dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 4 z 11
Pokaż wyniki od 61 do 80 z 212
  1. #61

    Domyślnie

    teraz mam 150l, pozioma. I raczej chciałbym to samo, bo mam już zrobioną półkę.

    mnie też polecano dwupłaszczowy + ewentualnie grzałka. Ale wg mnie nie ma to sensu jesli będe palił eko cały rok.

    Dzięki za porady!
    MARTINOS

  2. #62

    Domyślnie

    Aktualne info.

    Moje aktualne ustawienia to:
    Temp. zadana 56 stopni
    Podanie - 8s
    Przerwa - 24s
    Nadmuch - 3/10
    Kratka uchylona na 15mm
    Podtrz. went. - 10s
    Przerwa went. podtrz. - 30 min
    Zał. pompy 35 stopni
    Histeraza CO - 2 stopnie
    Histeraza CWU - 2 stopni
    Alarm temp. 3 godziny
    Przerwa w podtrzymaniu 20 min.
    Zawór 3D ustawiony na 5/10
    Przy tych ustawieniach popiół wygląda tak:
    http://s6.ifotos.pl/img/IMG2133jp_xexxqee.jpg
    Kiedy zwiększam przerwę podawania w popiele jest dużo mniej grudek ale niestety jest problem z temperaturą --> nie dochodzi do zadanej.

    Piec działa w systemie priorytet bojler. Gdy grzana jest woda (pompka CWU) piec szybko się nagrzewa. Temp. rośnie do 62 stopni i przechodzi w stan spoczynku. Piec pozostaje w podtrzymaniu kilkanaście minut. Gorzej jest gdy działa pompka CO. Piec z trudem osiąga 56 stopni. A jeśli już osiągnie to stan spoczynku trwa od 2 do max. 6 minut. Po czym temperatura spada poniżej 50 stopni i ponownie prawie godzinę dochodzi do 56.

    Woda jest gorąca. Grzejniki gorące. Aktualne spalanie na poziomie 30kg/doba.
    MARTINOS

  3. #63
    Lider FORUM (min. 2800) Avatar timon120777
    Zarejestrowany
    Feb 2011
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Kod pocztowy
    96-200
    Posty
    3.561

    Domyślnie

    to jest niedopalony węgiel
    za mało powietrza masz zdecydowanie.
    to co w popielniku możesz ponownie do zasobnika i spalic bo tylko zdążyło odgazować
    zwiększ nadmuch o 3 biegi bo przy takich ustawieniach to powinieneś dość mocno dmuchać.
    jeśli nadal będzie niespalony węgiel jeszcze podnieś o 1 bieg, jak pojawią się spieki - rozpoznasz różnicę pomiędzy spiekami a niespalonym węglem wtedy jeden bieg w dół
    szkoda marnować opał
    TERMO-ECO 19KW BRUCER ST37/ COBRA/SCORPION
    Dokonaj czegoś niemożliwego, a szef zaliczy to do twoich obowiązków.
    Jedynym sposobem by zmądrzeć jest gra z mądrzejszym przeciwnikiem
    http://forum.muratordom.pl/showthrea...nik-dwustanowy
    LINK DO PORADNIKA ZABLOKOWAŁ ADMINISTRATOR JAKO NIEZGODNY Z REGULAMINEM

  4. #64

    Domyślnie

    czyli nadmuch 6/10, a klapkę otworzyć bardziej czy bez zmian?
    MARTINOS

  5. #65
    Lider FORUM (min. 2800) Avatar timon120777
    Zarejestrowany
    Feb 2011
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Kod pocztowy
    96-200
    Posty
    3.561

    Domyślnie

    na razie zmień moc nadmuchu i obserwuj co się zmieni, jak będzie delikatnie spiekać lub niedopalać to regulujesz klapką, jeśli będzie nadal niedopalony lub mocniej spieczony wtedy kolejne regulacje poziomem nadmuchu.
    zmień zostaw na kilka godzin a potem sprawdź jak to wygląda
    TERMO-ECO 19KW BRUCER ST37/ COBRA/SCORPION
    Dokonaj czegoś niemożliwego, a szef zaliczy to do twoich obowiązków.
    Jedynym sposobem by zmądrzeć jest gra z mądrzejszym przeciwnikiem
    http://forum.muratordom.pl/showthrea...nik-dwustanowy
    LINK DO PORADNIKA ZABLOKOWAŁ ADMINISTRATOR JAKO NIEZGODNY Z REGULAMINEM

  6. #66

    Domyślnie

    Witam,
    Timon wprowadzone zmiany nadmuchu rzeczywiście zmniejszyły ilość niedopalonego węgla. Ale gorzej było z temperaturą. Bardzo ciężko z tymi ustawieniami z temperaturą zadaną. Wierz mi, z 53 stopni do 56 potrafi się bujać 20-30 minut. A jeśli osiągnie zadaną to w spoczynku jest 2-3 minuty. Chyba mało nie?
    Zaczynam podejrzewać:
    1. Zbyt szybkie ulatnianie się ciepłych spalin do komina - szczególnie przy dużym nadmuchu.
    2. Bardzo szybkie wychładzanie wody przy pracy pompki CO
    MARTINOS

  7. #67
    Lider FORUM (min. 2800) Avatar timon120777
    Zarejestrowany
    Feb 2011
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Kod pocztowy
    96-200
    Posty
    3.561

    Domyślnie

    to czy jest za duży nadmiar powietrza to by trzeba zmierzyć
    sprawdzić chociaż temperaturę spalin a jak nie wiemy jaka jest to nie mozna zakładać że winna jest strata kominowa.
    jeśli podniesienie nadmuchu dało efekt w postaci zmniejszenia ilości niedopalonego węgla to oznacza że podniosłeś sprawność procesu i należy to robić nadal
    martwiłbym się gdyby temperatura spalin byla powyżej 200stC chociaż nie znamy nadmiaru tlenu w spalinach.
    budowa wymiennika jest taka że spaliny najpierw idą do góry potem zawracają pod palnik i przez kanały pionowe wędrują do komina. nie wydaje mi się aby taki sposób dystrybucji spalin był obarczony ryzykiem dużej straty kominowej
    nie pamiętam czy masz termometr w czopuchu ale to by wiele wyjaśniło.
    Skoro podniesienie temperatury o 3st zajmuje 30minut to nie ma tragedii jeszcze.
    najpierw dodaj jeszcze trochę wiatru a potem jesli będzie trzeba zwiększysz moc kotła
    TERMO-ECO 19KW BRUCER ST37/ COBRA/SCORPION
    Dokonaj czegoś niemożliwego, a szef zaliczy to do twoich obowiązków.
    Jedynym sposobem by zmądrzeć jest gra z mądrzejszym przeciwnikiem
    http://forum.muratordom.pl/showthrea...nik-dwustanowy
    LINK DO PORADNIKA ZABLOKOWAŁ ADMINISTRATOR JAKO NIEZGODNY Z REGULAMINEM

  8. #68

    Domyślnie

    Powoli odkrywam "ważność" nadmuchu. Na początku ten czynnik wydawał mi się mocno "przelansowany" Co nie zmienia faktu, że nadal uważam, że do trzymania pieca a wodzach droga jeszcze bardzo daleka. Wiesz czego mi brakuje? Jakiś punktów odniesienia. Człowiek naczyta się na forum o ludziach którzy spalają aktualnie po 10 kg na dobę a piec w podtrzymaniu jest i godzinę a potem patrzę u siebie i... "załamka" heh najlepiej byłoby wynająć jakiegoś ustawiacza i po problemie.
    Skoro piszesz, że przyrost o 3 stopnie w takim czasie jest w normie to OK. Myślałem, że to jakaś tragedia.

    Co znaczy "zwiększyć moc kotła"? Więcej węgla?

    Ok będę dalej próbował z "wiatrem" przy tych ustawieniach.
    MARTINOS

  9. #69
    Lider FORUM (min. 2800) Avatar timon120777
    Zarejestrowany
    Feb 2011
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Kod pocztowy
    96-200
    Posty
    3.561

    Domyślnie

    zmiana mocy kotła to zmiana ilości podawanego opału w czasie oczywiście z uwzględnieniem ilości podawaneg powietrza.
    chcąc zwiększyć moc albo skracasz przerwę i podnosisz nadmuch albo zwiększasz ilość opału i podnosisz nadmuch
    chcąc zmniejszyć robisz odwrotnie czyli wydłużasz przerwę i obniżasz nadmuch lub zmniejszasz ilość opału i obniżasz nadmuch

    sugestia
    dla lepszej kontroli nad spiekalnościa ktorej często nie znamy lepiej ustawić krótki czas podawania i regulować przerwą oraz nadmuchem.
    w przypadku wegli spiekających mniejsze dawki w krótszych odstępach dają efekt w postaci niższej temperatury złoża - węgiel się tak nie rozgrzewa na palniku i to pozwala zmniejszyć ilość spieków lub wyeliminować całkowicie.
    U ciebie problemem jest niespalony węgiel a to wina powietrza w 99% sytuacji o tym 1% nie będe pisał bo nie ma potrzeby

    chcesz punktu odniesienia-proszę bardzo
    jeśli kocioł osiąga zadaną temperaturę przy histerezie 2st w czasie poniżej 2 godzin to jest dobrze- zakładam tutaj duży mróz na dworze i duzy odbiór ciepła.
    jak robi to w 5-10 minut to moim zdaniem źle- żar nie zdąży osiągnąć odpowiedniej temperatury i spalanie jest niecałkowite i niepełne- kupa syfu na wymienniku generalnie+ niska temperatura spalin.

    chcesz wiedzieć więcej o swoim kotle i o tym co się w nim dzieje?
    zamontuj termometr w czopuchu- wiedza o poziomie temperatury spalin pozwala ocenić przynajmniej częściowo sytuację w komorze spalania.
    nie mamy do dyspozycji(poza pasjonatami) narzędzi typu sonda lambda czy ciepłomierz więc termometr da nam obraz sytuacji.
    jak pokaże zakres pomiędzy 110 a 200stC to jest przyzwoicie pod warunkiem że w popielniku efekty spalania to popiół bez niespalonego eko i wielkich spieków a na palniku przyzwoita ilość węgla(kopiec w "normie")

    kup zamontuj zmierz zrozumiesz więcej tak jak ja zrozumiałem
    walcz
    TERMO-ECO 19KW BRUCER ST37/ COBRA/SCORPION
    Dokonaj czegoś niemożliwego, a szef zaliczy to do twoich obowiązków.
    Jedynym sposobem by zmądrzeć jest gra z mądrzejszym przeciwnikiem
    http://forum.muratordom.pl/showthrea...nik-dwustanowy
    LINK DO PORADNIKA ZABLOKOWAŁ ADMINISTRATOR JAKO NIEZGODNY Z REGULAMINEM

  10. #70

    Domyślnie

    Raport z ostatnich dni...

    Moje aktualne ustawienia to:
    Temp. zadana 56°C
    Temperatura CWU 44°C
    Podanie - 9s
    Przerwa - 32s
    Nadmuch - 7/10
    Kratka uchylona na 30mm
    Podtrz. went. - 10s
    Przerwa went. podtrz. - 30 min
    Zał. pompy 35°C
    Histeraza CO - 2 stopnie
    Histeraza CWU - 2 stopni
    Alarm temp. 3 godziny
    Przerwa w podtrzymaniu 20 min.
    Zawór 3D ustawiony na 7/10
    Podłączony sterownik pokojowy

    Korekta czasu podania i przerwy oraz wyraźne zwiększenie nadmuchu.

    Wyraźna poprawa jeśli chodzi o wygląd popiołu. Pojawiają jakieś niedopalone grudki ale na 99% jestem pewien, że trafiają one do popielnika kiedy piec jest na podtrzymaniu wywołanym przez sterownik pokojowy --> takie potrzymania trwają po kilka godzin.

    Piec od temp. 30°C do zadanej 56°C dochodzi w 60-80 minut. Po przekroczeniu 56°C przechodzi w podtrzymanie ale nie trwa to dłużej niż 2-4 minuty. Oczywiście przy załączonej pompce CO ustawionej na 3/3. Kolejne cykle osiągania temp. zadanej to około 25 minut.

    Przy grzaniu CWU czas grzania pozostaje bez zmian ale zauważyłem, że piec dużo szybciej łapie zadaną i pozostaje w podtrzymaniu nawet 10 minut i więcej. Co jak mniemam odbija się mniejszym dawkowaniem węgla w czasie grzania wody w baniaku. Włączona pompka CWU.

    Zawór 3D ustawiłem na 7/10. Grzejniki są bardzo gorące.

    Co zauważyłem:
    - bardzo dużo sadzy na ściankach --> suchy pył. Myślę, że z pewnością 1-2 mm. Wczoraj na ile mogłem to usunąłem to szpachelką ale dziś widzę, że wszystko prawie jest tak samo jak wczoraj.
    - dużo osadów w postaci czegoś co przypomina piasek. Przy drzwiczkach gdzie jest wypłaszczenie to po 24h spokojnie mogę zebrać pełną garść.

    Nie wiem co dzieje się głębiej w piecu. Tu jest sens używania jakiś środków antysadzowych??

    Spalanie w ostatnich 2-3 dniach kiedy temp. w nocy spadała poniżej -15°C wynosiło około 30kg/doba.
    MARTINOS

  11. #71
    Lider FORUM (min. 2800) Avatar timon120777
    Zarejestrowany
    Feb 2011
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Kod pocztowy
    96-200
    Posty
    3.561

    Domyślnie

    zdjęcia tych "osadów"
    będę wiedział jakie to łatwiej będzie się wypowiedzieć.
    dobrze ze jest postęp
    TERMO-ECO 19KW BRUCER ST37/ COBRA/SCORPION
    Dokonaj czegoś niemożliwego, a szef zaliczy to do twoich obowiązków.
    Jedynym sposobem by zmądrzeć jest gra z mądrzejszym przeciwnikiem
    http://forum.muratordom.pl/showthrea...nik-dwustanowy
    LINK DO PORADNIKA ZABLOKOWAŁ ADMINISTRATOR JAKO NIEZGODNY Z REGULAMINEM

  12. #72

    Domyślnie

    Wrzucam paczkę fotek w .rar 23MB Zdjecia zostawiłem w dużej rozdzielczości aby jak najwięcej pokazać. W paczce jest też plik z opisem.
    http://www.sendspace.com/file/h1t6f2 Pobieramy naciskając niebieski napis "Click here..."
    MARTINOS

  13. #73
    Lider FORUM (min. 2800) Avatar timon120777
    Zarejestrowany
    Feb 2011
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Kod pocztowy
    96-200
    Posty
    3.561

    Domyślnie

    dopiero teraz piszę ponieważ w fabryce mam blokadę na niektóre strony i nie mogłem obejrzeć zdjęć sobie.

    na poczatek osady
    jest to efekt kontaktu gorących spalin z zawartymi w nich częściami lotnymi- gorące spaliny plus dużo chłodniejsze ścianki wymiennika i części lotne zamiast się dopalić to schładzają się poniżej temperatury zapłonu i osiadają na wymienniku.
    przyczyna- brak deflektora- on rozbiłby spaliny zaburzył, zakręcił i sprawił że proces spalania by się wydłużył i dużo więcej by się dopaliło z tego co teraz osiada na wymienniku. niestety nie bardzo widzę sposób na montaż deflektora- chyba że jest wyżej jakaś poprzeczka do montażu rusztu awaryjnego której nie widać a można by wykorzystać. u mnie był ten sam problem- po 2 dniach kupa syfu na ściankach. odkąd mam deflektor jest dużo lepiej.
    na palmiku jest trochę spieków ale niewiele i zbytnio bym się tym nie przejmował jeśli nie są bardzo twarde
    jeśli nie kruszą się w palcach odrobinę mniej powietrza lub skróć przerwę o 1-2sekundy

    deflektor spróbuj zamontować będzie lepiej
    TERMO-ECO 19KW BRUCER ST37/ COBRA/SCORPION
    Dokonaj czegoś niemożliwego, a szef zaliczy to do twoich obowiązków.
    Jedynym sposobem by zmądrzeć jest gra z mądrzejszym przeciwnikiem
    http://forum.muratordom.pl/showthrea...nik-dwustanowy
    LINK DO PORADNIKA ZABLOKOWAŁ ADMINISTRATOR JAKO NIEZGODNY Z REGULAMINEM

  14. #74

    Domyślnie

    Trochę czytałem o deflektorach i z tego co widzę to prawie kazdy piec ma coś takiego. Deflektor jest po prostu jednym z elementów, który wchodzi w zestaw razem z piecem. Zadzwoniłem więc do serwisanta SEKO i pytam jak to jest, że nie mam deflektora. Ba, nawet nie mam żadnego uchwytu aby coś zainstalować. Koleś mi powedział, że ten piec deflektora nie potrzebuje... Coś mam podejrzenie, że gość zna się na tym jak ja.

    Po drugie natrafiłem też na taką informację, że przy obrotowej retorcie powinno coś się tam silikonem uszczelniać. U mnie na 100% uszczelnione to nie jest. To jest konieczne? Co konkretnie powinno się uszczelnić???
    MARTINOS

  15. #75
    Lider FORUM (min. 2800) Avatar timon120777
    Zarejestrowany
    Feb 2011
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Kod pocztowy
    96-200
    Posty
    3.561

    Domyślnie

    w sprawie deflektora- w firmie która produkuje mój kociołek też Pani powiedziała ze dla tej konstrukcji nie jest przewidziany deflektor- sam sobie zamontowałem ale mam gdzie- powiesiłem na ruszcie awaryjnym- jeśli masz taką możliwość to tak zrób i zignoruj producenta. może spróbuj zaczepu jakiegoś?
    ja bym na Twoim miejscu jak trzeba nawet jakieś "rusztowanie" zrobił żeby deflektor powiesić- będzie różnica na pewno.

    w temacie obrotowych retort to jestem niedoedukowany mówiąc delikatnie. poszukaj na forum wątków o obrotówkach lub zapytaj kolegi Jarecki79 np on jest z branży to będzie wiedział lepiej ode mnieco gdzie i jak uszczelnić.
    TERMO-ECO 19KW BRUCER ST37/ COBRA/SCORPION
    Dokonaj czegoś niemożliwego, a szef zaliczy to do twoich obowiązków.
    Jedynym sposobem by zmądrzeć jest gra z mądrzejszym przeciwnikiem
    http://forum.muratordom.pl/showthrea...nik-dwustanowy
    LINK DO PORADNIKA ZABLOKOWAŁ ADMINISTRATOR JAKO NIEZGODNY Z REGULAMINEM

  16. #76
    Lider FORUM (min. 2800) Avatar timon120777
    Zarejestrowany
    Feb 2011
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Kod pocztowy
    96-200
    Posty
    3.561

    Domyślnie

    spróbuj jak na rysunku- trójkąt z płaskownika na środku komory i na nim zawieszony deflektor. poprzeczka na środku zapobiegnie wygięciu dolnego ramienia przez deflektor- jest on dość ciężki chociaż niezbyt drogi. za taki do kotła 25KW zapłacisz 70-80zł. do tego koszt płaskownika i spawanie lub skręcenie samemu. warto spróbować


    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	kociol-automatyczny-z-podajnikiem-bawaria-seko-25.jpg
Wyświetleń:	88
Rozmiar:	23,2 KB
ID:	154263
    TERMO-ECO 19KW BRUCER ST37/ COBRA/SCORPION
    Dokonaj czegoś niemożliwego, a szef zaliczy to do twoich obowiązków.
    Jedynym sposobem by zmądrzeć jest gra z mądrzejszym przeciwnikiem
    http://forum.muratordom.pl/showthrea...nik-dwustanowy
    LINK DO PORADNIKA ZABLOKOWAŁ ADMINISTRATOR JAKO NIEZGODNY Z REGULAMINEM

  17. #77

    Domyślnie

    Dzięki Timon,

    rozumiem, że twoje rozwiązanie jest bezinwazyjne w strukturę pieca?
    Mam zamiar wygasić jutro piec i zobaczę czy pod warstwą brudu jest jakiś zaczep itp.

    Czy wybierając deflektor mam na coś zwracać uwagę? Np taki jest OK? http://allegro.pl/deflektor-z-hakiem...848850755.html
    MARTINOS

  18. #78
    Lider FORUM (min. 2800) Avatar timon120777
    Zarejestrowany
    Feb 2011
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Kod pocztowy
    96-200
    Posty
    3.561

    Domyślnie

    tak bezinwazyjne
    może nie widać dobrze na zdjęciu ale ma się oprzeć na tylej ścianie oraz na górze o płaszcz, stąd dolna poprzeczka pod katem by się nie zsuwał- wrzucam poprawione na czerwono- powinno być lepiej widać
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	kociol-automatyczny-z-podajnikiem-bawaria-seko-25.jpg
Wyświetleń:	64
Rozmiar:	23,3 KB
ID:	154356

    deflektor - ważne by był odpowiedniej wielkości do mocy - propozycja jest dobra którą podałeś.
    pomyśl tylko które mocowanie wybrać.
    TERMO-ECO 19KW BRUCER ST37/ COBRA/SCORPION
    Dokonaj czegoś niemożliwego, a szef zaliczy to do twoich obowiązków.
    Jedynym sposobem by zmądrzeć jest gra z mądrzejszym przeciwnikiem
    http://forum.muratordom.pl/showthrea...nik-dwustanowy
    LINK DO PORADNIKA ZABLOKOWAŁ ADMINISTRATOR JAKO NIEZGODNY Z REGULAMINEM

  19. #79

    Domyślnie

    Odpowiedź serwisu SEKO:

    SEKO: "Do Bawarii nie stosujmy deflektorów"

    Moje pytanie: Ale to państwo nie stosują a można wstawić we własnym zakresie czy w ogóle do tego pieca deflektor jest niepotrzebny?

    SEKO: "Do kotła Eko R był stosowany deflektor do tego typu jest niepotrzebny. Pozdrawiam"
    MARTINOS

  20. #80
    Lider FORUM (min. 2800) Avatar timon120777
    Zarejestrowany
    Feb 2011
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Kod pocztowy
    96-200
    Posty
    3.561

    Domyślnie

    Twoja decyzja- chcesz założysz nie chcesz zostawisz jak jest
    TERMO-ECO 19KW BRUCER ST37/ COBRA/SCORPION
    Dokonaj czegoś niemożliwego, a szef zaliczy to do twoich obowiązków.
    Jedynym sposobem by zmądrzeć jest gra z mądrzejszym przeciwnikiem
    http://forum.muratordom.pl/showthrea...nik-dwustanowy
    LINK DO PORADNIKA ZABLOKOWAŁ ADMINISTRATOR JAKO NIEZGODNY Z REGULAMINEM

Strona 4 z 11

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony