7.7 jest już w dolnej listwie.... poziom - to wersja softu z tego, co sie domyślam
Dalej w takim razie płytka
Temp. spalin - trzeba sobie wyobrazic kropkę i mamy temp. powrotu np. 320 to 32,0
7.7 jest już w dolnej listwie.... poziom - to wersja softu z tego, co sie domyślam
Dalej w takim razie płytka
Temp. spalin - trzeba sobie wyobrazic kropkę i mamy temp. powrotu np. 320 to 32,0
Sterowniki - przegląd: http://forum.muratordom.pl/showthrea...C4%85d-rynkowy
http://forum.muratordom.pl/showthrea...sterownik-Puma
Szacunkowy dobór źródła ciepła: http://cieplowlasciwie.pl/
Spalajmy węgiel czysto!
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychElFi poruszał temat obliczenia zużycia węgla.
W przybliżeniu podawane jest to w Ogniku, ale to było robione nie ze względu na zużycie węgla, tylko ze względu na czas pracy silnika i ślimaka, miało pomóc w ocenie serwisowej. Był okres, że po jakimś czasie pracy wyskakiwał komunikat serwis, który miał byc sygnałem do grubszych spraw konserwacyjnych - przegląd ślimaka, być może wymiana kondensatora.
Jak ktoś w Ogniku PID chce dzisiaj w przybliżeniu zobaczyć ile zużył opału, to w menu kodowym jest podany czas pracy ślimaka, ten czas z grubsza trzeba pomnożyć przez 15 i zważyć pojedyncza porcję przy podawaniu ślimaka. To da jakiś szkic czy zarys zużycia, dokładne to jednak nie będzie.
Pamiętam,że Elektro-Miz robił próby z czyms innym, tj. w koszu był czujnik, który pilnował wypełnienia paliwem, jak paliwo się kończyło podawany był sygnał do drugiego dużego podajnika ładującego węgiel z dodatkowego bunkra o większej pojemności do kosza przy kotle C.O.. Tyle,że to następne czary i moim zdaniem dla kotłów małych mocy sa bez sensu.
Sterowniki - przegląd: http://forum.muratordom.pl/showthrea...C4%85d-rynkowy
http://forum.muratordom.pl/showthrea...sterownik-Puma
Szacunkowy dobór źródła ciepła: http://cieplowlasciwie.pl/
Spalajmy węgiel czysto!
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychmenu 2207
Od góry mamy:
Faza przedmuch +0%, tego nie zmieniam, prosze Włodka o wytłumaczenie co to było, pamiętam,że chodzi o podbicie tylko nie wiem czy o jego wilekość czy o przesunięcie przed podaniem, po podaniu
Max modulacja - wyjściowo jest 60%, do Ekoenergii czy Brucera zakres od 0-30% (ElFi jak zostawiłeś u siebie?)
Płynna praca CO - 1, jeżeli jednak mamy pompę energooszczędną typu Wilo Smart, Leszczyńska Efekta czy Maxima - koniecznie wyłączyć Płynną pracę CO - wartość 0
Podgląd CO - wyjściowo 0 , tłumaczyć chyba nie trzeba
Podgląd dmuch. - wyjściowo 0, ja akurat ustawiłem 1, to powoduje aktywację/deaktywację pokazywania obok czarnego doboru mocy niebieskiego doboru powietrza
Wklejam zdjęcie ekranu pracy, jak to jest aktywne.
Blokada przedmuchów - wyjściowo 0, aktywacja blokuje zmienne obroty nadmuchu przy podawaniu, prosze o korektę p.Włodka, jak coś przekręciłem.
Sterowniki - przegląd: http://forum.muratordom.pl/showthrea...C4%85d-rynkowy
http://forum.muratordom.pl/showthrea...sterownik-Puma
Szacunkowy dobór źródła ciepła: http://cieplowlasciwie.pl/
Spalajmy węgiel czysto!
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychJa mam właśnie 30% na maks. modulacji.
Po uszczelnianiu ustawiłem maksymalne obroty dmuchawy na 85% ale po paru dniach okazało się to za dużo, obecnie mam 80%. Tu należy się ważna uwaga - zmieniając maksymalnbe obroty dmuchawy trzeba pamiętać o skorygowaniu dawki paliwa, bo mniejsze obroty to i mniejsze spalanie. Wniosek jaki wyciągnąłem z tej zabawy jest taki, że najlepsze ustawienie kotła polega na takim ustawieniu dmuchawy aby przy jej możliwie najmniejszych obrotach kocioł wytwarzał moc wystarczającą do ogrzania domu. A im mniejsze obroty tym wyższa sprawność kotła i mniej spalimy. Jednak pamiętajmy: przy zmianie obrotów maksymalnych dmuchawy trzeba skorygować dawkę paliwa. Zwiększając obroty trzeba dodać, zmniejszając trzeba odjąć - o ile, to już trzeba dobrać doświadczalnie (zależy to od wielu czynników). Prawdę powiedziawszy takie ustawienia powinien wytestować sprzedawca kotła i zaopatrzyć nas w stosowną tabelkę, ale wiadomo jak jest - początki są trudne i brakuje takich materiałów. W każdym razie po dobraniu stosunku dmuchawa-paliwo można włączyć funkcję ADC i od tej pory automat będzie korygował dawki (nie mylić z regulacją mocy bo od tego jest PID) w zakresie -15 do 15% (chyba dobrze pamiętam).
Zauważyłem też inną rzecz: mianowicie po zmianie parametru serwisowego, czyli np: dawki paliwa, sterownik wykonuje ponowną adaptację, więc zbyt wiele zmian w krótkim czasie bardziej nam namiesza w głowie niż do czegoś doprowadzi. Najlepiej jest po zmianie jakiegoś parametru odczekać kilka godzin, zobaczyć rezultaty i dopiero wyciągnąć wnioski. Potem następny test itd.
Na zdjęciu widać jak aktualnie wygląda u mnie wykresik. Z racji skokowych odbiorów (głowice termo, bojler, wyłączanie części domu na noc) można przyjąć że jest dobrze. Strzałeczką zaznaczyłem moment kiedy wydłużyłem długość pauzy między podaniami paliwa z 42 do 43 sekund, sterownik przeszedł w adaptację (skoki temperatury). PO jednym lub dwóch cyklach skoków, wykres znów się unormuje (a jeżeli nie to znaczy, że przesadziliśmy ze zmianą).
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychWażna informacja ADC nalezy bezwzględnie wyłączyć przy współpracy z termostatem pokojowym
Sterowniki - przegląd: http://forum.muratordom.pl/showthrea...C4%85d-rynkowy
http://forum.muratordom.pl/showthrea...sterownik-Puma
Szacunkowy dobór źródła ciepła: http://cieplowlasciwie.pl/
Spalajmy węgiel czysto!
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychAuto Korekcja Dawki wprowadza dodatkowe korekcje w zależności od kaloryczności paliwa, wymaga jednak stałego odbioru ciepła, nie może być skokowych zmian temp. wody. Z tego właśnie powodu trzeba ją wyłączyć przy pracy z termostatem.
Dokładniej może to tylko opisać p.Włodek.
Sterowniki - przegląd: http://forum.muratordom.pl/showthrea...C4%85d-rynkowy
http://forum.muratordom.pl/showthrea...sterownik-Puma
Szacunkowy dobór źródła ciepła: http://cieplowlasciwie.pl/
Spalajmy węgiel czysto!
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychWitam,
dołączę się do szacownego grona użytkowników, SKAMP 25KW + PUMA,
mam piecyk od kwietnia,
(Panie Jarecki, Pan dźwigał u mnie piec a w Smoleńsku...wie Pan co się działo.... ale to taka dygresja).
Nie wiem czy to dobrze ale posiadam ruszt wodny.
Domek mam 190m2 ocieplony styro 15cm + Plecewice 28cm, pale miałem za 530pln/t,
mam sporo popiołu i spieków, wywalam szufladę na 24h, to za dużo, moglibyście podrzucić mi ustawienia optymalne na taki metraż?
Chodzi o moc wentylatora, wysokość kopca, czas przerwy, czas podawania, PID wł. czy wyłączony, minimalna moc kotła?
Wiem że nie znacie kaloryczności mojego miału ale chociaż przybliżenie i na ile uchylić wentylator bo mam 2cm.
Temp CO mam ustawiona na 50st a CWU mam prawie czały czas na STOP a temp utrzymuje sie na poziomie 38 st.
Czujnik powrotu mam podpięty
ElFi możesz wyjaśnić o co chodzi z tym uszczelnieniem paleniska?
Jakby co to mój numer gg 1091140
email [email protected]
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychKojarzę, miejscowość Głowno.....
Wyślę fotki na podanego maila o jakie uszczelnienie chodzi.
W kwietniu nie było dysz powietrza antyspalinowego, także chodzi tylko o doszczelnienie paleniska
Sterowniki - przegląd: http://forum.muratordom.pl/showthrea...C4%85d-rynkowy
http://forum.muratordom.pl/showthrea...sterownik-Puma
Szacunkowy dobór źródła ciepła: http://cieplowlasciwie.pl/
Spalajmy węgiel czysto!
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychTo menu 2207 jest od krótkiego czasu, to co udało mi się zaobserwować, to poprawa spalania dla palnika żeliwnego przy zakresie modulacji od 0-30%.
Te dysze powietrza antyspalinowego sugeruję częściowo zaślepić zostawiając tylko 2 pierwsze otworki.
Sterowniki - przegląd: http://forum.muratordom.pl/showthrea...C4%85d-rynkowy
http://forum.muratordom.pl/showthrea...sterownik-Puma
Szacunkowy dobór źródła ciepła: http://cieplowlasciwie.pl/
Spalajmy węgiel czysto!
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychUPS na same pompy i palenie tradycyjne (pod warunkiem,że na kotle mamy tradycyjny termometr)
To najprostsza metoda, ups czy inne zasilanie będzie w tym wypadku działać najdłużej.
Inna opcja to odpowiednie agregaty prądotwórcze czy większe zasilacze awaryjne do kotłów. Coś takiego wypuściła teraz firma EVER.
Sterowniki - przegląd: http://forum.muratordom.pl/showthrea...C4%85d-rynkowy
http://forum.muratordom.pl/showthrea...sterownik-Puma
Szacunkowy dobór źródła ciepła: http://cieplowlasciwie.pl/
Spalajmy węgiel czysto!
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychjak braknie fazy to u mnie pół biedy, mam w alarmie opcje ze jak nie ma prądu to dostaje info sms-em, i wtedy przełanczam na inne gniazdko i jade z drugiego gniazdka(inna faza) a jak padna 2 fazy to daję na 3 fazę a jak braknie 3 faz to leżę i czekam az właczą chociaz jedną, jeszcze jedno zastanawiam sie po co kumu zasilacze awaryjne? przecież jak braknie prądu na kilka h u mnie nie było jakie 4-5h to piec sie sam rozpali.. i chodzi
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychBudowniczy, to już trochę kwestia retorty, ciągu kominowego, wentylacji kotłowni.
Przy dużych retortach palnik może ruszyć nawet po 12-16h.
Najlepiej ze względu na sytuacje awaryjne jak chociaż część instalacji działa grawitacyjnie, jak nie- to kombinacje z jakimiś zasilaczami awaryjnymi albo kominek.
Sterowniki - przegląd: http://forum.muratordom.pl/showthrea...C4%85d-rynkowy
http://forum.muratordom.pl/showthrea...sterownik-Puma
Szacunkowy dobór źródła ciepła: http://cieplowlasciwie.pl/
Spalajmy węgiel czysto!
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychMam na myśli trochę dłuższe braki w zasilaniu niż 2-4h Pogoda jaka jest każdy widzi i nie tak dawno mieliśmy przykład jak domy zostały pozbawione prądu na wiele dni! Oczywiście nie dzieje się tak wszędzie ale różnie może być Chcę zrobić parter w podłogówce a tu nie ma mowy o grawitacji Kominek owszem lecz nie każdy go ma. Agregat wykluczam bo sporo kosztuje a i praca jego też nie jest tania. Niestety nie wiem co to jest UPS.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionych