów, czyli dać ten pasek taśmy pomiędzy węgarek ze styro a profil okienny ?Czy lepiej to przyklejać do okna czy do styro ? pozdr adam
Dziennik Karii http://forum.muratordom.pl/showthread.php?157129
Komentarze http://forum.muratordom.pl/showthread.php?157130
dom piętrowy 155m2+nieogrzewany garaż w gruncie, pompa ciepła 6,4 kW; WM-Brink Renowent, GWC żwirowy, solary płaskie, okna 0,6; ocieplenie: ściany 33cm szary styropian, płyta fundamentowa styropian biały 20cm +8 cm, strop 63cm wełny cieplejszej, ściany 24cm siporex jakiś podły
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychZawsze warto zapianować przestrzeń między ociepleniem a ramą okna by ją dokładnie uszczelnić a dodatkowo mechanicznie ustabilizować okno w ociepleniu.
Taśmę rozprężną klei się zazwyczaj do ramy okiennej ale jeżeli jesteś w stanie kleić ją do styropianu to nie widzę żadnych przeciwwskazań.
Natomiast gdzieś wcześniej pojawiła się wzmianka o doklejaniu styropianu 3cm tworzącego węgarek... Moja sugestia: po pierwsze 3cm zachodzenia na ramę to mało jeżeli dążymy do jak największych oszczędności energii (najlepiej zakryć całą ramę ociepleniem) a po drugie doklejanie powoduje powstanie mostka liniowego w miejscu klejenia. Lepiej od razu kleić płyty styropianowe z odpowiednim "zachodzeniem" na ramę" (ale jest to trudniejsze dla wykonawcy do estetycznego wykonania).
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychlub zamiast kleju uzywac piany do styropianu
http://forum.muratordom.pl/showthrea...=1#post7383340
http://forum.muratordom.pl/showthrea...-JAR-EKO-uwaga
nie odbieram PW na Forum,więc proszę nie pisać bo i tak nie odpiszę
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychprzeciwnicy - stara gwardia montażystów
zwolennicy - myślący inaczej
ja jestem za a nawet przeciw
A na serio - bwojku - podobnie jest wielu przeciwników mocowania ościeżnic tylko na piane i psuje się efekt dyblowaniem ślicznych ościeżnic
Wyrywałeś kilkuletnie ościeżnice tak zamontowane? Tj na pianę. Jeśli tak to masz zapewne swoje obserwacje. Piana schowana przed dostępem światła słonecznego jest wieczna.... no czort wie czy wieczna ale kilka pokoleń przeżyje
http://forum.muratordom.pl/showthrea...=1#post7383340
http://forum.muratordom.pl/showthrea...-JAR-EKO-uwaga
nie odbieram PW na Forum,więc proszę nie pisać bo i tak nie odpiszę
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionycha nie napisałem że mam na myśli drzwi? Wybacz bwojtku - skleroza i zmęczenie. Trafiam ostatnimi czasy na dość dziwnych klientów i wracam do domu w wypranym do zera mózgiem
http://forum.muratordom.pl/showthrea...=1#post7383340
http://forum.muratordom.pl/showthrea...-JAR-EKO-uwaga
nie odbieram PW na Forum,więc proszę nie pisać bo i tak nie odpiszę
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychJa jestem w tym samym punkcie co Ty. Mi opianowali od zewnatrz, ale dzisiaj wyrownywalem/usuwalem nadmiar to, wiec czesciowo mam szpary.
W ogole to ten moj montaz to seria nieporozumien.
Najpierw za porada Jareko na wariackich papierach tynkowalem otwory okienne (myslac, ze beda tasmy Illbrucka), wiec teraz mam otwory praktycznie na szerokosc profilu, nie bardzo jest sens pianowac - zobaczymy.
I TERAZ MUSZE ZADAC TO PYTANIE: JAKA ROLE I WLASCIWOSCI MA FARTUCH EPDM?
Dom z poddaszem, dach dwuspadowy, brak kominów, brak garażu, 165 m2 po podłodze. Ytong 600 24 cm, cokół 12 cm EPS100 0,038, podłoga 20 cm EPS100 0,038, ściana 25 cm EPS70 0,040, okna 3-szybowe 0,5 w warstwie ocieplenia JB-D, dach 36 cm wełna 0,033, WM Bartosz bez GWC, ogrzewanie Dimplex DuoHeat, brak kominka, okien połaciowych, schody i taras oddzielone od budynku. PV 9,4 kWp SolarEdge + Hoymiles. Szacunkowe zapotrzebowanie na energię 36 kWh/m2.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychjest paroszczelny. Odpowiednio zamontowany ma za zadanie uchronić warstwę ocieplenie od zawilgocenia OD WEWNĄTRZ.
I tak jak mówił kolega Test, kolejna sprawą jest zabezpieczenie ocieplenia przed penetracja wody opadowej czyli od zewnątrz. Tu musisz zastosować folie paroprzepuszczalną bądź taśmę rozprężną - wszystko zależy jak to ma być wykonane. Oczywiście mówimy o sytuacji kiedy materiałem ocieplającym jest wełna, przy styropianie można polemizować czy takie środki ostrożności są niezbędne, czy nie wystarczy tylko listwa dylatacyjna
http://forum.muratordom.pl/showthrea...=1#post7383340
http://forum.muratordom.pl/showthrea...-JAR-EKO-uwaga
nie odbieram PW na Forum,więc proszę nie pisać bo i tak nie odpiszę
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychi dopełniając poprzednią wypowiedź. Istotne jest by wełna dolegała dokładnie do ościeżnicy, rzadko kiedy tak jest, że jest jej nadmiar - najczęściej występuje niedobór tym samym pojawiają się szczeliny które TRZEBA zlikwidować - i tu kłania się dopianowanie tych miejsc lub rozwiązanie w mej ocenie najlepsze, dopianowanie po całości i tam gdzie wełna dotyka ościeżnicy ściśnięcie jej na czas pianowania by odsunąć lekko od okna
http://forum.muratordom.pl/showthrea...=1#post7383340
http://forum.muratordom.pl/showthrea...-JAR-EKO-uwaga
nie odbieram PW na Forum,więc proszę nie pisać bo i tak nie odpiszę
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDocięcie i doklejenie płyt styro tak aby zachodziły na okno jest dosyć trudne i mogłoby się okazać, że przy takim docinaniu w miejcu którego nie widzimy i do którego nie ma dostępu powstają większe szpary i braki ocieplenia niż ten mostek po przyklejeniu węgarka z dodatkowego styropianu. Poza tym dochodzą nierówności muru i wtedy ten styropian różnie by przylegał. Przed przyklejeniem tego węgarka łatwiej jest uzupełnić szparę między styro a ramą okienną. Co do klejenia na piankę, to początkowo miałem taki zamiar ale ktoś twierdził, że na piankę to raczej na super równy mur bo inaczej trudno to wypionować bo pianka pływa a klej jest bardziej stabilny. Jeszcze tak dziwnie zachowuje mi się pianka jak kleję jakieś kawałki styro, przez to że styro nie chłonie wilgoci to mam wrażenie, że jest lepiej jak przykleję styropian i go oderwę to przy drugim przyklejaniu już dobrze łapie. Chyba, że jest jakiś inny system na klejenie pianką styropianu.
Wnęki okienne świadomie tynkowałem przed montażem okien aby później nia zapieprzyć zaprawą szyb i ram bo jakoś nie widziałem tynkarzy pilnujących żeby nie zatynkować okien . Teraz ma te szpary jedne większe drugie mniejsze i problem jak to wszystko wykończyć, pianą, tynkiem. Poszukam zdjęcie mocowania epdm do ramy i do ściany. pozdr adam
Dziennik Karii http://forum.muratordom.pl/showthread.php?157129
Komentarze http://forum.muratordom.pl/showthread.php?157130
dom piętrowy 155m2+nieogrzewany garaż w gruncie, pompa ciepła 6,4 kW; WM-Brink Renowent, GWC żwirowy, solary płaskie, okna 0,6; ocieplenie: ściany 33cm szary styropian, płyta fundamentowa styropian biały 20cm +8 cm, strop 63cm wełny cieplejszej, ściany 24cm siporex jakiś podły
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychWidać też małą szpare która powstała miejscami przy krawędzi ramy. Nie zostało to pianowane przed klejeniem bo nie miałaby się to za bardzo czego trzymać. Teraz w niektórych miejscach jest dostęp od środka a w niektórych jest tak ciasno, że ciężko wcisnąć nawet wąską rurkę od pianki.
Uploaded with ImageShack.us
Dziennik Karii http://forum.muratordom.pl/showthread.php?157129
Komentarze http://forum.muratordom.pl/showthread.php?157130
dom piętrowy 155m2+nieogrzewany garaż w gruncie, pompa ciepła 6,4 kW; WM-Brink Renowent, GWC żwirowy, solary płaskie, okna 0,6; ocieplenie: ściany 33cm szary styropian, płyta fundamentowa styropian biały 20cm +8 cm, strop 63cm wełny cieplejszej, ściany 24cm siporex jakiś podły
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionych