dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 1 z 2
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 25
  1. #1

    Domyślnie Ocieplenie ściany fundamentowej - Laik

    Witam serdecznie,

    Na wstepie napiszę że szukałem odpowiedzi na to pytanie na forum, ale możliwe że moja wiedza jest tak niska, że mimo, że czytałem o tym to nie kapnąłem się, że to chodzi o mój problem.
    Do rzeczy (będę pisał jak laik bo jestem laikiem):
    Jestem na samym początku budowy - dom jednorodziny niepodpiwniczony.
    Do tej pory miałem wykopane rowy takie/dziury pod fundament, do tego budowlańcy włożyli zbrojenie i zamówiłem gruchę z betonem B20 - gryucha przyjechała, zalała wszystko do poziomu gruntu, budowlańcy wyrównali ile się da i na tym zakończyłem sezon 2010.

    Zbliża się sezon 2011 - budowlańcy lada moment przychodza wyrzucić humus, zasypać to piaskiem zasypowym i murowac bloczki betonowe B20. Do tego co mam teraz dojdą 3 warstwy tych bloczków.

    Pytanie:
    Nie mogę nigdzie znaleźć informacji dotyczących ocieplania ścian fundametowych tych które sa w ziemi. mam 3 interpretacje (jedna od budowlańców a dwie od kierbuda):
    1. (od Kierbuda 1 wersja) - Ci którzy czytają muratora (tak powiedział), to odkopują ile się da te fundamenty które są pod ziemią i okładają styropianem (tu jakoś średnio to widzę, bo przecież jak nie było deskowania przy zalewaniu, to pewnie te ściany nie są idealnie równe więc nie mam pojęcia jak do tego przytwierdzić bądź co bądź równy styropian)
    2. (od kierbuda 2 wersja) - Ci którzy nie czytają muratora, to odkopują ile się da i smarują dysperbitem
    3. Od budowlańca - To co jest w ziemi zostaje już tak jak jest w ziemi i tego nie dotykamy, natomiast jak już wymurowane będa te 3 warstwy bloczków, to na te bloczki dopiero będziemy kłaść styropian i później łączyć to z ociepleniem murów w górę a oprócz tego izolacja pozioma na 2 z 3 warstw bloczków.