dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 6 z 28
Pokaż wyniki od 101 do 120 z 546
  1. #101
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar Kaizen
    Zarejestrowany
    Jun 2014
    Kod pocztowy
    05-540
    Posty
    24.439
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    155

    Domyślnie

    Cytat Napisał Frofo007 Zobacz post
    Pisałem przecież jakie Większa wytrzymałość na ściskanie to też większa wytrzymałość na wjazd auta, które wypadnie z drogi w chatę, lepsza odporność ogniowa, lepsza odporność przed gryzoniami, większa wytrzymałość na bomby Putina Dom z silki jest bardziej wytrzymały na różnego rodzaju zagrożenia.
    Takie czary czyni odporność na ściskanie? Dasz linka do jakichś materiałów o tym? Chyba coś pomyliłeś. Przecież beton zbrojony czy nie zbrojony na ściskanie ma tę samą odporność - a bunkry nie wiadomo po co zbroją w takim razie.

  2. #102

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kaizen Zobacz post
    Przecież beton zbrojony czy nie zbrojony na ściskanie ma tę samą odporność - a bunkry nie wiadomo po co zbroją w takim razie.
    Skąd ta pewność, że odporność na ściskanie jest ta sama?

    W przypadku materiałów konstrukcyjnych na ściany wytrzymałość na ściskanie przekłada się w dużym stopniu na to o czym napisałem. Zazwyczaj coś co trudniej ścisnąć jest wytrzymalsze od tego co łatwiej. Zazwyczaj materiały z dużą odpornością na ściskanie są cięższe a to też służy solidności.

    Gdybyś siedział sobie z rodziną w salonie a jakiś tir by wjechał w Twój salon - wolałbyś aby materiał na ściany miał odporność na ściskanie 3MPa czy 20Mpa?

  3. #103
    Lider FORUM (min. 2800) Avatar Ratpaw
    Zarejestrowany
    Jun 2017
    Skąd
    Gdynia
    Kod pocztowy
    81-531
    Posty
    4.477
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    9

    Domyślnie

    Silikat w parterówce może mieć grubość 18 cm - czy BK może mieć taką grubość?
    --
    Dom pasywny podpiwniczony, 230 m2
    Gdynia

  4. #104
    ELITA FORUM (min. 1000) Avatar Sativum
    Zarejestrowany
    Nov 2021
    Kod pocztowy
    62-023
    Posty
    1.840

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kaizen Zobacz post
    25%:



    Ja przeliczam. A Ty?
    No właśnie widzę jak liczysz
    Pisałeś o "większych stratach". Nawet w opcji max różnica in minus wynosi 18-19%.
    20% niższy wskażnik to 25 % lepszy wskaźnik. Innymi słowy 0,8 -> 1.0, to +25%, Spadek z 1,0 ->0,8 to -20%
    Zysk =/= strata. Licząc odwrotnie uprawiamy mongolską matematykę i wyniki się nie zgadzają.
    Niemniej pozwolę sobie powątpiewać, że ściana bk + styro vs silka+ styro stanowi aż 25% cieplejszą przegrodę...

    Cytat Napisał Kaizen Zobacz post
    Konkretnie w moim domu EUco+w przy BK wynosi 16,66kWh/m2/r, przy silce wyniosłoby 18,87kWh/m2/r - 13,2% więcej.
    Czy to dużo, czy mało - niech każdy sobie sam oceni.


    Komicznie to brzmi, jak ktoś ma poddasze bez lanych skosów - czyli akumulacji tyle, co kot napłakał a akustyka tragiczna.
    Jeżeli chodzi o ogrzewanie - to ważna jest masa, która ma temperaturę wyższą od powietrza, czyli podłoga. I tu warto dołożyć centymetrów jak ktoś chce grzać prądem w taniej strefie.
    Byłem zaskoczony, jak dobrze tłumi BK. Ale to na początku. Bo potem się okazało, że wynikało to z tego, że jest mokry. Jak wysechł, to słyszę jak dzieci wrzeszczą czy pies szczeka. W pierwszym roku nie słyszałem i nie bardzo mi się to podobało.

