Z tym czujnikiem KTY to Panowie z Ecoal-a dali ciała bo powinni dodawać w komplecie 2 sztuki i nie trzeba by szukać po sklepach tym bardziej że kosztuje niecałe 2 zyle hurtowo jeszcze taniej by było.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychPisałeś,że opał masz bezpośrednio z kopalni i jest to retopal.
Palnik brucer i kocioł...
Nie chciałbym się w tym temacie mocniej wypowiadać, bo zaraz dostane burę od twórcy.
Takie zjawisko wskazuje,że kosz zasypowy masz pewnie po prawej stronie kotła.
To wskazuje,że Twój kocioł a raczej jego palnik okresowo musi trochę dłużej pędzić z dużą mocą, wówczas brucer zgodnie z ruchem obrotowym ślimaka produkuje szlakę-lawę a po przeciwnej stronie jest pyłek (bo tu opał wolniej spada i ma czas na dopalenie)
Coś w Twojej instalacji prawdopodobnie gwałtownie dostarcza zimną wodę do kotła. Ja bym spróbował całkowicie pozbyć się tej pompy mieszającej, sprawdź czy coś się zmieni bez niej przed 2-3dni. Jak się lekko poprawi, to będziemy myśleć dalej.
Ostatnio edytowane przez Jarecki79 ; 11-03-2011 o 12:01
Sterowniki - przegląd: http://forum.muratordom.pl/showthrea...C4%85d-rynkowy
http://forum.muratordom.pl/showthrea...sterownik-Puma
Szacunkowy dobór źródła ciepła: http://cieplowlasciwie.pl/
Spalajmy węgiel czysto!
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychJa zauważyłem ze u mnie palnik przy małym zapotrzebowaniu na ciepło zdecydowanie lepiej dopala na pracy cyklicznej pompy. Rozżarzone jest cale palenisko i nie ma problemu ze spiekami. Termostaty u verba pozamykaj wszystkie grzejniki i dopiero po ich otwarciu cala zimna woda idzie na kocioł.Duża ilość zimnej wody napływająca powrotem zmusza kocioł do pracy na wyższych obrotach dmuchawy co powoduje powstawanie spieków. Tak ja uważam.
Ostatnio edytowane przez jack18 ; 11-03-2011 o 12:25
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDobrze sądzisz jack18, sugerowałbym metodą drobnych kroków dochodzić do poprawy, bardziej stabilnej pracy układu.
Mało ruchów w jednym czasie, zacząć od wyłączenia pompy cyrkulacyjnej, zobaczyć min. po dobie, czy spalanie uległo zmniejszeniu.
Następnie chciałbym wiedzieć ile jest pomieszczeń (pokoje, kuchnie, łazienki itd.) w których są założone głowice termostatyczne.
Czy jest to 100%instalacji grzejnikowej? Trzeba się będzie zastanowić po uzyskaniu odpowiedzi, które z tych pomieszczeń mogą mieć stale otwarte na maxa termostaty. Po otwarciu danych termostatów czekamy min. kolejny dzień, aby zaobserwować zmiany w pracy palnika.
Kolejny krok to dobranie dobrej nastawy na kotle, aby uniknąć dużych skoków temperaturowych..
Pytanie, czy Verb chce tego spróbować i czy mi w tym temacie zechce zaufać.
Sterowniki - przegląd: http://forum.muratordom.pl/showthrea...C4%85d-rynkowy
http://forum.muratordom.pl/showthrea...sterownik-Puma
Szacunkowy dobór źródła ciepła: http://cieplowlasciwie.pl/
Spalajmy węgiel czysto!
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychJack praca pompy w sposób cykliczny wymusza na sterowniku pracę dwustanową, wszyscy piszą o oszczędności z tym związanych, a jest teoria żeby piec pracował w sposób ciągły bo jest lepsze spalanie. Czy te oszczędności wynikają ze spadku tem spalin poniżej 100st. W moim przypadku tem spalin przy ciągłej pracy oscyluje teraz ok 125st.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychNie wiem, nie znam Twojego domu oraz instalacji, kwestia próby. Może jeszcze 2-3pomieszczenia a może wystarczy. Próbuj.
Chodzi o to, aby umożliwić w miarę możliwości stabilna pracę palnika, bez skoków i szoków temperaturowych.
Jak masz np. 20grzejników, na wszystkich termostaty, na kotle np.60st.C i kocioł grzeje, grzeje, po czym termostaty wszystkie prawie w jednakowym czasie zamkną odbiór ciepła- sterownik wyhamuje, kocioł może dygnie o 6-8st.C w górę.
Dom tak stoi ok.3godzin, bo jest temperatura, sterownik sobie pyka, ale w pewnym momencie wszystkie termostaty się otwierają i wraca cała masa zimnej wody, sterownik głupieje, jest mocny spadek temperatury, zaczyna kombinować z mocnym wzrostem mocy. Tutaj jeszcze wpływ ilości wody w wymienniku kotła.
Trzeba dobrać niższa nastawę na kotle, aby uniknąć dużej nadwyżki mocy, trzeba zapewnić jakimś sposobem w miarę stabilny poziom odbioru mocy. Wówczas proces spalania powinien być bardziej płynny.
Sterowniki - przegląd: http://forum.muratordom.pl/showthrea...C4%85d-rynkowy
http://forum.muratordom.pl/showthrea...sterownik-Puma
Szacunkowy dobór źródła ciepła: http://cieplowlasciwie.pl/
Spalajmy węgiel czysto!
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychWiem o co Ci chodzi, ale myślę ze oszczędność wynika głownie z faktu ze niepotrzebnie nie przegrzewasz pomszczeni czego nie można powiedzieć o pracy ciągłej pompy. Spadek temp spalin to tylko wynikowa tych działań.Zaznaczam ze cały czas chodzi mi o okres przejściowy taki właśnie jak teraz(jesień ,wiosna).
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychPrzy granicy 40st to chyba sterownik wyłącza pompę C.O. a układ dalej się wychładza. W Twoim przypadku widać że zbyt duże kopyto to większe spalanie i tu jest pies pochowany. Zmniejsz to kopyto to i spalanie powinno zmaleć. Jeśli wszystko zawiedzie to jedyna rada ująć żeberek w kaloryferach, tak tylko kombinuję
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychVerb jak masz kosz po lewej, ślimak kręci się zgodnie z ruchem wskazówek zegara, to w/g moich doświadczeń spieki teoretycznie powinny być w popielniku od przodu, od strony drzwiczek a od strony komina drobny pyłek. Zostawmy to jednak na boku.
Z tymi spiekami -coś, prawdopodobnie termostaty w pewnej chwili dostarczają dużą ilość zimnej wody do kotła. Sterownik zaczyna wariować.
- spróbuj zrezygnować z pompy mieszajacej a jutro po zaobserwowaniu wyniku tego działania postaraj się wytypować pomieszczenia, w których termostaty moga zostać stale otwarte na maxa. Dalej dobierz niższą nastawę np. 43st.C na dom
W jeden dzień niczego nie popsujesz.
Sterowniki - przegląd: http://forum.muratordom.pl/showthrea...C4%85d-rynkowy
http://forum.muratordom.pl/showthrea...sterownik-Puma
Szacunkowy dobór źródła ciepła: http://cieplowlasciwie.pl/
Spalajmy węgiel czysto!
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychKorona ma być tak ustawiona że po stronie kosza nie masz w ogóle otworów tylko po przeciwnej stronie kosza a jeżeli masz i po jednej i po drugiej to zaklej te od strony kosza.
Aktualizacja nic nie zmienia w sposobie spalania tylko dodaje inne dodatkowe funkcje, u mnie kompletnie nic się nie zmieniło w zakresie sposobu spalania po aktualizacji więc nie możliwe że u Ciebie jest inaczej.
Ostatnio edytowane przez Slaveta ; 11-03-2011 o 13:57
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychZawijan wspominał,że ktoś u kolegi Verb zawalił robotę.
Miał strzałkę na końcu paleniska patrząc od strony kosza, a nacięcia miał tam, gdzie kosz.
Sugerując się strzałką założył palenisko dobrze, tyle,że nie wiedział,że ktoś na produkcji dał ciała z wycięciem szczelin.
Od strony kosza ma być pełna ściana, pojawiła sie sugestia,że dla tego kotła szczeliny na krótkiej ściance zakleić, tak zrobił verb.
Boki mają nacięcia, zgodnie z ruchm obrotu ślimaka na przodzie gęściej a po przeciwnej stronie rzadziej.
VERB:
- ok, wyłączyłeś pompę mieszającą
- ok, chociaz jeden grzejnik zostanie otwarty na zaworze na full (możesz to zrobić w chociaż jeszcze jednym pomieszczeniu?)
- obniż dodatkowo nastawę na kotle - spróbuj na 43st.C
Sterowniki - przegląd: http://forum.muratordom.pl/showthrea...C4%85d-rynkowy
http://forum.muratordom.pl/showthrea...sterownik-Puma
Szacunkowy dobór źródła ciepła: http://cieplowlasciwie.pl/
Spalajmy węgiel czysto!
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychNacięcie, o którym wspominasz jest w nowszych wersjach brucera, w tych, co mają po zewnątrz mniejsze ranty paleniska.
W korpusie jest nadlany taki schodek a w koronie paleniska wycięty taki malutki otworek-rowek, tego wcześniej nie było.
Starsza wersja miała strzałkę sugerującą kierunek montażu, w nowszej wersji tej strzałki już nie było z tego co pamiętam (bo jest to wycięcie i schodek, czyli teoretycznie pomylić się nie można)
Ten schodek miał ułatwić kierunek montażu, ale jak ktoś dał ciała z nacięciami pionowymi, to i tak lipa.
Sterowniki - przegląd: http://forum.muratordom.pl/showthrea...C4%85d-rynkowy
http://forum.muratordom.pl/showthrea...sterownik-Puma
Szacunkowy dobór źródła ciepła: http://cieplowlasciwie.pl/
Spalajmy węgiel czysto!
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionych