dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
  1. #1
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    tomjez

    Zarejestrowany
    Sep 2009
    Posty
    7

    Domyślnie Dwa kable z jednej puszki

    Witam na początku dodam że nie jestem elektrykiem i mam w tym temacie znikomą wiedzę. Ale jest coś co nie daje mi spokoju. Mam w całym domu zrobioną instalację elektryczną przez kwalifikowanych fachowców. Ja chcę podłączyć tylko jedną żarówkę w salonie aby mieć jasność w salonie podczas prac wykończeniowych ale... Jest problem z puszki wystają dwa kable jeden opisany zasilanie drugi opisany lampa salon jak je połączyć żeby to światełko się zapaliło. Poskręcać kolorami i podłączyć do włącznika czy też jakoś inaczej. elektrycy nie przyjadą do jednego włącznika dlatego też poradźcie ale w jak najprostszy sposób.

  2. #2

    Domyślnie

    To się tak nie da, nikt nie ma szklanej kuli i nie zobaczy jak to jest tam zrobione. Ja ci powiem co połączyć a potem twoi spadkobiercy przyjadą do mnie po odszkodowanie Poproś jakiegoś elektryka, daj mu na dobre piwo to ci podłączy. Jeśli nie masz o tym pojęcia to lepiej nie dotykaj - jak śpiewa pewien artysta "życie tak kruche jest"

  3. #3

    Domyślnie

    Witam.

    Myślę, że jest to instalacja w wykonaniu bezpuszkowym. Jeden przewód w puszce jest przewodem zasilającym, drugi idzie do wypustu oświetleniowego.
    Połączenie żył przewodów i podłączenie wyłącznika ma się odbyć w tej właśnie puszce.
    Nie wiemy, ilu żyłowy przewód idzie do lampy, i jakie przewody zastosowano, tak więc szczegółowo nie da się opisać.
    Po uzyskaniu tych informacji można już z całą pewnością określić, co i jak
    Ostatnio edytowane przez elpapiotr ; 08-01-2011 o 21:36
    Murarz i leśnik to nie rzemieślnik.
    A malarz to paprok, że o hydrauliku nie wspomnę.

  4. #4

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomjez Zobacz post