    Projekt indywidualny czy gotowiec - dyskusji było sporo. Moje zdanie w skrócie:



    Sam gotowiec kosztował wtedy 1900 zł - dzisiaj 3190 zł. Czyli powyższe ceny należy pomnożyć przez 1,68.



    Typowe wymiary to 24x24x59 a do działowych połowę cieńsze (jak zostanie całych a zabraknie połówek możesz przeciąć).
    Do tego dochodzi dokładność wymiarowa. Współcześnie buduje się na cienką spoinę która nie wybacza nawet drobnych różnic wymiarów. Przy BK dokładność jest spora - ale możesz przeszlifować każdą warstwę.




    Im dłużej budujesz - tym drożej. A najdroższe są instalacje i prace wykończeniowe. Im wcześniej to zrobisz, tym taniej.



    Ja to teraz bym zrobił Arosę II. Ale jak się upierasz przy 115m2 - to Lena Eko (dach do przerobienia - ale uważam, że kopertowy z dużym okapem rządzi)



    I jakie to ma znaczenie?
    aizen, potrafisz przytoczyć argumenty na poparcie swoich tez i to się chwali. Naprawdę. Niemniej, to co mi się nie podoba i utrudnia dyskusję, że pomijasz lub naciągasz te fakty, które już nie pasują do stawianej tezy.
    W tym przypadku, m.in. tak jak napisałem - straty na ścianach to tylko % strat budynku, więc % z % przekłada się na niewielką zmianę w koszcie ogrzewania. Różnice liczone max w kilku złotych.
    Każdy może policzyć różnice teoretyczne tu:
    https://cieplo.app/start
    Życie niesie jednak więcej niespodzianek o których pisałem wyżej. Nieszczelności, błędy, źle osadzone okno, drzwi, słabsza jakość towaru, mostki termiczne, willgotność materiału itd.
    Na necie i yt jest dużo materiałów, które kwestionują izoalcyjność BK na deklarowanym przez producenta poziomie (głównie na fakt, większej niż deklarowana nasiąkliwość) wobec np. ceramiki/silikatu. Także laboratoryjne wyniki można .... Czy to prawda? Laboratorium nie posiadam, ale widziałem jak wygląda ściana z silki i z bk.

    Akumulacyjność śmieszna? Nie będę komentował - dużo jest materiałów do poczytania o tym.

    Co projektu - "projekt" to wydatek od 2-3 tys. + adaptacja (tu dopiero szaleństwo i rozpiętość cenowa jest duża) - od 2-3 tys. Ostatnio widzę że ciężko wyrobić się inwestorom w mniej niż 6 tys. za projekt. Ja za swój indywidualny zapłaciłem 7,5 k i każdy centymetr sami rozrysowaliśmy. W cenie wszystkie instalacje, zagospodarowanie + pozwolenie. Cena z 2020 r. Dużo inwestorów zdziwionych jest ile zmian chce nanieść na "gotowy projekt z www" i ile za to liczą...
    Pomogłem? Kliknij podziękuj

  5. #105
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar Kaizen
    Zarejestrowany
    Jun 2014
    Kod pocztowy
    05-540
    Posty
    24.439
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    155

    Domyślnie

    Cytat Napisał Frofo007 Zobacz post
    Gdybyś siedział sobie z rodziną w salonie a jakiś tir by wjechał w Twój salon - wolałbyś aby materiał na ściany miał odporność na ściskanie 3MPa czy 20Mpa?
    Od tego mam ogrodzenie. A jak coś jedzie moją polną drogą, to powolutku.

    Jakiś wydumany argument i do tego nie związany z parametrem wyciągasz. Jak chcesz się zabezpieczyć przed TIRem, zrób ogrodzenie z barierą energochłonną. Odporność na ściskanie nie ma tu nic do rzeczy.

    Cytat Napisał Ratpaw Zobacz post
    Silikat w parterówce może mieć grubość 18 cm - czy BK może mieć taką grubość?
    Może. Tylko przy tej grubości ściany (nie ważne z czego jest) nie możesz zrobić długiej bruzdy głębszej niż 10mm. Trochę mało, żeby rury schować.
    Jak ktoś robi cienką ścianę to prosi się o pękanie.


    Cytat Napisał Sativum Zobacz post
    W tym przypadku, m.in. tak jak napisałem - straty na ścianach to tylko % strat budynku, więc % z % przekłada się na niewielką zmianę w koszcie ogrzewania.
    Przecież przeliczyłem to na kWh/r na przykładzie mojego domu.

    Cytat Napisał Sativum Zobacz post
    Weź nie rozsiewaj tej dezinformacji

    Cytat Napisał Sativum Zobacz post
    Na necie i yt jest dużo materiałów, które kwestionują izoalcyjność BK na deklarowanym przez producenta poziomie (głównie na fakt, większej niż deklarowana nasiąkliwość) wobec np. ceramiki/silikatu. Także laboratoryjne wyniki można ....
    Z czego niby ma ściana nasiąkać? Budujesz dom, czy saunę parową? Ileż to domów z BK rozpadło się po powodzi stulecia?
    Kliknąłbyś wreszcie w moją sygnaturkę, bo powtarzasz tylko jakieś mity.
    Faktycznie
    tuż po wyprodukowaniu BK jest dosyć wilgotny. Taka technologia produkcji. Ale to tak, jakby się przejmować wilgotnością tynku tuż po wyprodukowaniu

    Potem "Ostatecznie mur wykonany z betonu komórkowego stabilizuje wilgotność na poziomie od 1,5 % do 6 % masy."

    Dla miłośników teorii o nie radzeniu sobie BK z wilgocią nie potrafiących podać żadnych parametrów, źródeł czy danych:

    "W dwa miesiące po ustąpieniu wód powodziowych zalane ściany domów z bloczków Ytong wyschły od maksymalnego nasycenia wodą (~50 ÷ ~60% masy) do wilgotności ~35% masy. Po około roku od zalania wilgotność w badanych domach spadała do poziomu poniżej 10% masy."

    Źródło


    Cytat Napisał Sativum Zobacz post
    Czy to prawda? Laboratorium nie posiadam, ale widziałem jak wygląda ściana z silki i z bk.
    Mam budę dla psa. Stoi na bloczkach BK cztery lata. Nic im się nie dzieje, chociaż są w warunkach, jakich w ścianie domu nie doświadczają. Mam w rodzinie dom z BK który chyba ponad ćwierć wieku stał nieotynkowany. Nic mu się nie stało.

    Cytat Napisał Sativum Zobacz post
    Akumulacyjność śmieszna? Nie będę komentował - dużo jest materiałów do poczytania o tym.
    Owszem. Co lato wpisy o upałach na poddaszu i problemach z dogrzaniem w zimie. Jakbyś nie chciał na siłę udowodnić swojej tezy to byś zbudował parterówkę i z lanym stropem.


    Cytat Napisał Sativum Zobacz post
    Ja za swój indywidualny zapłaciłem 7,5 k i każdy centymetr sami rozrysowaliśmy. W cenie wszystkie instalacje, zagospodarowanie + pozwolenie. Cena z 2020 r. Dużo inwestorów zdziwionych jest ile zmian chce nanieść na "gotowy projekt z www" i ile za to liczą...
    Może dałeś sobie wcisnąć coś, co projektant miał gotowego (ale i wtedy wątpię, że dostałeś projekt wykonawczy)? Każdy, kto zbierze oferty się o tym przekona. Zgodnie z rekomendacją Stowarzyszenia Architektów Polskich koszt projektu domu przygotowanego na indywidualne zamówienie powinien wahać się w granicach 3 % do 7.5 % całkowitego kosztu budowy domu.
    Ostatnio edytowane przez Kaizen ; 22-06-2022 o 13:40

  6. #106

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kaizen Zobacz post
    Może dałeś sobie wcisnąć coś, co projektant miał gotowego (ale i wtedy wątpię, że dostałeś projekt wykonawczy)? Każdy, kto zbierze oferty się o tym przekona. Zgodnie z rekomendacją Stowarzyszenia Architektów Polskich koszt projektu domu przygotowanego na indywidualne zamówienie powinien wahać się w granicach 3 % do 7.5 % całkowitego kosztu budowy domu.
    Pytanie, czy Stowarzyszenie nie rekomenduje kwot, przy których po prostu koledzy dobrze zarobią.

    Nie jestem fanem teorii spiskowych, natomiast powiem tak - ja zrobiłem projekt za 5700zł na początku 2021 roku. Indywidualny, od architektki spod Warszawy. Rozkład pomieszczeń sam sobie narysowałem. Ona zrobiła resztę.

    Dom prosty (chociaż pewnie dało się zrobić pewne rzeczy taniej, o wiązarach nie myśleliśmy, wyszła teriva i ściana konstrukcyjna pośrodku), pozwolenie uzyskałem, dom jest już w fazie deweloperskiej.
    Brakuje wielu rzeczy, które uprościłyby mi życie (typu zestawienie materiałowe chociażby, policzona powierzchnia tynkowania wewnątrz/zewnątrz, sensowny projekt elektryki, etc.), ale jak to określił mój kierownik budowy - projekt g**wniany, ale wybudować się da.

    Czy chciałbym dać 10000zł więcej za wybitny projekt zgodnie z rekomendacją? No nie wiem. Ostatecznie z elektrykiem się spotkałem, pokazałem palcem, namalowaliśmy kredą i robi, a metraż do tynku policzyłem samemu na piechotę z kalkulatorem w ręce. I uważam, że dodatkowych 10 000 PLN bym za to nie dał.
    Ostatnio edytowane przez Mokebe ; 22-06-2022 o 15:09

  7. #107

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kaizen Zobacz post
    Jakiś wydumany argument i do tego nie związany z parametrem wyciągasz. Jak chcesz się zabezpieczyć przed TIRem, zrób ogrodzenie z barierą energochłonną. Odporność na ściskanie nie ma tu nic do rzeczy.
    Jak to nie związany? Odporność na ściskanie jest związana z wagą -> czym materiał budowlany ma wyższą odporność na ściskanie tym w zdecydowanej większości przypadków ma wyższą wagę. A co może być lepszą zaporą na ciężkiego tira? Lekka czy ciężka ściana? Odporność na ściskanie jest skorelowana z wagą a odporność na ściskanie i waga jest skorelowane z odpornością ściany na różne zagrożenia - od ognia, poprzez falę uderzeniową powodzi, różnej maści gryzonie, ostrzał z broni i odłamki od bomb Putina
    Piramidy stoją tyle lat bo są zbudowane z surowca, który ma dużą odporność na ściskanie, więc jest ciężki i trwały.

  8. #108
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar fotohobby
    Zarejestrowany
    Aug 2011
    Skąd
    Rybnik
    Posty
    18.663
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    4

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kaizen Zobacz post



    Może. Tylko przy tej grubości ściany (nie ważne z czego jest) nie możesz zrobić długiej bruzdy głębszej niż 10mm. Trochę mało, żeby rury schować.
    Jak ktoś robi cienką ścianę to prosi się o pękanie.
    .
    Zrobiłem i od 8 lat się proszę o to pękanie.
    I nic.
    Bardzo niewdzięczny materiał
    parterówka, płyta fundamentowa, 10cm XPS pod i 10cm EPS na płycie, silikat 18cm, 20 cm grafitowego EPS na ścianach, 5cm wełny i 30 cm celulozy na stropie. Rekuperator Kinetic 250, kocioł kondensacyjny Immergas Victrix 12kW, PV 4,27kWp na SolarEdge

  9. #109

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mokebe Zobacz post
    Czy chciałbym dać 10000zł więcej za wybitny projekt zgodnie z rekomendacją? No nie wiem. Ostatecznie z elektrykiem się spotkałem, pokazałem palcem, namalowaliśmy kredą i robi, a metraż do tynku policzyłem samemu na piechotę z kalkulatorem w ręce. I uważam, że dodatkowych 10 000 PLN bym za to nie dał.
    Ja kupiłem projekt gotowy, który teraz kosztuje 3400zł. Do tego 4000zł za adaptacje. W projekcie gotowym nie było opisane ile jest m2 tynków, trzeba było samemu liczyć. Elektrykę zrobiłem i tak po swojemu bo jak już się widzi dom to człowiek chce zrobić to zgodnie z swoją wizją a nie cudzą. Także potwierdzam jeszcze raz, że jeśli ktoś będzie budować sam a do tego ma kosztowne zmiany w projekcie gotowym - lepiej zlecić zaprojektowanie od podstaw. Dom możliwie uprościć konstrukcyjnie i zrobić idealnie pod siebie. Jeśli tego nie ma w projektach indywidualnych w standardzie to warto zamówić zestawienie więźby dachowej i stali zbrojeniowej - ale wydaje mi się, że to powinno być w standardzie bo przecież konstruktor jak liczy to mu pewnie program te dane podaje.

  10. #110
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar fotohobby
    Zarejestrowany
    Aug 2011
    Skąd
    Rybnik
    Posty
    18.663
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    4

    Domyślnie

    Cytat Napisał Frofo007 Zobacz post
    Jak to nie związany? Odporność na ściskanie jest związana z wagą -> czym materiał budowlany ma wyższą odporność na ściskanie tym w zdecydowanej większości przypadków ma wyższą wagę. A co może być lepszą zaporą na ciężkiego tira? Lekka czy ciężka ściana? Odporność na ściskanie jest skorelowana z wagą a odporność na ściskanie i waga jest skorelowane z odpornością ściany na różne zagrożenia - od ognia, poprzez falę uderzeniową powodzi, różnej maści gryzonie, ostrzał z broni i odłamki od bomb Putina
    Piramidy stoją tyle lat bo są zbudowane z surowca, który ma dużą odporność na ściskanie, więc jest ciężki i trwały.
    Z tym Tirem to popłynąłeś, bo silikat nie daje żadnej korzyści w stosunku do betonu komórkowego - ściana jest elementem podatnym na wyboczenia i w momencie działania siły prostopadłej do jej płaszczycny sypie się jak ściana z klocków - na spoinach, bo one są tu pięta achillesową.
    Co co odłamków mogę sie zgodzić, bo tu decyduje gęstość (twardość materiału).
    parterówka, płyta fundamentowa, 10cm XPS pod i 10cm EPS na płycie, silikat 18cm, 20 cm grafitowego EPS na ścianach, 5cm wełny i 30 cm celulozy na stropie. Rekuperator Kinetic 250, kocioł kondensacyjny Immergas Victrix 12kW, PV 4,27kWp na SolarEdge

  11. #111

    Domyślnie

    Cytat Napisał fotohobby Zobacz post
    Z tym Tirem to popłynąłeś, bo silikat nie daje żadnej korzyści w stosunku do betonu komórkowego - ściana jest elementem podatnym na wyboczenia i w momencie działania siły prostopadłej do jej płaszczycny sypie się jak ściana z klocków - na spoinach, bo one są tu pięta achillesową.
    Co co odłamków mogę sie zgodzić, bo tu decyduje gęstość (twardość materiału).
    Rozumiem, że jak tir uderzy w ścianę ważącą np. 5 ton a ścianę ważącą 15 ton to nie robi to żadnej różnicy? Rozumiem, że "wyboczyć" ze ściany 3 tony materiału a 9 ton to jest to samo? To chyba jakąś inną fizykę znamy.

    Kolejna sprawa, że podczas uderzenia tira w ściane na tą ścianę również oddziałują siły ściskające (choć zapewne w tym przypadku kluczowe są siły rozrywające).

    Powiem tak, miałem do czynienia z BK, miałem do czynienia z silką, dotykałem a nawet robiłem bruzdę w jednym i drugim. Gwarantuje, że z tirem lepiej sobie poradzi ściana z silki.

  12. #112
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar fotohobby
    Zarejestrowany
    Aug 2011
    Skąd
    Rybnik
    Posty
    18.663
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    4

    Domyślnie

    Cytat Napisał Frofo007 Zobacz post
    Rozumiem, że jak tir uderzy w ścianę ważącą np. 5 ton a ścianę ważącą 15 ton to nie robi to żadnej różnicy? Rozumiem, że "wyboczyć" ze ściany 3 tony materiału a 9 ton to jest to samo? To chyba jakąś inną fizykę znamy.

    Kolejna sprawa, że podczas uderzenia tira w ściane na tą ścianę również oddziałują siły ściskające (choć zapewne w tym przypadku kluczowe są siły rozrywające). Nawet nie chce mi się tłumaczyć, że w razie utraty stateczności ściany, większy ciężar materiału z jakiego jest zbudowana działa na niekorzyść.

    Powiem tak, miałem do czynienia z BK, miałem do czynienia z silką, dotykałem a nawet robiłem bruzdę w jednym i drugim. Gwarantuje, że z tirem lepiej sobie poradzi ściana z silki.
    Widzisz, może Ty znasz fizykę, ale ja skończyłem mechanikę budowli na Pol Śl.
    Nawet nie chce mi się tłumaczyć, że w razie utraty stateczności ściany, większy ciężar materiału z jakiego jest zbudowana działa na jej niekorzyść.
    Nawet nie chcę pytać skąd wziąłeś ciężar 15 ton (tzn wiem, ale znów nie chcę ci tłumaczyć, że to wartość bez sensu w rozpatrywanej sytuacji...)
    Jeśii uważasz, (a nawet gwarantujesz) , że ściana z silikatu da ci jakąkolwiek lepszą ochronę przed uderzającym tirem to ja nie mam zamiaru cię z tego błędu wyprowadzać
    Nie piszemy o bruzdach, bo tu decyduje twardość materiału (odpornośc na zarysowania). Już nei raz pisałem, że przy odrobinie cierpliwości w BK zrobisz dziurę na wylot śrubokrętem
    Ostatnio edytowane przez fotohobby ; 22-06-2022 o 17:02
    parterówka, płyta fundamentowa, 10cm XPS pod i 10cm EPS na płycie, silikat 18cm, 20 cm grafitowego EPS na ścianach, 5cm wełny i 30 cm celulozy na stropie. Rekuperator Kinetic 250, kocioł kondensacyjny Immergas Victrix 12kW, PV 4,27kWp na SolarEdge

  13. #113
    Lider FORUM (min. 2800) Avatar Ratpaw
    Zarejestrowany
    Jun 2017
    Skąd
    Gdynia
    Kod pocztowy
    81-531
    Posty
    4.477
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    9

    Domyślnie

    Cytat Napisał fotohobby Zobacz post
    Zrobiłem i od 8 lat się proszę o to pękanie.
    I nic.
    Bardzo niewdzięczny materiał
    W stopce masz silikat - chodzi o inny dom?
    --
    Dom pasywny podpiwniczony, 230 m2
    Gdynia

  14. #114
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar fotohobby
    Zarejestrowany
    Aug 2011
    Skąd
    Rybnik
    Posty
    18.663
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    4

    Domyślnie

    Zrobiłem głębsze bruzdy, więc wg Kaizena proszę się o pękanie silikatu.
    A on nie pęka - mimo moich próśb.
    Niewdzięczny materiał
    parterówka, płyta fundamentowa, 10cm XPS pod i 10cm EPS na płycie, silikat 18cm, 20 cm grafitowego EPS na ścianach, 5cm wełny i 30 cm celulozy na stropie. Rekuperator Kinetic 250, kocioł kondensacyjny Immergas Victrix 12kW, PV 4,27kWp na SolarEdge

  15. #115
    Lider FORUM (min. 2800) Avatar Ratpaw
    Zarejestrowany
    Jun 2017
    Skąd
    Gdynia
    Kod pocztowy
    81-531
    Posty
    4.477
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    9

    Domyślnie

    Cytat Napisał fotohobby Zobacz post
    Zrobiłem głębsze bruzdy, więc wg Kaizena proszę się o pękanie silikatu.
    A on nie pęka - mimo moich próśb.
    Niewdzięczny materiał
    Gdzie Kaizen coś takiego twierdzi? Pytałem o BK i (mam nadzieję) na temat BK była jego odpowiedź o możliwych spękaniach.
    --
    Dom pasywny podpiwniczony, 230 m2
    Gdynia

  16. #116
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar fotohobby
    Zarejestrowany
    Aug 2011
    Skąd
    Rybnik
    Posty
    18.663
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    4

    Domyślnie

    Nie, jego odpowiedź dotyczyła ścian o grubości 18cm
    Przecież napisał wyraźnie:
    Tylko przy tej grubości ściany (nie ważne z czego jest) nie możesz zrobić długiej bruzdy głębszej niż 10mm
    parterówka, płyta fundamentowa, 10cm XPS pod i 10cm EPS na płycie, silikat 18cm, 20 cm grafitowego EPS na ścianach, 5cm wełny i 30 cm celulozy na stropie. Rekuperator Kinetic 250, kocioł kondensacyjny Immergas Victrix 12kW, PV 4,27kWp na SolarEdge

  17. #117
    Lider FORUM (min. 2800) Avatar Ratpaw
    Zarejestrowany
    Jun 2017
    Skąd
    Gdynia
    Kod pocztowy
    81-531
    Posty
    4.477
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    9

    Domyślnie

    Cytat Napisał fotohobby Zobacz post
    Nie, jego odpowiedź dotyczyła ścian o grubości 18cm
    Przecież napisał wyraźnie:
    A no racja. Byłem pewien, że jeden z nas czegoś nie doczytał.
    --
    Dom pasywny podpiwniczony, 230 m2
    Gdynia

  18. #118

    Domyślnie

    jak już rozmawiacie o tirach w domu, to wypada zaktualizować wersje do takich np. bomb putina, chętnie poczytam dywagacje na ten temat.

  19. #119
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar Kaizen
    Zarejestrowany
    Jun 2014
    Kod pocztowy
    05-540
    Posty
    24.439
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    155

    Domyślnie

    Cytat Napisał Frofo007 Zobacz post
    Odporność na ściskanie jest związana z wagą -> czym materiał budowlany ma wyższą odporność na ściskanie tym w zdecydowanej większości przypadków ma wyższą wagę.
    Jeszcze ciekawsza teoria.
    To wystarczy zważyć beton i wiesz, jakiej jest klasy? Tytan ma mniejszą odporność na ściskanie od stali? Wymyślasz coraz ciekawsze teorie. Nie wiem co bierzesz, ale podziel się.

    Tylko żeby ściskanie zachodziło - to musisz mieć z jednej i z drugiej strony przyłożoną siłę. TIR przyłoży Ci z jednej. Chcesz mieć pancernie - rób żelbet (np. Izodom2000 dobrze zazbrojony). Przy ścianie domu wiele czynników ma znaczenie - w tym grubość muru, jego kruchość, sprężystość, warstwy, klej itd. Nie odporność na ściskanie, bo uderzenie z jednej strony nie ściska materiału. Jak masz dom na wprost szybkiego zakrętu to może i warto się nad tym pochylić - ale jak wjeżdża w dom to IMO już za późno. To ogrodzenie jest ważne. A i tak wytrzymałość muru ma się nijak do odporności na ściskanie.

    Cytat Napisał Ratpaw Zobacz post
    A no racja. Byłem pewien, że jeden z nas czegoś nie doczytał.
    https://inzynierbudownictwa.pl/wykon...nych-scianach/

  20. #120
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar fotohobby
    Zarejestrowany
    Aug 2011
    Skąd
    Rybnik
    Posty
    18.663
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    4

    Domyślnie

    A tu akurat teoria rozmija się z praktyką, ale w sumie czemu się dziwić - na rynku mamy kilka różnych materiałów służących do wznoszenia ścian, różniących się (i to kilkukrotnie) wytrzymałąośćią na ściskanie, kruchością a norma jest jedna.

    Silikat 18cm:
    parterówka, płyta fundamentowa, 10cm XPS pod i 10cm EPS na płycie, silikat 18cm, 20 cm grafitowego EPS na ścianach, 5cm wełny i 30 cm celulozy na stropie. Rekuperator Kinetic 250, kocioł kondensacyjny Immergas Victrix 12kW, PV 4,27kWp na SolarEdge

Strona 6 z 28

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony