dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 1 z 3
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 48
  1. #1

    Domyślnie Jak zostać rolnikiem i móc budować siedlisko

    Witam
    Zakładamy, że jestem właścicielem terenu o pow. 1,39 ha ujętego w m.p.z.p gminy jako tereny rolne - R, na których dopuszcza się zabudowę zagrodową/siedlisko. Nie moge jednak budować zabudowy zagrodowej gdyż nie jestem rolnikiem tzn. nie posiadam wg. ustawy, kwalifikacji rolniczych tzn. nie mam ani wykształcenia rolniczego , ani też nie pracowałem w rolnictwiet 5 lat - jestem chłopem z miasta. Jak można szybko i sprawnie zostać rolnikiem indywidualnym? Tak abym mógł budować na zasadach siedliska.

  2. #2

    Domyślnie

    Szybko i leganie to z tego co ja się orientuję to poprzez:
    www.ise.edu.pl - internetowy kurs, po nim można przystąpić do egzaminu teoretycznego i praktycznego ale to nie wszystko ponieważ z tego co ja się orientuję o trzeba mieć praktykę w gospodarstwie co najmniej 3 lata, czyli jeżeli posiadasz tą ziemię 3 lata i płacisz podatek rolny to po uzyskaniu zaświadczenia z gminy "Zaświadczenie o stażu w gospodarstwie rolnym" możesz przystąpić do tego egzaminu a potem to jużeś rolnik
    szkoła gdzie są egzaminy to: "Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr2 Rolniczego Centrum Kształcenia Ustawicznego w Łowiczu"
    Możesz również podejść do najbliższego ODR - Ośrodek Doradztwa Rolniczego to może też Ci cosik podpowiedzą

    Pzdr
    Raf

  3. #3

    Domyślnie

    Darek_Skwarek
    mając 0,39 ha nie masz gospodarstwa rolnego tylko działkę rolną
    Powierzchnia jest związana z ew dopłatami dla rolników