dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 2 z 2
Pokaż wyniki od 21 do 33 z 33
  1. #21

    Domyślnie

    Masz stan surowy zamknięty,
    Podłoga na gruncie w stylu wylewka i pod tym 5cm styropianu i folia.
    Pewnie dopiero planujesz rodzaj ogrzewania.Na dziś i jutro najkorzystniejsze ekonomicznie i komfortowe jest ogrzewanie niskotemperaturowe( kocioł kondensacyjny na gaz i pompy ciepła, ew kocioł na paliwo stałe z buforem). Takie ogrzewanie trzeba zrobić w podłodze i porządnie zaizolować od gruntu
    Folia. Czyli z reguły badziewna izolacja przeciwwodna- warto wymienić na coś lepszego
    Boisz się naruszenia czegoś przy kopaniu. Chyba nie będziesz pogłębiać do poziomu ław ?!?
    raptem z kilkadziesiąt cm kopania a ławy powinny być grubo niżej niż 1m gdziekolwiek w Polsce stoi ten dom.

  2. #22

    Domyślnie

    Póki co jestem na etapie tego, że całość będzie skuwana, a jeszcze czy będę kopać głębiej - pomyślę. Być może uda mi się tam wcisnąć 2x5 cm styropian. Jeździłem po sklepach, zaproponowali mi w jednym podłogowy aquatherm grafitowy, lambda 0,031. Przy grubości 5 cm wychodziło ok. 12 zł za m2. Płyta pir była dużo droższa bo aż 60 zł/m2 też przy 5 cm. Ogrzewanie będzie kotłem kondensacyjnym (taka lodówka od Vaillanta, zbiornik 90l). Rozprowadzanie hydrauliki dopiero przede mną.

  3. #23
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar Kaizen
    Zarejestrowany
    Jun 2014
    Kod pocztowy
    05-540
    Posty
    24.332
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    155

    Domyślnie

    Jak masz tylko 10cm do dyspozycji, to jest to wybór pomiędzy U w okolicach 0,215 (dla PUR o lambdzie 0,025) a 0,295 (EPS o lambdzie 0,037). Tak czy inaczej słabo, ale obydwa mieszczą się w wymogach dla nowego domu (0,3).
    0,8W/m2*K to sporo. Tylko do gruntu trochę dziwnie trzeba by to policzyć i ja się nie podejmuję, ile rocznie zaoszczędzisz biorąc PUR.
    Ja bym powalczył, żeby wcisnąć 15 albo i 20cm styro (w zależności, co da taniej to samo U - czy tańszy grubszy, czy droższy cieńszy).

  4. #24
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar fotohobby
    Zarejestrowany
    Aug 2011
    Skąd
    Rybnik
    Posty
    18.640
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    4

    Domyślnie

    Jest jeszcze wariant pośredni - EPS80 o lambdzie 0.031.
    Cenowo bliżej styropianu 0.037, niż PUR
    parterówka, płyta fundamentowa, 10cm XPS pod i 10cm EPS na płycie, silikat 18cm, 20 cm grafitowego EPS na ścianach, 5cm wełny i 30 cm celulozy na stropie. Rekuperator Kinetic 250, kocioł kondensacyjny Immergas Victrix 12kW, PV 4,27kWp na SolarEdge

  5. #25
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar jajmar
    Zarejestrowany
    Jan 2004
    Skąd
    Tarnobrzeg-Rzeszów
    Posty
    10.215

    Domyślnie

    Cytat Napisał empiet Zobacz post
    Póki co jestem na etapie tego, że całość będzie skuwana, a jeszcze czy będę kopać głębiej - pomyślę. Być może uda mi się tam wcisnąć 2x5 cm styropian. Jeździłem po sklepach, zaproponowali mi w jednym podłogowy aquatherm grafitowy, lambda 0,031. Przy grubości 5 cm wychodziło ok. 12 zł za m2. Płyta pir była dużo droższa bo aż 60 zł/m2 też przy 5 cm. Ogrzewanie będzie kotłem kondensacyjnym (taka lodówka od Vaillanta, zbiornik 90l). Rozprowadzanie hydrauliki dopiero przede mną.
    To co asolt doradza ma sens.

    Wywal całe te posadzki wywal izolacje i zrób to jak należy z odpowiednią grubością ocieplenia. Jak nie chcesz inwestować w PIR to rozważ wywalenie chudziaka na tym etapie koszt niewielki obniżysz do sesnownej izolacji i spokój na lata.

  6. #26

    Domyślnie

    kladzie sie jakies pianomaty izolujace ale nie wiem czy to duzo daje raczej watpie

  7. #27

    Domyślnie

    Mi też zostało mało miejsca i układam PIR, podzwoń po producentach w okolicy może mają coś w II gatunku.
    mi udało się zamówić pytę 10 za 25 zł/m2, II gatunek który ma w niektórych sztukach niedolane rogi, krzywe zamki itp.
    Na izolacje podłogi się to nadaje

  8. #28
    STAŁY BYWALEC (min. 300)
    Misterhajt

    Zarejestrowany
    Dec 2013
    Skąd
    Radom
    Kod pocztowy
    26-600
    Posty
    435

    Domyślnie

    Minimalny standard izolacji podłogi od gruntu to jest 10 cm. styropianu. Ty masz 5 cm. Ale to nie działa liniowo, że jak ktoś ma 10 cm., to ta jego izolacja jest 2 x bardziej energooszczędna - to raz.
    Dwa - jaki masz poziom wód gruntowych? Jeżeli niski, to już połowa sukcesu.
    Trzy - jaka jest izolacja fundamentów?
    Cztery - jaka jest powierzchnia domu?

    Jeżeli masz to wszystko skuwać, wywozić gruz, kopać, a potem docieplać kolejna warstwą izolacji, następnie na to znowu wylewki, to koszt takiego przedsięwzięcia na przestrzeni najbliższych 50 lat, przewyższy parę razy koszta wyższych rachunków za ogrzanie domu z taką podłogą, jaką masz teraz! Jeżeli masz kaloryfery i wentylację grawitacyjną, to to się w ogóle nie kalkuluje - ty masz zwykły dom, a nie jakiś energooszczędny, żeby się pierdzielić w 5 cm styropianu. To ciepło, które "zaoszczędzisz" robiąc rewolucję, to ci i tak kominami i innymi nieszczelnościami ucieknie!
    Tak jak ktoś słusznie zauważył, ociepl dobrze tylko fundamenty, a ziemia odda ci zimą tę energię przez podłogę, którą przez całe lato zakumulowała.
    Zapłacisz 200 zł więcej rocznie za ogrzewanie domu - podziel to sobie przez koszta skucia całej posadzki i ci wyjdzie, że za twojego życia, to ci się nie zwróci.

    No chyba, że chcesz koniecznie mieć ogrzewanie podłogowe - to wtedy to, co wyżej napisałem, zupełnie inaczej wygląda - wtedy musisz zrobić lepszą izolację.
    Ostatnio edytowane przez Misterhajt ; 03-03-2017 o 18:29

  9. #29
    WITAJ, czytaj i pytaj... :)
    pkudlins

    Zarejestrowany
    Mar 2017
    Skąd
    Łódź
    Kod pocztowy
    92-310
    Posty
    1

    Domyślnie

    polecam ten kalkulator
    żeby na szybko miej więcej zobaczyć ile da zmiana ocieplenia ...

    http://ziemianarozdrozu.pl/apps/HM/Heatmaster.html

    jak ma być dokładniej to OZC np u asolta i wtedy Ci wyjdzie ile zaoszczędzisz kWh

    im bardziej energooszczędny budynek tym dokładanie więcej ocieplenia mija się z celem / trzeba znaleźć granicę dla której przyszłe koszty utrzymania będą akceptowalne

  10. #30
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar Kaizen
    Zarejestrowany
    Jun 2014
    Kod pocztowy
    05-540
    Posty
    24.332
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    155

    Domyślnie

    Cytat Napisał pkudlins Zobacz post
    polecam ten kalkulator
    żeby na szybko miej więcej zobaczyć ile da zmiana ocieplenia ...

    http://ziemianarozdrozu.pl/apps/HM/Heatmaster.html
    Nic dziwnego, że strona anonimowa (żadnych danych właściciela). Też by się nie przyznał. Mi "tylko" 2x zawyżył ten kalkulatorek zużycie CO.





    Jak już się bawić, to czymś wiarygodnym.

    http://bdec.builddesk.pl
    Załączone zdjęcia Załączone zdjęcia Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	heatmasteroze.jpg
Wyświetleń:	122
Rozmiar:	74,2 KB
ID:	382859  

  11. #31
    STAŁY BYWALEC (min. 300)
    Misterhajt

    Zarejestrowany
    Dec 2013
    Skąd
    Radom
    Kod pocztowy
    26-600
    Posty
    435

    Domyślnie

    Nie ważne jaki kalkulator - ważne, żeby zrobić OZC u Asolta!
    A Asolt to pewnie przyjedzie z kamerą termowizyjną na miejsce i wszystko dokładnie wyliczy, co to kilowata.
    ech... szkoda gadać...

  12. #32
    ELITA FORUM (min. 1000) Avatar link2jack
    Zarejestrowany
    Jan 2015
    Skąd
    WZY / ES
    Kod pocztowy
    96-330
    Posty
    1.360

    Domyślnie

    Cytat Napisał Misterhajt Zobacz post
    Nie ważne jaki kalkulator - ważne, żeby zrobić OZC u Asolta!
    A Asolt to pewnie przyjedzie z kamerą termowizyjną na miejsce i wszystko dokładnie wyliczy, co to kilowata.
    ech... szkoda gadać...
    Chcesz być uszczypliwy a nawet nie wiesz co to ozc.
    Gdybyś wiedział nie pisał byś o "przyjazdach".
    [SIZE=1]~160m2 użyt. Reksio2G
    OZC=6.6KW, zapotrzebowanie na ciepło=12,8MWh/rok (obliczenia dla: 23*C), w domu: 21,5-22,5*C.
    Panasonic T-CAP-F-9KW, Krzywa: -15/+40@+15/+28. Sterowanie: EurosterQ7, CWU (ermet) dwa razy dziennie do 45*C. G12W-PGE
    Ściana: U=0,13(porotherm30+20cm 0,031), Skosy: U=0,14(25cm pianki Polychem) Sufit: U=0,10(10cm pianki+30 wełny), Okna: U=0,9-1,1 (31m2), Podłoga aż U=0,19. WM. 100% podłogówki 4,5cm. +Jotul I570 do 10 odpaleń na rok

  13. #33
    STAŁY BYWALEC (min. 300)
    Misterhajt

    Zarejestrowany
    Dec 2013
    Skąd
    Radom
    Kod pocztowy
    26-600
    Posty
    435

    Domyślnie

    Byłem uszczypliwy wobec tego użytkownika z jednym postem, który wziął się z kosmosu i od razu Asolta polecił. Tak jakby inni nie mieli dostępu do kalkulatorów internetowych, tylko ten Asolt posiadł jakąś tajemną wiedzę...
    Ciebie też w tyłek zakuło?

Strona 2 z 2

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony